Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Teufel Concept D 500 THX ?

Pagina: 1
Acties:

• Michiel4
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:38
Goedemorgen allemaal,

Ik lees al een aantal jaar mee op Tweakers.net, maar ik heb nu vraag waar ik graag jullie advies over wil hebben. Daarom heb ik dus maar een profiel aangemaakt.
Even kort over mijzelf: Ik ben 22 jaar en woon / werkzaam in de omgeving van Amsterdam.
Ik gebruik mijn pc en geluidsset (want daar gaat het hier tenslotte om) voornamelijk voor games, veel muziek en af en toe om een film te kijken.

Mijn huidige set is een Logitech X-230 die inmiddels aan vervanging toe is.
Het setje is 5-10 jaar oud en het geluid begint steeds meer te kraken, ik wil dus graag een nieuwe, goede 2.1 set kopen.

Helaas ben ik vrij klein behuisd, dus ik heb geen ruimte voor een 5.1 set, actieve studio luidsprekers of een meer conventionele set met losse versterker etc.
Vandaar dat ik een goede 2.1 opstelling aan wil schaffen.

Ik heb daarbij mijn oog laten vallen op de Teufel Concept D 500 THX Multi Media.
Het design staat me aan, produceert goed / mooi geluid, ik heb er nog minstens 10 jaar plezier van en dankzij de vriendelijke klantenservice van Teufel krijg ik 100 euro korting op de aanschaf.

Ik heb hier ook al bij de buren van Hardware.info een topic over geopend, maar aangezien het toch een behoorlijk forse investering is wil ik graag ook van andere mensen hun mening horen.
Doe ik er goed aan om zo'n set te kopen?

Mijn Asus P8Z68-V PRO moederbord heeft een Realtek ALC892 audiochip en die is waarschijnlijk niet voldoende om het maximale uit de Teufel set te halen.
Er werd mij daarom aangeraden een Asus Xonar DX aan te schaffen.
Zijn jullie het daar mee eens?

Verder worden er geen kabels meegeleverd, maar ik neem aan dat ik met dit 2.1 kabelsetje van alle benodigdheden voorzien ben?

Alvast bedankt voor jullie advies!
Mvg,
Michiel