Ik ga bedrijfskunde studeren aan de Universiteit van Twente, en een laptop voor tijdens de colleges schijnt handig te zijn
.
De voorkeur gaat uit naar een laptop met i5/i7, een dedicated GPU en het liefst een FullHD resolutie.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor mijn studie aan de UT, en daarnaast (mits mogelijk) het spelen van spellen (Dwarf Fortress
, ARMA2 etc). Het gamen is een plus, als het niet mogelijk is met mijn budget dan hou ik het bij mijn desktop.
Wat mag je laptop gaan kosten?
€700 - €1000
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Elke dag een treinreis van 20minuten en 5 minuten lopen/fietsen. Opzich is gewicht geen probleem, met een goede tas los je dat al snel op in mijn ogen. Ik heb ergens gelezen dat er op de UT niet veel stopcontacten zijn, dus een goede accuduur zou mooi zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De enige laptop die ik ooit heb gehaald, is een XPS17 met het SSD foutje van Dell, en die was na een week al weer de deur uit
. Daarnaast heb ik alleen slechte ervaringen met Acer, dus dat merk liever niet 
Laptops die ik zelf al heb gevonden:
pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL
pricewatch: Dell Inspiron 15R SE 7520 (n0015s10nlnl)
Ook is het mogelijk om via de UT een laptop aan te schaffen, daar zijn 3 modellen van mogelijk (één allround, één high-end en een ultrabook. De ultrabook laat ik buiten beschouwing.
High-end: € 882.99,-
pricewatch: Lenovo Thinkpad ThinkPad T530 (N1E2VMH)
+ stevig
+ i7
- geen 'volledig' toetsenbord (numlock ontbreekt)
- geen SSD
- geen FullHD
- Nvidia 5400M
All round: € 644.99,-
pricewatch: Lenovo Thinkpad L530
+ Goedkoop
- 1366 x 768 resolutie
Ik vind het persoonlijk geen goede aanbiedingen. De high-end laptop mag dan wel snel zijn qua processor, de videokaart is niet van hoog niveau en de FullHD resolutie ontbreekt.
Heeft er iemand nog laptops die ik gemist heb? Anders wordt het toch de N56 denk ik...
De voorkeur gaat uit naar een laptop met i5/i7, een dedicated GPU en het liefst een FullHD resolutie.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor mijn studie aan de UT, en daarnaast (mits mogelijk) het spelen van spellen (Dwarf Fortress
Wat mag je laptop gaan kosten?
€700 - €1000
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Elke dag een treinreis van 20minuten en 5 minuten lopen/fietsen. Opzich is gewicht geen probleem, met een goede tas los je dat al snel op in mijn ogen. Ik heb ergens gelezen dat er op de UT niet veel stopcontacten zijn, dus een goede accuduur zou mooi zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De enige laptop die ik ooit heb gehaald, is een XPS17 met het SSD foutje van Dell, en die was na een week al weer de deur uit
Laptops die ik zelf al heb gevonden:
pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL
pricewatch: Dell Inspiron 15R SE 7520 (n0015s10nlnl)
Ook is het mogelijk om via de UT een laptop aan te schaffen, daar zijn 3 modellen van mogelijk (één allround, één high-end en een ultrabook. De ultrabook laat ik buiten beschouwing.
High-end: € 882.99,-
pricewatch: Lenovo Thinkpad ThinkPad T530 (N1E2VMH)
+ stevig
+ i7
- geen SSD
- geen FullHD
- Nvidia 5400M
All round: € 644.99,-
pricewatch: Lenovo Thinkpad L530
+ Goedkoop
- 1366 x 768 resolutie
Ik vind het persoonlijk geen goede aanbiedingen. De high-end laptop mag dan wel snel zijn qua processor, de videokaart is niet van hoog niveau en de FullHD resolutie ontbreekt.
Heeft er iemand nog laptops die ik gemist heb? Anders wordt het toch de N56 denk ik...