Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356260

Topicstarter
Goedenavond tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een ereader.
Omdat de meeste boeken die ik lees kleurenillustraties hebben (voornamelijk foto's) wil ik dat de ereader ook kleur kan weergeven :)
De bedoeling is dat ik mijn huidige boeken scan, omzet naar ebook en dan mijn complete collectie wegdoe omdat ik het dan digitaal heb. Nieuwe boeken zullen indien mogelijk in ebook formaat aangeschaft worden, anders scannen, omzetten en boek de deur uit doen.

Hieronder een lijstje met wat ik zoek:
- Kleurenscherm
- Accuduur minimaal 8 uur
- Indien mogelijk dat de lichtsterkte zich aanpast naar de omgeving
- Uitbreidbaar geheugen

Het ontwerp maakt niet zoveel uit, zal thuis en onderweg gebruikt worden.
Een groot pluspunt zou zijn als het afbeeldingen kan weergeven en in kan zoomen.

Ik heb geen idee wat zoiets zou kosten, ik heb al rondgekeken maar het enige wat ik kan vinden is een barnes & noble waar ik dan weer slechte reviews over lees.
Als er geen ereader is zoals ik zoek, welke tablet zou dan aan mijn eisen voldoen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-06 00:18

Koenvh

Hier tekenen: ______

Is een tablet met Aldiko (o.i.d.) niet beter? Veel e-readers met een kleurenscherm kan ik niet vinden namelijk

🠕 This side up

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:17
Een kleurenscherm doet alle voordelen van een e-reader teniet omdat dat geen e-ink scherm zal zijn. De voordelen van e-ink zijn o.a. goede leesbaarheid in fel (zon)licht en niet vermoeiend aan de ogen. Als het toch kleur moet zijn, dan kun je beter een goedkope tablet kopen. Het lezen van boeken vraagt nl. helemaal niet zo veel van de processor en batterij.

http://serve.infoteur.nl