• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2025

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Mijn computer loopt steeds na ongeveer 2 potjes BF3 vast. het scherm staat stil en het geluid bromt. ALT-TAB etc werkt niet.
Ik heb 9 uur mentest gedraait(8 passes) geen errors
Videokaart(7850) omgeruild in de winkel
HDD gestest en andere hdd geinstalleerd en andere sata poort.

Mijn heatsink van mijn northbridge word ongeveer 70 graden, videokaart niet warmer dan 60 graden en CPU niet warmer dan 55 graden.

Is mijn voeding stuk, cpu of moederbord? En is het het geld waard om een 775 socket mobo te vervangen? of is het toch iets anders?

Mijn specs zijn:
Intel core 2 quad q8200 stock speeds
Msi p31 neo v2
Sapphire radeon hd7850
4GB Adata ddr2-800 ram
Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB
Coolermaster silent pro 600W

• Midnight4u
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-02-2024
Heb je al geprobeerd om zo min mogelijk processen te gebruiken? Probeer eens met msconfig daarin zoveel mogelijk uit te schakelen, zodat haast niets op de achtergrond draait. Het lijkt mij inderdaad niet aan de temperatuur te liggen.

Qua PSU lijkt mij ook in orde qua wattage. Of je voeding moet ouder worden.

Heb je al een reset gegeven in je BIOS dat alles even op 'stock' loopt? En laat je geheugen eens op iets lagere Mhz te zetten en kijk of je voltages ervan voldoende is.

/EDIT: Welke drivers gebruik je voor je videokaart? Ik had zelf problemen met de laatste versie en ben terug gegaan naar versie 12.3. En maatje van me had ook vastlopers en bleek aan uTorrent te liggen. Hij gebruikt nu een veel oudere versie(1.7.7) en probleem is weg.

[ Voor 24% gewijzigd door Midnight4u op 29-08-2012 20:00 ]

if the corruption has no consequences then there is no end to it

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• djduijs
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-01 14:11
ik heb zelf dit probleem ook gehad met battlefield 3. alles getest en wist op slot niet meer wat ik moest doen.
op het laatst heb ik er een soundcard in geplaatst en raar maar waar het was allemaal opgelost! heb toen wel ergens gelezen dat punkbuster en de (onboard) geluidskaart niet lekker samen konden werken ofzo.. daar kwamen mijn freezes vandaan....

hopelijk kan je er wat mee!

groet,
Dirk