Aanschaf beeldscherm (voorkeur: Samsung)

Pagina: 1
Acties:

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-03 13:31
Ik ga een nieuw scherm kopen, omdat mijn huidige setup van 2 19" schermen niet echt voldoet. Bovendien is mijn main scherm kapot aan het gaan (startup elco werkt niet altijd) en is mijn secundaire scherm te traag om op te gamen (20 ms)

Nu heb ik heel de tweedehands markt afgegaan en eigelijk tot het besef te komen dat die schermen daar nog steeds relatief duur zijn (bvb voor eenzelfde 24" scherm, nieuw: 180EUR, tweedehands: 100EUR). Dus is het volgens mij toch net iets logischer om een nieuw scherm te kopen.

Nu van alle schermen die ik al heb gezien, vind ik het design van de nieuwere Samsungs echt mooi (heb oude Syncmaster 940BF). Dit is hetzelfde soort design als mijn tv.

Ik ga mijn scherm met grote waarschijnlijkheid aankopen bij 4launch omdat ik mijn nieuwe pc-componenten hier ook ga aankopen.

Budget: zo goedkoop mogelijk (denk aan iets van een 150EUR) , maar betaal daarentegen liever 20EUR meer indien de kwaliteit echt veel beter is
grootte: 23 of 24 inch

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-122584
23"; 150EUR

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-122571
24"; 140EUR

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-124248
24"; 160EUR

wat ik vooral raar vind is de volgorde van de prijzen... waarom is de 24" goedkoper? waarom is de derde dan weer 20EUR duurder?

het scherm moet dienen om op te gamen, maar ik veronderstel dat 5ms game-waardig is zeker?

Welk scherm beveel je zelf aan? (ik vind Samsung schermen mooi, vnl met de voeten zoals op de 3 vb'en)
Het scherm moet helemaal niet van 4launch komen indien het ergens anders goedkoper is en het mag een ander scherm zijn dan een van de door mij voorgestelde schermen. Ook mag een duurder (dan 150EUR) scherm indien de kwaliteit echt wel vele malen beter is, mijn keuze ligt helemaal nog niet vast en heb liever een keuze meer dan minder.

Gegroet,
Alain

• Antares
Nu twijfel ik enkel nog tussen deze 2 schermen:

welke nemen?

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-124248
en
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-122571

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-03 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 14:59

Famous

R 400+

Even snel tussen door aangezien me eten zojuist klaar is :+

Moet het perse 24'' zijn? Zo niet kijk hier eens naar:
pricewatch: LG IPS235V-BN Zwart

Alle aansluiten (VGA - DVI - HDMI), mooi IPS scherm, wat zuiniger en voor de rest beetje het zelfde.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Antares
het moet idd geen 24" zijn.

ik heb net gehoord dat ik ook rekening moet houden met de refresh rate..
en dan 60hz voor een gamescherm te weinig is...
is dit zo?
Ik gebruik momenteel een Samsung 940BF met 75Hz en dit is goed... maar is 60Hz nog wel genoeg?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk heb ik ook wel een voorkeur voor Samsung en heb inmiddels 2 Samsung monitoren waar ik heel tevreden mee ben. Qua refreshrate moet je even rekening ermee houden dat je er pas echt iets aan hebt wanneer je via hdmi 1.4 of displayport werkt wanneer je b.v. naar 120 Hz wil gaan.

Wat betreft 4launch en het prijsverschil kan ik je vertellen dat het er aan ligt bij welke leverancier ze inkopen en ze soms wissellen van leverancier wanneer iets niet op voorradig is. Daardoor kan er dus prijsverschil ontstaan en kan het zijn dat iets de ene dag 10 of 20 euro duurder of goedkoper uit valt.

• Antares
Roel1966 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:50:
Qua refreshrate moet je even rekening ermee houden dat je er pas echt iets aan hebt wanneer je via hdmi 1.4 of displayport werkt wanneer je b.v. naar 120 Hz wil gaan.
Daar ben ik even niet met mee. verschil HDMI en DVI is toch enkel dat HDMI = DVI + geluid ?

maar als je gamed op een scherm met 60Hz, is alles dan nog vloeiend? (heb gehoord dat dit nl. niet zo is)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Antares schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:33:
Daar ben ik even niet met mee. verschil HDMI en DVI is toch enkel dat HDMI = DVI + geluid ?

maar als je gamed op een scherm met 60Hz, is alles dan nog vloeiend? (heb gehoord dat dit nl. niet zo is)
Punt is dat 120 Hz meer bandbreedte vraagt en hdmi versie 1.3 trekt dat niet en je vandaar dan hdmi 1.4 moet gebruiken of dan displayport. Dus in die zin is hdmi niet helemaal dvi zonder geluid maar je kan wel hdmi 1.4 vergelijken met dual dvi.

Zelf heb ik momenteel een Samsung monitor met displayport en 120 Hz en hetgeen mij vooral op valt is dat het beeld strakker is. Dat ik nou zeg dat het vloeiender is is mij niet echt speciaal opgevallen verder maar ook dit is weer deels van je videokaart afhankelijk.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
60Hz is prima voor gaming, alleen diehards betalen 1,5x zoveel voor 120Hz.
De responstijd is niet eens zo belangrijk, de inputlag is belangrijker.
Echter specs die fabrikanten opgeven zijn niet echt aan regels gebonden, ze kunnen er bijna neerzetten wat ze willen.
Niet op getalletjes afgaan, ga desnoods in een winkel echt naar het scherm kijken.
Je zult daarnaast goede reviews (en gebruikerservaringen) moeten lezen om erachter te komen wat een goede monitor is.

Dit is een goede monitor:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Die vind je ook vaak terug als aanrader op dit forum (en op alle andere).

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 31-08-2012 01:08 ]

Pagina: 1