Mini-meet Diergaarde Blijdorp - 30 september 2012

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 21:04
Het idee voor een mini-meet in Diergaarde Blijdorp kwam van
Kurgan in "[Verzamel] Dieren - Deel 3". Vanwege het 155-jarig bestaan van Blijdorp kost de entree in september maar 12,50 euro, dus ligt het voor de hand om de meeting in een weekend in september te doen. Het eerste weekend valt af omdat dit topic nu pas geopend wordt.

Wat gaan we doen?

In een dierentuin heb je geen strak programma nodig, we verzamelen kwart over negen vlak achter de ingang aan de Oceaniumzijde. Tip: koop een kaartje online, dat is wel zo makkelijk.
Om half een verzamelen bij restaurant de Lepelaar voor een gezamenlijke lunch en een groepsfoto. Verder kun je je eigen gang gaan, bijpraten met andere bezoekers van F&V, fotograferen en eventueel gear uitwisselen. Heb je zelf nog goede ideeën, zet ze dan in dit topic.

Wanneer gaan we, wie komen er en achter welke ingang verzamelen we?
De datum is 30 september geworden, gewoon omdat er voor die dag het meeste aanmeldingen zijn.
Aanmelden kan nog steeds via de Meeting-manager, waarin je ook een voorkeur voor een ingang uit kunt spreken. Via de meeting-manager kun je ook alsnog een voorkeur voor een ingang invoeren of je voorkeur wijzigen.
De ingangen van Diergaarde Blijdorp zijn:
  • Rivierahalzijde, Van Aerssenlaan 49, Rotterdam (parkeren op gemeenteplaatsen, parkeergeld via chipknip/credit card). LET OP: Bij deze ingang kunt u alleen met PIN en Credit Card afrekenen. Deze ingang is op loopafstand van station Rotterdam Centraal en van metrostation Blijdorp.
  • Oceaniumzijde, Blijdorplaan 8, Rotterdam. Bij het parkeerterrein
Aanmeldingen tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/1218/days.png

Hoe komen we er?

Schijnbaar komen de meeste tweakers met de auto. Let op: Er zijn het weekend van de mini-meet wegwerkzaamheden. Vraag en aanbod van carpoolplekken mag in dit topic.
Als je liever per openbaar vervoer komt, zorg dan dat je vooraf een kaartje koopt en dan kun je om negen uur naar binnen bij ingang Riverahal zijde en in een kwartier naar de andere ingang lopen.

edit:
Keuze achter welke ingang we verzamelen aan de deelnemers gegeven.
En de deelnemers kozen voor de Oceaniumzijde.

[ Voor 42% gewijzigd door arnold_m op 16-09-2012 21:58 ]

flickr

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 22:19
Ik ben van de partij. :)

Kleine aanvulling.
Voor het autoparkeren kan je eingenlijk beter de ocaneum zijde pakken( Blijdorplaan 8, 3041 JG Rotterdam ), daar heeft blijdorp een eigen parkeerterrein. (8 euro voor de hele dag voor niet abbonement houders, 5 euro voor Abbonement houders).
Ik gok dat dat goedkoper is dan via de gemeentepalen, zeker als je een Abbonementhouder vind die een parkeerkaart voor je wil kopen.

Nadeel is wel dat je voor de samenkomst dan eerst de hele dierentuin door moet lopen.
Of ook de meetingplaats moet veranderen naar de oceanium zijde.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Leuk dat dit van de vloer komt, ik zal kijken of ik er bij kan zijn, zit alleen een beetje vol in de weekenden, zodra er wat meer aanmeldingen in het overzicht staan zal ik wat gerichter kijken of ik die data kan reserveren.

Heb momenteel niet echt ideale dierentuin gear, maar dat mag de pret niet drukken. Welke ingang we afspreken is mij om het even. Centraal of Oceanium is voor mij even ver reizen en of het OV, fiets of auto wordt zie ik dan wel weer.

• arnold_m
Als de meeste deelnemers per auto komen, dan kunnen we de plaats van samenkomst nog wijzigen naar de Oceaneumzijde, maar dat zien we wel wanneer we een datum prikken. Ik heb de tijd van samenkomst zo gekozen dat mensen die via de andere ingang binnenkomen, een kwartier hebben om de hele dierentuin door te lopen.
Zetten jullie jezelf ook nog even in de meeting-manager als je kunt?, dan blijft overzichtelijk wie er mee willen en wanneer de grootste opkomst bereikt kan worden.

flickr

• Rubencs
Wil mij zelf graag aanmelden, maar de ict policy houd het tegen hier. :(

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Daan_

Alles op zijn tijd !!

leuk initiatief. Heb alleen nog niet zo goed zicht op mijn agenda. Kunnen nog wat privé afspraken ingeschoten worden ... Onder voorbehoud meld ik mij aan voor één van de zondagen ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
Leuk idee! Eerdere FG meetings vond ik altijd erg gezellig en ik ben te lang niet in een dierentuin geweest dus ben van de partij :)

Mensen die ergens in een brede lijn tussen Den Haag en Rotterdam in wonen en vervoer willen mogen zich melden als de datum vaststaat :P

[ Voor 34% gewijzigd door Makkelijk op 30-08-2012 22:57 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:21
Wil wel, maar in september gaat hem niet worden :(

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

Interessant! Misschien dat ik het wel leuk vind om een keertje te komen :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Hé, da's dichtbij en het is al eeuwen (of eigenlijk 3 jaar) sinds ik voor het laatst heb gemeet. Ik ga er eens over nadenken :)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Makkelijk
mux schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:20:
Hé, da's dichtbij en het is al eeuwen (of eigenlijk 3 jaar) sinds ik voor het laatst heb gemeet. Ik ga er eens over nadenken :)
Toe nou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:21

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Tof dat dit opgepakt wordt, wordt zeker gewaardeerd !

Als iedereen vrij vroeg zijn eigen weg gaat, is de kans groot dat je de meeste mensen geheel niet meer spreekt erna en dat is jammer. Ik zou zodoende altijd zo "halverwege" een afspraak maken dat iedereen weer even centraal op dezelfde plek is. Wel zo gezellig. En dan ook een eind plek weer zodat je eventueel buiten de dierentuin nog gezamenlijk kan avondeten. Op die manier maak je er echt een meeting van, ipv samen afspreken en daarna iedereen zijn eigen weg.

Ikzelf zal er denk ik niet bij zijn, heb 7 bruiloften te fotograferen in september, plus Photokina, plus tweakers uitje van de crew, plus verjaardag, plus nog veel ander werk. Er is geen weekend meer beschikbaar hier helaas.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Opmerking:

09:15 verzamelen bij de Rivièrahal?
Als je met de auto komt en die op de grote parkeerplaats neerzet, dan ben je precies aan de andere kant van de tuin. Dan moet je dus strak om 09:00 voor het hek wachten en dan doorlopen naar de andere kant van de tuin om op tijd bij het verzamelpunt te komen. (Edit: zie nu dat ik een beetje spuit11 ben...)

Tip: Hier aan de rechterkant van de Blijdorplaan was het altijd gratis parkeren. Echter ben ik al een paar maandjes niet in Blijdorp geweest en weet dus niet zeker of het nu nog zo is. Wel dat er inmiddels ook een laadpaal staat die aangezien wordt voor parkeermeter.

Ik houd het topic in de gaten en misschien hobbel ik die kant ook wel weer eens op. Ik heb tenslotte een jaarkaart. Echter zit ik normaal gesproken zo'n 90% van de tijd te posten bij de gorillas omdat die bijna nooit zichtbaar zijn.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Oe gezellig !

Ik ga even mijn agenda er op na slaan ( lees: vriendin) om te kijken wanneer ik kan. Staan namelijk veel feestjes, klusjes en een verhuizing op stapel .

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Nomad schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:51:
Tof dat dit opgepakt wordt, wordt zeker gewaardeerd !

Als iedereen vrij vroeg zijn eigen weg gaat, is de kans groot dat je de meeste mensen geheel niet meer spreekt erna en dat is jammer. Ik zou zodoende altijd zo "halverwege" een afspraak maken dat iedereen weer even centraal op dezelfde plek is. Wel zo gezellig. En dan ook een eind plek weer zodat je eventueel buiten de dierentuin nog gezamenlijk kan avondeten. Op die manier maak je er echt een meeting van, ipv samen afspreken en daarna iedereen zijn eigen weg.
Een afspraak zo "halverwege" is al voorzien ;) : "Om half een verzamelen bij restaurant de Lepelaar voor een gezamenlijke lunch en een groepsfoto." Een samenkomst tegen sluitingstijd is ook een goed idee, bijvoorbeeld half zes bij restaurant terraszaal?
Voor gezamenlijk avondeten buiten de dierentuin zouden we eetcafé Betty Beer aan de andere kant van het centraal station kunnen overwegen, maar ik sta open voor andere suggesties.

De meeting-manager biedt nu ook de mogelijkheid om een voorkeur uit te spreken voor de ingang aan de rivierahalzijde (handig met ov), of die aan de oceaniumzijde (handig met de auto).

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Hier een voorstander voor afspreken aan de oceaan kant. De laatste keer dat ik het OV koos voor een reis met meer dan 1 overstap, leverde dat gelijk weer meer dan een uur vertraging op.... (Op een reis van 45 minuten.)

Voorlopig heb ik een hoop "Ja" staan, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat nog best kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Ik ga vanavond de datum kiezen. Wil je daar nog invloed op hebben, geef je dan snel op. Zoals het er nu naar uitziet wordt het 16 september.
edit:
url van meeting-maneger aangepast voor makkelijker aanmelden

[ Voor 17% gewijzigd door arnold_m op 03-09-2012 18:00 ]

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Ik kom (wellicht met zartok) misschien ook, maar dat zal ik op het laatste moment pas weten ivm een drukke agenda deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
NickH schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:56:
Ik kom (wellicht met zartok) misschien ook, maar dat zal ik op het laatste moment pas weten ivm een drukke agenda deze maand.
Even wat hulp: 9/9 en 16/9 kan je iig niet :P.

Ik kan 9/9 ook niet en verder weet ik het nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 15-05 13:58
Ook maar aangemeld.
Is wel onder voorbehouden zoals bij heel veel mensen, als er wat belangrijkers tussen komt dan helaas niet.

Lijkt me wel weer gezellig, net zoals Amersfoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik ben voor oceaniumzijde en ik ben van harte bereid 3 mensen op het station op te pikken indien iedereen beetje op zelfde moment aankomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Het aantal aanmeldingen voor 30 september is nu het hoogst, dus gaan we fijn de dertigste. En nu maar hopen op goed weer en dat er dan niet al te veel mensen komen omdat het de laatste dag is dat de jubileum kaartjes geldig zijn ;) .
Ik ga even de openingspost en de meeting-manager aanpassen. Kan één van de moderatoren ook de datum ook in de topic-titel zetten?

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op verzoek de datum aan de topictitel toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

Klinkt leuk en wil zeker mee als het uit komt.. plz houd mij op de hoogte ;)
ik ga proberen dit niet te vergeten..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 23:02

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Gelukkig dat G-Tus me nog op deze meet attendeerde! Ik wil ook graag komen namelijk :D
Enige wat misschien beetje onhandig voor mij is dat de oceaniumzijde minder handig bereikbaar is voor OV naar mijn mening. (ben bijna een uur onderweg terwijl ik in Ommoord woon wat maar een kwartiertje rijden is vanaf blijdorp) Moet namelijk overstappen op de bus om aan die kant te kunnen komen waardoor ik een kwartier moet wachten op R'dam CS.
Mocht iemand toevallig uit het oosten langs R'dam Ommoord over de A20 (afslag 16, Rotterdam Alexander / Capelle a/d IJssel) komen, en me mee willen nemen in de auto, zou ik dat ook erg prefereren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Voor wie zich opgegeven hebben, leuk dat jullie meegaan. Voor wie zich niet opgegeven heeft, je kunt je nog steeds opgeven.
Als je dit topic in de gaten houdt, dan blijf je op de hoogte.
Voor djunicron, maak je niet te veel zorgen over je gear, want als de foto's een goede indruk geven, dan hebben tweakers zich bij de meeting in dierenpark Amersfoort zelfs met fisheye-lenzen nog best vermaakt.

Om wat activiteit in het topic te brengen, kunnen we ons vast buigen over de over de volgende vraag:
Wat hoop je 30 september te kunnen fotograferen?

Zelf hoop ik de ploegschaarschildpad waar Vroege Vogels afgelopen zondag aandacht aan besteed heeft, te kunnen zien in de Rivierahal.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Als ik kom sleep ik mijn statief en 12mm lens mee om wat mooie foto's in het oceanium te maken. Goed belichte vissen + silhouetten van mensen = O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
NickH schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:14:
Als ik kom sleep ik mijn statief en 12mm lens mee om wat mooie foto's in het oceanium te maken. Goed belichte vissen + silhouetten van mensen = O+
Dan kom ik naast je staan om te kijken hoe je het voor elkaar krijgt.
Kom veelste weinig in dat deel van blijdorp.

Terug op de vraag van arnaold M, wat hoop je ter fotograferen.
Ik ga voor EOS@work, plaatjes, dus jullie zijn gewaarschuwd. })
Voor de rest zal ik altijd voorkeur hebben naar de tijger en leeuw, maar ik lever mij over aan jullie deze keer, heb er al zat plaatjes van.
Denk zelf dat ik een andere standaardlens op de camera doe dan normaal.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Leevmeister schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:37:
Gelukkig dat G-Tus me nog op deze meet attendeerde! Ik wil ook graag komen namelijk :D
Enige wat misschien beetje onhandig voor mij is dat de oceaniumzijde minder handig bereikbaar is voor OV naar mijn mening. (ben bijna een uur onderweg terwijl ik in Ommoord woon wat maar een kwartiertje rijden is vanaf blijdorp) Moet namelijk overstappen op de bus om aan die kant te kunnen komen waardoor ik een kwartier moet wachten op R'dam CS.
Mocht iemand toevallig uit het oosten langs R'dam Ommoord over de A20 (afslag 16, Rotterdam Alexander / Capelle a/d IJssel) komen, en me mee willen nemen in de auto, zou ik dat ook erg prefereren :)
Ik wil je best ophalen, geen enkel probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 20:28

mennovanw

Canon? You can!

(jarig!)
Leuk initiatief. Zit wel met het feit dat mijn verloofde die dag jarig is en ik alleen die dag in NL bent (tussen de Londense avonturen door).

Ik zal nog even kijken (al zit ik wel weer op epic foto's waar ik het middenpunt in ben te wachten)..

We'll see!

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

• Kurgan
  • Laatst online: 14-05 22:18
Ik ben ook van de partij. Ik heb een abbo dus ik kan 4 mensen meenemen met 25% korting.

@Leevmeister: ik woon in de Alexanderpolder dus je hebt nu al twee taxi's beschikbaar. ;)

Wat ik hoop te fotograferen: de zeldzame Tweakerus Nerdicus Maximus misschien, deze houdt zich bij voorkeur schuil in ruimtes met weinig daglicht... }:O

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• Makkelijk
@Kurgan @Leevmeister dan woon jij meer op de route om hem op te pikken als jullie beide gaan, want ik kom van de A13 :)

Can I call shotgun on korting? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Makkelijk op 12-09-2012 14:00 ]

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Dat klopt inderdaad Makkelijk, ik zal in ieder geval met Kurgan even contact opnemen. Allebei alvast hartstikke bedankt dat ik uberhaupt met iemand kan meerijden :D

• Rubencs
Voor de tweakers die met kortting binnen willen, ik kan er ook 4 meenemen vanaf oceanium zijde.

• arnold_m
Als dat 25% korting op het feesttarief is, dan wil ik die korting wel hebben.
Rubencs schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:03:
...
Ik ga voor EOS@work, plaatjes, dus jullie zijn gewaarschuwd. })
...
Wat zijn dat voor plaatjes? En waarvoor worden we nu gewaarschuwd?

Er tekent zich een meerderheid af voor de Oceaniumzijde. Behoudens plotselinge verschuivingen in de stand, zal ik zondag de keuze van ingang vastleggen in de startpost.

flickr

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Hij gaat foto's maken van Tweakers die met Canon camera's aan het schieten zijn. (tenminste dat maak ik ervan)

Flickr | Instagram

• Rubencs
Sorry haalde twee forums door elkaar.
Tweakers@work, en G-tus gokt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

G-Tus schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:22:
Hij gaat foto's maken van Tweakers die met Canon camera's aan het schieten zijn. (tenminste dat maak ik ervan)
Gelukkig heb ik Nikon })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Gelukkig heb ik ook Nikon. })

Ik heb de keuze voor de Oceaniumzijde opgenomen in de startpost.
Er zijn het weekend van de mini-meet wel wegwerkzaamheden tussen Delft en Rotterdam, dus voor deelnemers uit Delft en Den Haag is het openbaar vervoer misschien toch handiger.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Goed dat je t zegt, ik woon gelukkig tegen het Westland aan dus ik rij gewoon naar de A20 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Nu online

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Helaas gaat het me volgende week niet lukken. Privé verplichtingen. Excuses !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Dat is jammer, meld je je ook even af via de link die je per e-mail van de meeting-manager gekregen hebt, dan houden we overzicht.
NickH en Zartok, hebben jullie al bedacht of jullie volgende week kunnen? Zo ja, dan ook graag even invullen via de link die je per e-mail gekregen hebt.

Als je nog wilt meerijden of juist een lift aan wilt bieden dan wordt het ook tijd om dat te doen. Ik ga zelf denk ik met trein en fiets.
Voor wie nog twijfelt, gewoon aanmelden en gaan, het wordt vast leuk.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
@arnold_m: of ik mee ga weet ik écht pas laatste moment, waarschijnlijk pas de dag van tevoren, zodra ik iets weet zal ik de MM aanpassen. Voor de planning zorgen wij dat we ons gewoon aansluiten bij de groep.

• arnold_m
Ik heb degenen die zich hebben ingeschreven een e-mail gestuurd met mijn mobiele nummer. Als je geen mailtje van mij kunt vinden zit het misschien in je spam-folder want ik heb jullie adressen in het BCC-veld gezet.
NickH, als het goed is heb je nu mijn telefoonnummer, en kun je me op het laatste moment nog bellen.

Kurgan en Rubencs, als jullie mensen meenemen met korting, betaal je dan het normale tarief - 25% of het feesttarief - 25%?
Het is overigens nog niet te laat om je aan te melden.

flickr

• Kurgan
Geen idee, als ik op de website van Blijdorp kaartjes ga kopen staat bij het gewone kaartje € 12,50 maar het introductiekaartje kost € 14,25. |:(

• arnold_m
Het normale online tarief voor volwassenen is € 19,00 dus met 25% korting kom je inderdaad uit op € 14,25. Het advies voor niet-abonnementhoudende deelnemers is dus om zelf van te voren een jubileumticket te kopen, dat is goedkoper en makkelijker.
Volgende maand kan er met de introductiekaartjes wel weer geld worden bespaard, maar dan is onze mini-meet al voorbij.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Hmm, misschien dat ik ook wel meekom, vorige dierentuinmeet was ook wel gezellig :)

Ivm. de afgesloten A13 kom ik dan denk ik met het OV (metro E stopt praktisch voor mijn deur), maar zit ik dan aan de goede kant van de dierentuin als ik halte Blijdorp uitstap?
* Radiant kent Rotterdam/Blijdorp absoluut niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
@Radiant: je zit dan aan de Rivierahalzijde en ik geloof dat de meeste mensen aan de Oceaniumzijde komen. Op zich geen probleem maar je zou dan naar de andere kant van de dierentuin moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Dat klopt inderdaad.
De diergaarde gaat om negen uur open en als je dan al bij de ingang staat met je kaartje, dan moet het lukken om kwart over negen bij de ingang aan de Oceaniumzijde te zijn voor het eerste verzamelmoment.

Ik ken Blijdorp ook niet, maar heb wel op de plattegrond gekeken

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 07-06 21:29

Twhomp

Stayin' Alive

arnold_m schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:10:
Dat klopt inderdaad.
De diergaarde gaat om negen uur open en als je dan al bij de ingang staat met je kaartje, dan moet het lukken om kwart over negen bij de ingang aan de Oceaniumzijde te zijn voor het eerste verzamelmoment.

Ik ken Blijdorp ook niet, maar heb wel op de plattegrond gekeken
Dit kan ik beamen :Y

Let wel: om 9:00 gaan de kassa's/hekken pas open. Nooit eerder. Van de ingang bij de flamingo's naar de ingang bij De Lepelaar/Oceanium lopen is een kwartier (als je een beetje normaal tempo hebt).

Het is trouwens jammer dat het dit weekend is: het enige weekend dat ik geen gratis toegang heb 8)7 Anders was ik wel even komen buurten (met mijn E-PL1 :+ :o).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Jeez.. vanwaar eigenlijk die vroege meet op de zondag? Ik denk dat ik waarschijnlijk wat later kom.. ik moet anders om 7.45 uur al in de trein zitten.. dat trek ik niet ;)

zijn er meer mensen die iets later evt komen?

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ok, thanks. Ik kom wel vroeg en loop wel ff om of toch gewoon met de auto, afhankelijk van hoe lui ik me morgenochtend voel :+ . Zal me nog even aanmelden.

• Makkelijk
Het gaat mij ook niet lukken mensen! Ik ben zo ziek als een hond :-(

• arnold_m
@Makkelijk, dat is balen zeg! Dan kan ik je alleen maar beterschap wensen.
@ReseTTim, dat is om zo veel mogelijk tijd te hebben om dingen te zien, het licht is 's-ochtends ook prettiger dan 's-middags. Als je later komt, dan kun je proberen een groepje tweakers op te zoeken, of je treft ons gewoon om half een bij de Lepelaar.
@Radiant, welkom!

Voor iedereen die meegaat, zorg voor lege geheugenkaartjes (of filmrolletjes) en volle accu's. Denk ook aan eten en drinken voor jezelf. Dat is ter plekke te koop, maar een flesje water van thuis is voordeliger. Niet bij alle horeca in de diergaarde kan gepind worden.
Als je thuis je kaartje koopt en uitprint, scheelt dat morgen weer tijd bij de ingang.

edit:
Nuttige tips voor eenieder die er wat aan heeft.

[ Voor 38% gewijzigd door arnold_m op 29-09-2012 17:19 ]

flickr

• Daan_
  • Nu online

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Iedereen heel veel fun !! :)
Hopelijk kan ik volgende keer wel van de partij zijn !
Wellicht dan Burgers Zoo ?

[ Voor 14% gewijzigd door Daan_ op 29-09-2012 17:59 ]

• arnold_m
Burgers' Zoo is niet eens zo'n gek idee.
Bij NS kun je tot en met 30 september een treinretour (alleen NS) en een toegangsticket kopen voor maar 20 euro, die geldig zijn tot en met 31 oktober. Je moet dan wel beslissen vóór je weet of en wanneer de meeting Burgers' Zoo zal plaatsvinden.

flickr

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Helaas zie ik het morgen niet geheel zitten. Mijn kil zit dicht, vermoedelijk allergisch van onze cavia. Die wil ik dus morgen echt hier weg hebben. Voor mij dus gewoon een rustdag.. veel plezier morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Sta open voor burgerszoo, ben er volgens mij nog nooit geweest. En daar moet nog eens verandering in komen.

Zal zelf rond 9:50 bij de poorten(giraf) aan de oceaniumzijde zijn. Dat is dus voor dat je blijdorp inkomt.

Let op. Koop je een dagkaart, mag je een keer naar binnen en daarna niet meer naar buiten weer er terug in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Zoals verwacht op het laatste moment: ik kom vandaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Zo, ook weer thuis. Nu foto's bewerken en eens kijken of er nog iets tussen zit om te posten.
Was een gezellige middag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Ook al een tijdje weer thuis. Ik heb de connector van mijn gps-ontvanger weer in elkaar gekregen, en toen weer kapot getrokken omdat ik nog wat hotglue wilde toevoegen |:( . Op nieuw in elkaar gezet, maar nu is er een pinnetje overleden en kan ik niet meer afdrukken met de meegeleverde afstandsbediening :| . De GPS-ontvanger lijkt het verder wel te doen, maar ik heb in huis geen GPS-ontvangst.

Verder was het inderdaad een geslaagde dag, Later nog nog eens foto's mijn bekijken of er iets tussen zit wat ik wil posten. Ik neem aan dat de headshots en andere ongein in dit topic mag en het serieuzere werk in een verzameltopic in FVM, maar de beslissing daarover laat ik graag over aan de moderatoren.

PS. Ik heb vast trein+toegang gekocht voor Burgers' Zoo ergens volgende maand. Ik zie nog wel of iemand er een mini-meet van maakt of dat ik er alleen heenga.
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de lamingo's (sic).

[ Voor 13% gewijzigd door arnold_m op 30-09-2012 21:10 . Reden: PS ]

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Nu online

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wel jammer dat ik er vandaag niet bij kon zijn. Ben er graag bij als men naar Burgers Zoo wil. Ben er toch met regelmaat te vinden (jaar Kaart) Wie er heen gaat just PM ;-)

Vandaag wel even de 24-70 II kunnen testen in de Efteling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Nou, heb m'n foto's even gesorteerd en geupload. Ik heb toch echt een aantal hele mooie foto's kunnen nemen met die Nikon 300mm f/2.8 op m'n 1D, wat een prachtige lens is dat (maar wel zwaar :+).
Mijn tweakers foto's:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8173/8040830083_72dded0871_z.jpg
22ED8617.jpg by Leevmeister, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8309/8040853835_5cb182eb44_z.jpg
DSC00796.jpg by Leevmeister, on Flickr

Meer foto's van vandaag staan hier: http://www.flickr.com/pho...60736216/with/8040853835/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren thuis nog even wat praktische dingen moeten doen, zoals eten koken en de stal uitmesten. Daarnaast een beetje voor vrouwlief zorgen die toch wat ziekjes aan het doen was, dus eh.... Nog geen foto's gesorteerd.

Wie wil de raw van de groepsfoto hebben om die na te bewerken, of zal ik die maar zo als JPG hier neer gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 15-05 13:58
Sorry dat ik mij niet had afgemeld! Ik kon er helaas niet bij zijn.

Zo te zien hebben jullie het leuk gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Dit is wel ernstig, een hele dag (of dagdeel?) in de dierentuin en maar 2 tweaker-foto's :?

Dat kan echt niet hoor mannen :/

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed dan: De groepsfoto
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8461/8047900071_b6530074c5_z.jpg
Groepsfoto der tweakers by Dick Assink-Hille, on Flickr

n.b. Ik heb ook nog wat andere tweakers gespot...
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8038/8047902303_695cb7ff58_z.jpg
Tweakers met cameravrees by Dick Assink-Hille, on Flickr

Verder nog wat foto's die echt niet de schoonheidsprijs verdienen, maar die hier toch nog even terecht moeten komen.

Speciaal voor ResetTim
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8171/8047900535_24e4ce7ea9_z.jpg
Voor Tim by Dick Assink-Hille, on Flickr

En nog wat verzorgers met een deathwish...
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8316/8047909680_8467e465f5_z.jpg
Verzorgers met een deathwish by Dick Assink-Hille, on Flickr

n.b. Waar worden we geacht de wel geslaagde foto's te laten?
Als je vast wilt kijken, klik dan hier.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 03-10-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Ik denk dat je gewoon in FVM een topic "[verzamel] Mini-meet Diergaarde Blijdorp" kunt openen. In dat topic kunnen dan maximaal bijvoorbeeld 10 wel geslaagde foto's per deelnemer. Voor de foto's van tweakers en inside joke kun je dan verwijzen naar dit topic.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij betreft mag jij je aan die nobele taak wijden. Jij bent tenslotte de aanstichter van al dit vreselijks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Noblesse oblige, dus ik heb een vreselijke topicstart gemaakt voor [verzamel] Mini-meet Diergaarde Blijdorp, 30 september 2012. Nu kunnen jullie ook de wel geslaagde foto's delen op Gathering of Tweakers.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Ik ben nog steeds bezig met foto's uitzoeken, maar hier alvast het minder serieuze werk

Speciaal voor ReseTTim:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8189/8082938488_82d446822a_z.jpg
Huiscavia's in Blijdorp by Arnold Metselaar, on Flickr

Het is me gelukt om een ploegschaarschildpad op de foto te krijgen. Het is geen showcasemateriaal, maar wel een herkenbaar plaatje van exemplaar van een kritiek bedreigde diersoort:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8469/8106201509_8558914c61_z.jpg
Ploegschaarschildpad, Blijdorp by Arnold Metselaar, on Flickr

flickr

Pagina: 1