Wireless lag

Pagina: 1
Acties:

• Ethaa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-02-2019
Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk. Het werkt allemaal prima zolang ik geen meerdere dingen tegelijk doe, maar als ik bijvoorbeeld een youtube filmplje aan het laden ben (of iemand anders in huis) dan ga ik laggen met het gamen (Counter-strike source, League of Legends). In LoL is dit het ergst gezien ik dan nog maar amper controle heb over mij champion. Signaal sterkte van mijn netwerk is goed en ik heb een Belkin router (weet zo type nummer even niet).

Bij counter-strike zag ik dat ik veel loss heb als dit gebeurt.

Als oplossing voor dit probleem zat ik te denken aan een extra accespoint maar ik denk dat dit weinig uithaald gezien ik al niet zo ver van mijn router vandaan zit (+/- 3 meter). Een andere optie die ik in gedachte had was om een netwerk op te zetten via het stopcontact, maar hier lees ik ook vaak slechte berichten. Kunnen jullie mij adviseren wat ik het beste zou kunnen doen, of hoe ik dit probleem zou kunnen debuggen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet QoS zo instellen dat downloads lagere prioriteit krijgen dan gaming

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Ethaa schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:24:
Een andere optie die ik in gedachte had was om een netwerk op te zetten via het stopcontact, maar hier lees ik ook vaak slechte berichten.
DLan of Powerline kan een optie zijn. Kan ook prima werken.

En goh wat raar dat je alleen de slechte berichten leest.
Zo werkt dat nu eenmaal, weinigen schrijven een verhaal over hoe goed het wel werkt en hoe ze dat dan zo goed gekregen hebben.

Dan is Wifi ook niets want daar heb jij blijkbaar een probleem mee. ;)

Als je drie meter van je router vandaan zit had ik lekker een kabeltje getrokken.

Maar kijk idd eens naar QoS.

Abort, Retry, Quake ???