Hoeveel liter koelvloeistof ongeveer nodig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers die wat van watercooling afweten,

Ik heb een vraagje, maar eerst een kleine inleiding en dergelijke. Ik ben sinds kort bezig een watercooling setup bij elkaar te scharrelen. Ik heb nu alles om de cpu te gaan waterkoelen (en genoeg radiator oppervlak om de gpu er ook nog bij te doen, wat later nog komt). Allereerst een lijstje met de dingen die ik ga gebruiken:

Cpu blok: Ek-Supreme HF
Pomp: Laing DDC-1RT
Radiatoren: EK Coolstream XT 240mm & Black Ice GT Stealth 240mm
Reservoir: Ek Multioption X2 RES 150
stuk of wat fittingen en een aantal meters slang (hoeveel slang het precies wordt weet ik nog niet maar ik reken op zo'n 2 meter aan slang).

Ik ga EK-Ekoolant Blood RED premix gebruiken als koelvloeistof (mooi rood is niet lelijk) nu ben ik benieuwd of iemand me wat kan vertellen over hoeveel liter ik ongeveer van dit spul nodig heb om mn loop niet droog te laten staan, om het zo maar even te zeggen. Ik zat zelf te denken om 3L te halen en dan te zien hoeveel de loop nodig heeft.

Kan iemand hier wat over zeggen of is het gewoon het beste om 3L te halen en te kijken?

Het gaat hier om puur de cpu watercoolen, gpu komt later en dan haal ik de loop weer helemaal leeg en zal ik hem waarschijnlijk ook moeten wijzigen.

Bij voorbaat dank voor de reacties, ik zal proberen zo snel mogelijk te reageren op vragen en andere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Meestal is een 1 liter voldoende om een leuke setup te vullen. Raad wel aan om dan een liter bij te kopen, mits je misschien net te kort komt of later nog eens wilt bijvullen/veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:28

InFamous

excommunicado

Ik gebruik hier met 1x cpu, 2 x gpu, 1080 radiateur, 360 radiateur, ongeveer 2 meter slang iets meer als 2 liter. Voor alleen cpu heb je aan 1 liter genoeg, maar zoals hierboven mij ookal aangeeft bestel minimaal 2 zodat je altijd nog kan bijvullen of verversen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:53
Minimaal 2 liter idd, ik heb hier een setup van 240 360 cpu en gpu en bijna 2,5m slang en met 1 liter heb ik net de setup kunnen vullen. Maar na een tijdje draaien moet het zooitje wel weer worden bijgevuld daarom 2 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties.

Dan haal ik mooi 2L, bedankt allen, dat bespaart weer een paar euro :P.