High Power USB 3.0 extensie kaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Dmitrov
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-08 15:48
Dag Mede-tweakers,

Ik heb een HD én de megalodon (van razer headset) en beide vragen veel energie van de usb slot. Vooral de megalodon, vraagt enorm veel blijkbaar (werkt maar op 1 USB slot als er in al de rest niets inzit..). Zou dit een gepaste oplossing zijn:
Dit is een USB 3.0 kaartje (HD is 3.0) maar met een 3pins voedings ingang blijkbaar (wat er voor zorgt dat het een high powered USB is hoop ik?):
http://www.alternate.nl/h...pter/145778/?tk=7&lk=5040

Het feit is dat de megalodon op mijn mac geen problemen heeft maar dit zijn naar het schijnt high power poorten...

Vriendelijke groet,
Dmitrov

Veni, vidi, velcro ~ ik kwam, ik zag en ik bleef plakken

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien wel handig als je even erbij schrijf om welk moederboard het gaat waarop je dit wilt aansluiten want genoeg moederboarden die powered usb 3.0 aansluitingen hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB3.0 levert sowieso 900mA per poort ipv de gebruikelijke 500mA per poort. , dus als het puur gaat om USB3.0 hoef je niet eens een kaartje te hebben met een losse stroomaansluiting.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Je kunt ook een powered usb-hub nemen:

Powered USB-hubs

Er zijn ook moederborden met High Power USB-2 poorten, maar die komen niet zo vaak voor.

[ Voor 12% gewijzigd door White Feather op 30-08-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
Ik heb dit moederbord:

pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

En deze kast (heeft een USB3.0 met doorlus naar de achterkant tot als er een tussenstuk arriveert ervoor):

pricewatch: Corsair Graphite 600T Special Edition

De USB 3.0 poorten vanop het moederbord voldoen niet voor de Megalodon, die werkt dan even maar valt na een tijd opeens weer uit... De HD werkt als ik hem aan de USB3.0 poort hang en aan een USB2.0 de power hang, maar echt handig vind ik dit nu ook weer niet. Ze werken beide gewoon direct als ik ze aan 1 poort hang van mijn iMac (wel 2.0 maar zonder onderbrekingen of iets, dus ik gok dat deze gwn nog meer stroom leveren dan het moederbord..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat plankje heeft ook een set USB2.0 poorten die 1500mA kunnen leveren ipv 500mA. Sluit het eens aan op die poorten (de rode header is dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
Jep ook al geprobeerd.
Het probleem is, er zitten 2 high powered USB2.0 poorten aan (bovenaan). Daar steek ik mijn toetsenbord en muis in. Toetsenbord heeft dit nodig, muis niet, de muis al eens verwisseld met de megalodon en dan herkent windows hem wel (komt in het geluidspaneel als megalodon 7.1 geluid én de microfoon ook). Als ik de microfoon test werkt hij zelfs, maar als ik dan op test duw bij geluid komt er steeds op failed to play test-tune.. ik heb alle poorten van het moederbord en van de kast al geprobeerd geen enkele lukt. Ik steek hem in de XP pc van mijn vader. Daar lukt het wel, zelfde verhaal bij mijn iMac lukt perfect zonder enige verandering. Alleen bij mijn W7 64bit lukt het duidelijk niet. Ik ben blijkbaar ook niet de enige met dit probleem (getuige de topics op hun forum). Maar nog niets gevonden dat werkt... Ik begin langzaamerhand enorm kwaad te worden, iets van 150Eur kopen en na een gehele tijd van trail en error en zoeken en vragen op hun forum om een oplossing en niet verder geholpen worden.. Begint serieus tegen te steken.

Daarom dat ik dacht het ligt aan de poort. Of zijn er andere ideeën?

Niemand?

Pagina: 1