Ik heb het rare probleem dat ik in de finder geen toegang kan krijgen, tot een map op mijn NAS.
Ik draai OS X 10.8.1
Het gaat om een Netgear readynas ultra 2 (firmware RAIDiator 4.2.15, ik weet dat er een nieuwere is, maar die wou hij niet installeren, moet ik ook nog een keer induiken).
bijgevoegd het screenshot uit de finder, en ik kan dus ook niets met die map.
ik vind die datum wel erg raar 1984 ?

en hieronder screenshot uit de terminal, en dan kan ik er wel gewoon in.

onder windows/ linux wel gewoon toegang, maar ik werk primair op de mac, dus zou fijn zijn, als ik het daar ook kan fixen.
ik heb al in de netgear gui gezocht naar permissies herstellen, en dit al gedaan.
Een reboot, gaat nu nog even niet, omdat hij met een backup bezig is, maar dit is zeker een optie in de nabije toekomst.
Wat ook wel relevant is om te vermelden, dat de data gemigreerd is van mijn oude nas.
Maar het deel wat ik niet snap, is waarom de finder het niet kan, maar de rest wel?
Ik draai OS X 10.8.1
Het gaat om een Netgear readynas ultra 2 (firmware RAIDiator 4.2.15, ik weet dat er een nieuwere is, maar die wou hij niet installeren, moet ik ook nog een keer induiken).
bijgevoegd het screenshot uit de finder, en ik kan dus ook niets met die map.
ik vind die datum wel erg raar 1984 ?

en hieronder screenshot uit de terminal, en dan kan ik er wel gewoon in.

onder windows/ linux wel gewoon toegang, maar ik werk primair op de mac, dus zou fijn zijn, als ik het daar ook kan fixen.
ik heb al in de netgear gui gezocht naar permissies herstellen, en dit al gedaan.
Een reboot, gaat nu nog even niet, omdat hij met een backup bezig is, maar dit is zeker een optie in de nabije toekomst.
Wat ook wel relevant is om te vermelden, dat de data gemigreerd is van mijn oude nas.
Maar het deel wat ik niet snap, is waarom de finder het niet kan, maar de rest wel?
[ Voor 8% gewijzigd door jpm.lensen op 29-08-2012 19:46 ]
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3