Actieve Speakers gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkirreTijden
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-10-2019
Hallo,

Ik heb de volgende situatie:
Een pc, aangesloten op een oude 5.1 audio set.
Een Traktor Kontrol S4, aangesloten met RCA op twee goedkope Logitec speakertjes.
Een Xbox, die ik afwissel met de S4 op de Logitec speakers.

Nu ben ik op zoek naar een alternatief voor deze setting. Een geluid waarvan ik elke keer kan genieten als ik muziek luister of zelf draai. Mijn budget loopt tot ongeveer 500€.
Ik wil een installatie waar ik zowel mijn pc als de S4 op kan aansluiten. De Xbox en een eventuele TV zijn optioneel.

Ik ben een paar dagen geleden naar een Audio Store gegaan en de verkoper gaf me twee opties; een versterker met losse speakers, of een set Actieve speakers.
Een goeie versterker met speakers kost me te veel, dus neig ik naar een set Actieve Speakers.

Het enige showmodel wat hij had was de Pioneer S-DJ05. Link

Een mooie set van €600. Ik ben op zoek gegaan naar alternatieven van andere merken, aangezien ik normaal gesproken de prijzen van Pioneer gear te hoog vindt. Hier kwam ik alleen niet uit.

Het mooie van de S-DJ05 is dat deze twee RCA aansluitingen heeft, een XLR en een TRS aansluiting. Dit zou betekenen dat ik mijn PC via RCA aan zou kunnen sluiten, mijn S4 via XLR en de Xbox ook via RCA.
Daarnaast heeft de S-DJ05 een controller waarmee je makkelijk de input kan veranderen.

Andere producten hadden vaak slechts een enkele input, en over het kanaalgebruik wordt ook weinig verteld.
Ik zoek iets puur voor slaapkamergebruik, wel kwaliteit maar ik hoef niet mijn buren weg te blazen.

Heeft er iemand veel ervaring en kennis over actieve speakers of heeft iemand andere suggesties voor mijn situatie?

Met vriendelijke groet,

SkirreTijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Ga eens actieve KRK's of Tannoy's beluisteren! Heb zelf de KRK Rockit 8's actief, gen1 ... klinken na 7 jaar nog steeds supergoed! Zowel XLR als RCA ingangen, ook met een sub makkelijk af te stellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38
Kijk ook eens naar AudioEngine.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• SkirreTijden
Bedankt voor de reacties. Wat ik misschien nog vergeten ben te vermelden, is dat ik een echte leek op dit gebied ben.
Vandaag ben ik weer naar een Audiozaak geweest en heb hier wat sets beluisterd en heb met een verkoper gepraat. Ik zit nog wel met een aantal vragen:

De verkoper vertelde mij dat ik sowieso een losse interface moet aanschaffen omdat anders de monitors niet goed benut worden als ik deze op mijn pc aansluit. Audio voor mijn pc heeft prioriteit, vervolgens de S4, die ik los met XLR zou kunnen aansluiten.
Hij probeerde mij een Steinberg ci1 USB interface voor 99€ te verkopen.

Vervolgens zou ik naast de interface ook nog een losse mixer moeten aanschaffen, mocht ik bijvoorbeeld een Xbox of andere apparatuur daar ook op willen aansluiten?

Daarnaast was ik wel te spreken over de KRK RP6 G2, die ik voor 379€ zou kunnen meenemen.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:56
De S4 heeft geen XLR, alleen TRS en RCA. maar in principe zou je een KRK set gewoon via mini-jack naar rca aan kunnen sluiten op je computer. de xbox kan ook via rca (lijkt me logisch in ieder geval, bij de ps3 kan het). en de traktor zou je dan via TRS aan kunnen sluiten, nergens een interface voor nodig, hoogstens een switch om makkelijk tussen pc en xbox te kunnen wisselen, maar kabels overzetten kan ook gewoon als je dat geen probleem vindt ;)

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Mijn broer heeft een set M-Audio BX8a met een NuForce uDAC-2. Daar is hij erg tevreden mee, en dat past prima binnen je budget.

M-Audio BX8a vanaf €333,-
NuForce uDAC-2 vanaf €139,-

Een mengpaneeltje lijkt me dan inderdaad handig, vanwege je apperatuur.

[ Voor 16% gewijzigd door ihre op 30-08-2012 17:46 ]

• SkirreTijden
Bedankt, klopt over de S4. Waarom kwam deze man dan met een interface aanzetten?
Hoe sluit ik de BX8a dan aan op mijn pc?

• ihre
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NOFGh.png

Me broer is niet thuis dus kan het niet vragen, maar dit lijkt me de juiste manier van aansluiten.

Ik ken de Traktor S4 verder niet, maar na een filmpje op youtube te hebben gekeken trek ik de bovenste conclusie :P

• SkirreTijden
Held. Wat houdt een USB DAC precies in?
De RCA verbinding van Speakers naar mengpaneel zou in het geval van de M-Audio BX8a vervangen worden door XLR. Verder is de S4 dan weer rechtstreeks verbonden aan de boxen via TRS.

Ik vind het er mooi uitzien allemaal, maar ik had toch stiekem gehoopt op een simpelere oplossing. Desalniettemin heeft dit potentie. Ik zit alleen toch nog een beetje met die interface. Volgens de verkoper zou ik last van storing en ruis hebben als ik geen externe geluidskaart zou gebruiken naast mijn pc. Ook zou de audio kwaliteit uiteraard stukken beter zijn. Is dit dan pure lariekoek?

Verder is de Xbox in eerste instantie optioneel. Ik wil gewoon lekker geluid voor mijn pc en de S4. Momenteel zit ik te kloten met kabels en aansluitingen, daar wil ik in principe ook zoveel mogelijk vanaf. Een eventuele latere aanschaf van een mixer om een Xbox aan te sluiten heeft geen prioriteit.

[ Voor 19% gewijzigd door SkirreTijden op 30-08-2012 18:16 ]

• Nilsepils
Neen, de Traktor heeft een eigen output, het geluid gaat de computer in, en komt er gemodificeerd door de software weer uit, waarna de traktor zelf een eigen geluidskaart heeft. deze gaat dus gewoon direct naar je boxen of mengpaneel als je die er tussen wilt ;)

Als je moeilijk wilt doen kan je channel C of D aansluiten op je XBOX en tegen windows zeggen dat hij die microfoon input, over een geselecteerde output gooit. dan zal de output dus via de RCA input door de traktor, door de pc naar een gewenste output gaan, in dit geval, weer terug de traktor in en naar de KRK's :)

edit:

RCA is inderdaad gevoelig voor storing, omdat hij niet balanced is. maar als je vanaf je mengpaneel met een RCA zou werken zou je exact hetzelfde probleem hebben. Als je gewoon je telefoon bij de kabels weg houdt is er niks aan de hand :)

[ Voor 18% gewijzigd door Nilsepils op 30-08-2012 18:16 ]

• SkirreTijden
Het eerste gedeelte is me duidelijk. Het laatste stijgt mij boven de pet helaas.
Oke. En over de audio kwaliteit? Hoeveel winst pak je op een externe geluidskaart t.o.v. de interne van de pc?

[ Voor 41% gewijzigd door SkirreTijden op 30-08-2012 18:19 ]

• ihre
Een USB DAC is in feite een externe geluidskaart, waardoor je RCA kunt gebruiken op een pc.

De Traktor zou je denk ik toch liever op het mengpaneel aansluiten, de reden heeft Nils hierboven beschreven.

Over de kwaliteit kan ik niet spreken, maar denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Ik zal het navragen bij mijn broer als ik hem zie.

• Nilsepils
Als je op je computer, in windows het geluidsicoontje rechts aan klikt kan je klikken op playback devices (in nederlands geluidsuitvoer of iets dergelijks). als je dan op recording klikt staan daar je kanaal C en D (RCA ingangen op je traktor) bij. selecteer het kanaal waar je je XBOX aan hangt, laten we voor het gemak C even nemen. klik op properties > listen > en klik listen to this device, daar onder staat een dropdown waarin je kan kiezen welke output je wilt gebruiken (de TRS uitgang waar je Speakers aan hangen).

je kan dit alvast proberen, misschien dat je het te lastig vind, dat kan, dan is inderdaad een losse geluidskaart misschien handig. maar die mixer is nergens voor nodig ;)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46

DjVe

Hatsaflats!

De Edifier S2000 heeft alles wat je nodig hebt....

Losse versterking met twee stereo analoge RCA ingangen en een tweetal digitale (optische en coaxiale) ingangen. Prima geschikt voor de thuis muzikant, maar ook geschikt om lekker mee te gamen. Makkelijk te plaatsen door reflexpoorten aan de voorkant en valt ruim in budget!
Afbeeldingslocatie: http://www.techfuels.com/attachments/speaker/29774d1339747077-edifier-s2000-edifier-s2000.jpg

Mijn review: productreview: Edifier S2000 2.0 Studio Speakers review door DjVe

[ Voor 52% gewijzigd door DjVe op 30-08-2012 21:42 ]

• SkirreTijden
Bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad iets waar ik naar op zoek ben. Goede review ook.
Een paar vraagjes:

Hoe heb je je andere speakers op de versterker aangesloten? Meerdere draden in de contacten drukken?
Daarnaast ben ik niet bekend met de 'Coaxial' en de 'Optical' inputs. Wat kan ik hiermee?
Met de twee RCA inputs zou ik mijn pc en de S4 kunnen aansluiten. Is het dan ook mogelijk om met een verloop of een switch o.i.d. later bijvoorbeeld de Xbox er ook tussen te drukken?

Hoe is het dan verder met de geluidskwaliteit? Omdat er van externe videokaarten geswitched wordt naar een versterker, verbonden met (slechts) RCA kabels.

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:31

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Er zitten gewoon normale speakerterminals op de versterker. Dus voor links rood en zwart en voor rechts hetzelfde. Je kan er gewoon twee speakers op aan sluiten, meer zou theoretisch wel kunnen, maar het is er niet voor gemaakt. Ik gebruik ook gewoon de twee meegeleverde speakers. Ik heb in de review ook niet meerdere speakers aangesloten. Die prik ik continue weer om :) het was gewoon een vergelijking met mijn andere speakers, zodat ik de set goed kon beoordelen.

Die digitale ingangen kan je gebruiken om een bron (pc of een xbox) direct digitaal te verbinden met deze set. Ik heb mijn pc met de onboard digitale optische uitgang verbonden met de digitale ingang. hierdoor wordt het geluid pas omgezet in een analoog signaal in de versterker zelf. Die omzetting van digitaal naar analoog wordt normaliter gedaan door de geluidskaart, maar die kwaliteit ligt veelal onder de maat.

klank is persoonlijk. Maar hij is aardig neutraal, strak met een heel duidelijk stereobeeld. De plaatsing van geluiden is opmerkelijk goed voor deze set.

de S4 sluit je inderdaad analoog aan. Dan hou je nog 1 analoge ingang over. Daar kan een Xbox op, maar die zou je (net als je pc) ook digitaal kunnen aansluiten. Hoe dan ook, je hebt voldoende ingangen!

[ Voor 18% gewijzigd door DjVe op 30-08-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38
Maar goed, het zijn dus geen actieve speakers. Op zich geen probleem, maar het is maar even dat je 't weet. Nadeel is dus dat je een losse versterker hebt en voordeel is dat de speakers later nog te hergebruiken of te vervangen zijn en dat je waarschijnlijk meerdere inputs hebt (voor meerdere apparaten).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkirreTijden
Klopt. Ik moet nu dan ook, tegen de topictitel in, bekennen dat dit alternatief me misschien wel meer aanspreekt dan actieve speakers. Meer aansluitingen, meer mogelijkheden, geen gerommel met mixers en interfaces. Audio kwaliteit is wel vergelijkbaar met actieve speakers? Wat voor opties zijn er nog meer op de markt? De S2000 kost momenteel €350 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

SkirreTijden schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 01:08:
Audio kwaliteit is wel vergelijkbaar met actieve speakers? Wat voor opties zijn er nog meer op de markt? De S2000 kost momenteel €350 als ik me niet vergis.
De geluidskwaliteit is opvallend goed. Het is niet zo warm/wollig als een AudioEngine A5 en A2, maar dat zijn actieve luidsprekers voor de luisteraar en niet voor de muzikant. De S2000 is niet zo "kil" als de meeste studio monitor, maar wel analytisch genoeg. Daarnaast is het stereobeeld opvallend goed en zoals hierboven staat, heb hebt mogelijkheden om later te upgraden door bijvoorbeeld speakers te vervangen.

Hert enige punt wat ik minder vind is de bypass functie (de mogelijkheid om de equalizer te omzeilen). In deze functie is de laagweergave net iets te min (mist punch). Zet je de bypass uit en de knoppen van trebble en bass op neutraal, dan klinkt het echt stukken beter. Het is absoluut geen bassmonster, maar een strakke laagweergave heeft hij zeker!

Echte alternatieven met dezelfde mogelijkheden qua inputs, zijn er niet. Of je gaat echt kijken naar een stel (tweedehands) passieve monitoren en een losse (tweedehandse) stereoversterker. Dan haal je voor €400 ook iets leuks in huis, maar het kost je meer ruimte en je zal er meer moeite voor moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkirreTijden
Duidelijk. Het 'eerlijke geluid' uit actieve speakers is mooi, maar zolang ik nog niet aan het produceren sla, lijkt me dit misschien wel een betere oplossing. @DjVe: In wat voor ruimte gebruik jij de S2000, als ik vragen mag? Bij welke muziekstijlen gaat jouw hart sneller kloppen en ga je het maximale uit de S2000 halen?
Ikzelf zit in een ruimte van ongeveer 20m2 en zou het fijn vinden als ik word opgeslokt in Drum N Bass en Techno stijlen.
Overall aanrader?

Edit: Wat heeft je uiteindelijk doen besluiten niet een AudioEngine of Adam te halen?
Coaxial sluit je aan op de SPDIF out port die ik net op mn pc gevonden heb?

[ Voor 14% gewijzigd door SkirreTijden op 31-08-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

SkirreTijden schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:55:
Duidelijk. Het 'eerlijke geluid' uit actieve speakers is mooi, maar zolang ik nog niet aan het produceren sla, lijkt me dit misschien wel een betere oplossing. @DjVe: In wat voor ruimte gebruik jij de S2000, als ik vragen mag?
ruimte van 3 bij 4 (klein dus). Met deze opstelling
Bij welke muziekstijlen gaat jouw hart sneller kloppen en ga je het maximale uit de S2000 halen?
Ikzelf zit in een ruimte van ongeveer 20m2 en zou het fijn vinden als ik word opgeslokt in Drum N Bass en Techno stijlen.
Voor techno is dit een perfecte speaker. Snel, nauwkeurig en snappy. In het begin klinkt hij wat agressief, maar dat gaat er na 35 uur wel vanaf (inspelen van tweeter). Ik luister veel elektronische muziek (van minimal tot scharnz), maar een hapje rock en pop gaat er ook prima in.
Overall aanrader?
Anders had ik geen oordeel gegeven van 85 in mijn review :)
Edit: Wat heeft je uiteindelijk doen besluiten niet een AudioEngine of Adam te halen?
Coaxial sluit je aan op de SPDIF out port die ik net op mn pc gevonden heb?
De ingebouwde DAC, goede reviews van de oosterburen en de prijs van €325. Je vind geen completere set met deze functies/mogelijkheden en soundstage in deze prijsklasse! En ja je sluit hem aan met de SPDIF aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Ik verhuis dit topic even aangezien het om een aankoopadvies gaat :)

Audio en HiFi > Consumentenelektronica Aankoopadvies

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkirreTijden
Bedankt voor alle reacties en hulp. Ik heb besloten geen actieve speakers te kopen maar op zoek te gaan naar een goeie versterker met set.

Voel je vrij je advies te delen:
SkirreTijden in "Versterker en speakers gezocht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

KRK is echt heel goed, maar voor 220,- ben je ook al klaar.
je moet maar eens naar musicstore.de gaan. _/-\o_
daar koop ik mijn dj-gear. (nouja, voornamelijk 2dehands....)

deze bijvoorbeeld;
http://www.musicstore.de/...dition/art-PCM0011517-000

[ Voor 36% gewijzigd door klaasje11 op 19-05-2013 18:26 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Pagina: 1