Finder geen toegang tot NAS map

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 21:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Ik heb het rare probleem dat ik in de finder geen toegang kan krijgen, tot een map op mijn NAS.

Ik draai OS X 10.8.1
Het gaat om een Netgear readynas ultra 2 (firmware RAIDiator 4.2.15, ik weet dat er een nieuwere is, maar die wou hij niet installeren, moet ik ook nog een keer induiken).

bijgevoegd het screenshot uit de finder, en ik kan dus ook niets met die map.
ik vind die datum wel erg raar 1984 ?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q87PidihEkmiGsAmPv0Raddd/full.png

en hieronder screenshot uit de terminal, en dan kan ik er wel gewoon in.
terminal
onder windows/ linux wel gewoon toegang, maar ik werk primair op de mac, dus zou fijn zijn, als ik het daar ook kan fixen.

ik heb al in de netgear gui gezocht naar permissies herstellen, en dit al gedaan.

Een reboot, gaat nu nog even niet, omdat hij met een backup bezig is, maar dit is zeker een optie in de nabije toekomst.

Wat ook wel relevant is om te vermelden, dat de data gemigreerd is van mijn oude nas.
Maar het deel wat ik niet snap, is waarom de finder het niet kan, maar de rest wel?

[ Voor 8% gewijzigd door jpm.lensen op 29-08-2012 19:46 ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:02
Heb je die schijf niet toevallig als een gastgebruiker gemount in plaats van je eigen gebruiker? Dat gebeurt hier namelijk standaard, tenzij ik 'Aanmelden als...' selecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Hij is wel als gast gemount, maar alle andere mappen kom ik wel in.
En omdat het lokaal is, heb ik bewust geen fancy restricties erop gezet.

ik kom bijvoorbeeld de map aa film zonder problemen in.

update, na een reboot, en nieuwste firmware, nog steeds hetzelfde probleem

[ Voor 16% gewijzigd door jpm.lensen op 30-08-2012 16:12 ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:02
Toch denk ik dat het een rechtenissue is. Probeer eens via de administrator user (zoals die op je NAS bekend is) in te loggen in plaats van de gastgebruiker.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:51
Heb je al eens geprobeerd de inhoud van de map te kopiëren naar een nieuw aangemaakte map?

Dus :
- Nieuwe map aanmaken in OSX 10.8.1
- Onder Windows de gehele inhoud van de map over kopiëren naar de nieuwe map.

edit; na stap 1 natuurlijk ff snel checken of je via Finder in je net aangemaakte map kan bekijken/kopiëren etc :).

[ Voor 21% gewijzigd door Bloemstukje op 30-08-2012 22:55 ]

gewoon nee.

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
SanderPS3 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:53:
Heb je al eens geprobeerd de inhoud van de map te kopiëren naar een nieuw aangemaakte map?

Dus :
- Nieuwe map aanmaken in OSX 10.8.1
- Onder Windows de gehele inhoud van de map over kopiëren naar de nieuwe map.

edit; na stap 1 natuurlijk ff snel checken of je via Finder in je net aangemaakte map kan bekijken/kopiëren etc :).
Nu dmv terminal access (zodat ik windows niet hoef te starten, en nu hoeft het ook niet het netwerk over (denk ik)) aan het kopieren, en ik kan de nieuwe map, nu wel in ?
Maar dan zou ik dus alles moeten kopieren, en dan de map weer hernoemen.

Is er geen log/ verklaring van de finder error?
of wat de icoon status betekend?

[ Voor 6% gewijzigd door jpm.lensen op 30-08-2012 23:35 ]

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:51
Ik denk dat het op een of andere manier een map is die Lion niet helemaal begrijp. Misschien is er iets corrupt waar Windows gewoon mee om kan gaan, en waar OSX over struikelt.

Als je wel in de nieuwe map kan, en ook gewoon bij de gekopieerde bestanden, dan moet je inderdaad even de map hernoemen, oude verwijderen en klaar is kees :). Onverklaarbare fout.

Heb zelf een soortgelijk probleem gehad met mijn OSX Lion Server. Dit had ook een map welke ineens corrupt was voor overige Mac's. Op de server zelf de data gekopieerd naar een nieuwe map, en probleem opgelost. Geen idee hoe het kan, maar het heeft in elk geval geholpen :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
bedankt voor de tip/ uitleg.
ik ga de copy alvast starten, dan wachten tot de download klaar is, weer kopieren, en dan de oude map weg, en de nieuwe map de naam van de oude geven.

en de copy is klaar, de hernoem actie ook, en ik kan nu in Downloads, en de oude hernoemde map, daar kan ik nog steeds niet in, maar die gooi ik wel weg.

Bedankt

[ Voor 31% gewijzigd door jpm.lensen op 31-08-2012 12:47 ]

Pagina: 1