Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 08:05
Hallo iedereen,

ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

Al een tijdje ben ik op zoek naar app waarmee ik mijn HTPC kan bedienen.. Nou zijn er genoeg die dit kunnen maar de gene die doet wat ik wil heb ik nog niet gevonden..

Voor mijn iPhone had ik altijd een app (speciaal voor Mediaportal dat ik draai op mijn HTPC) die precies deed wat ik wil.. Inmiddels heb ik alleen een Samsung Galaxy S III, dus ben ik op zoek gegaan naar een andere app.. Er is wel een Mediaportal app voor Android maar deze werkt niet zo geweldig.

Ik ben op zoek naar een app die de computer bestuurt door sleep bewegingen over het scherm te maken.. Wanner je naar boven veegt moet dit hetzelfde zijn dan wanneer je op je toetsenbord op het pijltje naar boven drukt..

Verder zou het helemaal mooi zijn wanneer je in de app zelf bepaalde bewegingen die je met je vingers maakt kunt programmeren aan een bepaalde knop op je toetsenbord. Zo zou ik mijn HTPC namelijk echt super goed kunnen bedienen..

Voordeel van dit soort bewegingen kunnen maken is dat je niet naar het scherm van je smartphone hoeft te kijken om te checken op welke knop je drukt.. Dat werkt namelijk echt behoorlijk waardeloos..

Er zijn wel wat apps die als touchpad werken, maar dan functioneert het gewoon als muis.. Dat is niet de bedoeling..

Ik hoop dat iemand advies heeft!

• powermarcel10
Echt niemand enig idee?

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:50
Is dit "http://www.remotedroid.net/" niet iets?

Ik heb het zelf even snel doorgelezen, maar mocht je kunnen programmeren kan je het zelf aanpassen middels:
http://code.google.com/p/remotedroid/

• powermarcel10
Deshmir schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:57:
Is dit "http://www.remotedroid.net/" niet iets?

Ik heb het zelf even snel doorgelezen, maar mocht je kunnen programmeren kan je het zelf aanpassen middels:
http://code.google.com/p/remotedroid/
Bedankt.. Maar dit functioneert alleen als touchpad voor de muis, en de letters van het keyboard..

Ik wil een app (kunnen programmeren) waarbij als voorbeeld een veeg op het sherm van boven naar beneden het zelfde doet als de pijl naar beneden op het toetsenbord.

• powermarcel10
Weet echt niemand een app die dit kan??? :(

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:35
Ik gebruik winremote om mijn windows bak te besturen. Is dat iets?

• powermarcel10
martin_v_z schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:25:
Ik gebruik winremote om mijn windows bak te besturen. Is dat iets?
Bedankt, ga ik zeker ff naar kijken.. Kan je daarmee ook "sleep bewegingen" over het scherm maken om hiermee de pijltjestoetsen van het toetsenbord te simuleren? Dat is waar ik naar op zoek ben namelijk!

• powermarcel10
Opzich is winremote een mooi app, maar doet ook niet precies wat ik wil.. :(

Ik snap niet dat er nog geen app bestaat die dit kan! Het zou toch super zijn dat je met een app bepaalde bewingen en "slide" bewegingen op het scherm kunt koppelen aan bepaalde knop(combinaties) op het toetsenbord??

Gat in de markt! ;)

Verwijderd

Het is alweer een tijd geleden dat ik deze app gebruik, dus kan de werking niet beschrijven, maar wellicht is Droidmote een optie?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1292627

Ik gebruik zelf ook MediaPortal (versie 1.3.0 Alpha) op mijn HTPC en gebruik de aMPdroid app op mijn telefoon en tablet om de TV funtionaliteit te bedienen en muziek/films te streamen. Niet zozeer voor het bedienen van de HTPC in het algemeen met gestures dus. Het TV signaal van de MP TV-server kan met aMPdroid worden gestreamed naar beide Android apparaten en dit werkt echt fantastisch. Met een single tuner kun je tegelijkertijd een programma opnemen via je tablet/phone en een ander kanaal bekijken via de pc. Het is alleen een helluva job om het werkend te krijgen. Een uitdaging voor de echte tweakert. :) Het schijnt ook mogelijk te zijn om het TVsignaal te streamen naar een extern IP adres buiten je LAN.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 10:50 ]

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:48
Unified Remote:

Google Play: Unified Remote

• powermarcel10

• martin_v_z
powermarcel10 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:17:
[...]

Bedankt, ga ik zeker ff naar kijken.. Kan je daarmee ook "sleep bewegingen" over het scherm maken om hiermee de pijltjestoetsen van het toetsenbord te simuleren? Dat is waar ik naar op zoek ben namelijk!
Heb het denk ik verkeerd begrepen. Hij werkt idd niet met gestures. Wel kan je files browsen, touchpad en keyboard simuleren, ook heeft het een paar basis afstandsbedieningen voor veel media players. Maar echt swipen kan je er niet mee

Waarom wil je perse swipen als ik vragen mag? Een app die een afstandsbediening nabootst lijkt mij persoonlijk handiger. Moet het swipen plaats vinden op het homescreen of mag het ook zo zijn dat je er een app voor moet opstarten?

• martin_v_z
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:40:
Het is alweer een tijd geleden dat ik deze app gebruik, dus kan de werking niet beschrijven, maar wellicht is Droidmote een optie?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1292627

Ik gebruik zelf ook MediaPortal (versie 1.3.0 Alpha) op mijn HTPC en gebruik de aMPdroid app op mijn telefoon en tablet om de TV funtionaliteit te bedienen en muziek/films te streamen. Niet zozeer voor het bedienen van de HTPC in het algemeen met gestures dus. Het TV signaal van de MP TV-server kan met aMPdroid worden gestreamed naar beide Android apparaten en dit werkt echt fantastisch. Met een single tuner kun je tegelijkertijd een programma opnemen via je tablet/phone en een ander kanaal bekijken via de pc. Het is alleen een helluva job om het werkend te krijgen. Een uitdaging voor de echte tweakert. :) Het schijnt ook mogelijk te zijn om het TVsignaal te streamen naar een extern IP adres buiten je LAN.
Had ik ook eens naar gekeken, maar op een af andere wijze wou het niet werken. Had de tv service enzo geinstalleerd dus weet ook niet wat ik fout deed. Heb jaren met mediaportal gewerkt, het is een fijn media programma. Dat streamen, ik neem aan dat je dat via wifi moet doen voor een redelijke kwaliteit, werkt dat allemaal een beetje goed? Ivm buffering en beeldkwaliteit?

Verwijderd

Mijn stuk tekst over aMPdroid is nogal offtopic voor deze thread, omdat het niet de gestures ondersteunt, waar de TS naar zoekt. Excuses. Moet idd via wifi maar de app is nogal buggy. Gebruik het ook erg weinig en Splashtop2 HD is een makkelijker alternatief.

---------------

@TS Misschien is dit wat je zoekt?

http://androidheadlines.c...-wifi-mouse-by-necta.html
Description: The WiFi Mouse provides you with an app to turn your smartphone into a mouse. Oh sure, there’s loads of apps out there that do that but, how many of them support multitouch gestures?

Google Play: WiFi Mouse Pro
Transform your phone into remote mouse and keyboard, more important it support speech-to-type and gesture control.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 12:07 ]

• powermarcel10
martin_v_z schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:13:
[...]

Heb het denk ik verkeerd begrepen. Hij werkt idd niet met gestures. Wel kan je files browsen, touchpad en keyboard simuleren, ook heeft het een paar basis afstandsbedieningen voor veel media players. Maar echt swipen kan je er niet mee

Waarom wil je perse swipen als ik vragen mag? Een app die een afstandsbediening nabootst lijkt mij persoonlijk handiger. Moet het swipen plaats vinden op het homescreen of mag het ook zo zijn dat je er een app voor moet opstarten?
Het swipen is ontzettend handig omdat je op deze manier niet naar je device hoeft te kijken om te zien welke knoppen je indrukt. Op een afstandsbediening met fysieke knoppen voel je wel welke knop je moet hebben en zul je niet tot nauwelijks kijken om te checken of je wel de juiste knoppen gebruikt..

Bij een app is het haast onmogelijk om lekker te zappen zonder constant naar het scherm te moeten kijken. Dit is niet erg gebruiksvriendelijk en je zult al snel de standaard afstandsbediening weer pakken..

Voor de iphone is er een app voor Mediaportal die met gestures werkt en dit werkte echt super! Gewoon over het scherm slepen en de menu's volgen precies de richting van je vingers.. verder stond lang op het scherm drukken gelijk aan "F9" waarbij het context menu opent, en waren er nog een aantal van dit soort handige opties..

Het zou daarom handig zijn als er een app was waarbij je dit soort "gestures" kon koppelen aan bepaalde sneltoetsen op het toetsenbord..

ampdroid werkt opzich prima, en is wel handig om door je Mediaportal database heen te bladeren en bestanden te starten, maar de remote functie is heel beperkt. Ik begreep vandaag van de ontwikkelaar dat hier de focus ook niet echt op ligt. Hij vond gestures wel een mooie optie voor de toekomst maar de prioriteit lag hier niet echt op. Hij zei dat het lastig te programmeren was..

@F0nz0: Thanks, maar deze apps werken alleen met de muis. Heb ze allebei al eens geprobeerd..

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:21

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dus je bedoelt, je smartphone als touchpad gebruiken?
Da's een geweldig idee!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• powermarcel10
F.West98 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 22:26:
Dus je bedoelt, je smartphone als touchpad gebruiken?
Da's een geweldig idee!
Een touchpad waarmee je je muis kunt bedienen bestaat natuurlijk allang.. Hier zijn tal van apps voor te vinden..

Wat ik dus wil is in een app verschillende gestures kunnen koppelen aan (snel)toetsen op het toetsenbord.. Wanneer je bijvoorbeeld over je scherm van links naar rechts veegt, moet dit hetzelfde zijn als wanneer je op je toetsenbord op de pijl naar rechts drukt. Of wanneer je bijvoorbeeld met 1 vinger lang op het scherm drukt dit gelijk staat aan de "F9" knop op het toetsenbord waarbij het context menu zich opent..
Pagina: 1