• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Ik heb een aantal oude VHS homevideos omgezet naar digitaal formaat en wil al een tijdje de rotzooi er tussen uit halen en er een leuke film van maken. In windows vista had ik de mogelijkheid om met de movie maker van windows zelf gemakkelijk clipjes te maken en deze te bewaren. Ik heb nu windows 7 en cyberlink power director 10 maar het lukt me niet om clipjes te maken van een band en deze ergens te bewaren. Er staat namelijk heel wat door elkaar van verschillende jaren op verschillende banden en ik wil proberen om het een beetje in chronologische volgorde te doen en dus de clipjes van verschillende banden samen te voegen.

Ik kan nu in power director wel de clipjes maken maar ze niet naar een bibliotheek bewaren om later te gebruiken. Ik moet echt alles in de tijdlijn zetten.

Weet iemand hier een betere manier of makkelijk programma voor zodat ik de clipjes allemaal als bestand kan bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In Windows 7 zit toch ook gewoon movie maker (of evt. via de live essentials te installeren in elk geval)? Als dat in het verleden goed beviel zou ik dat gewoon weer gebruiken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Ik zou ook even proberen moviemaker te installeren, zoals boven omschreven.
Anders kun je hier eens kijken naar andere mogelijkheden

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Virtualdub gebruiken. Je kan in de tijdslijn onder dan steeds een interval kiezen, en bij audio en videocodec kies je dan copy. Dan kopieert ie steeds dat stukje video naar een nieuw bestand.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Ik heb movie maker geprobeerd en in het verleden beviel mij dit inderdaad goed maar als ik de films inlaad krijg ik rechts op de filmrol alleen maar 1 beeld te zien dus dit is ook lastig werken.

Virtualdub lijkt me een prima programma voor wat ik zoek. Ik kan dan later powerdirector gebruiken om alles aan elkaar te weven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerNosferatu
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik weet niet in welk formaat je filmpjes staan maar ik gebruik op regelmatige basis SolveigMM video splitter voor het verwijderen van reclame. Dit programma kan video splitten op keyframes waardoor er geen re-render nodig is (lees: supersnel). Als je de keyboard shortcuts een beetje aanpast is het cutten echt kinderspel.

Selecties kan je apart opslaan of gewoon stukken weglaten en zo in zijn geheel opslaan.
Het is wel geen freeware maar voor mij persoonlijk zijn geld waard. Misschien kan je de demo even uittesten.

Link: http://www.solveigmm.com/en/products/video-splitter/
Pagina: 1