Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school + gamen

Pagina: 1
Acties:

• Ferdinandoh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 11:01
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb hem voor school nodig, maar mijn desktop thuis is ook niet meer wat het geweest is dus het moet een desktop vervanger zijn.

Ik doe een programmeer op leiding, maar programma's als Blender wil ik ook graag kunnen draaien. Gamen hoort er uiteraard ook bij. Hij is voor school, dus ik sleep hem iedere dag mee.

Mijn budget is ongeveer 600,-. Het liefste minder want ik ben maar een arme student.
Minimaal 500GB en het liefste meer als 4GB RAM. Een redelijke videokaart is ook vereist.

Suggesties?

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11 18:35

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Zit je op een van de Technische Universiteiten? Dan zijn er altijd wel leuke aanbiedingen voor laptops!

EDIT: En als je dat niet zit, ken je mensen die daar wel zitten? Dan kunnen ze het voor jou halen als je ze lief aankijkt ;).

[ Voor 37% gewijzigd door Ircghost op 29-08-2012 19:02 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Suggesties? Wat denk je ervan om zelf in de PriceWatch te duiken, je eisen in te vullen en c'est ca?
En dan met de paar laptops die je dan vind terug te komen om zodoende betere adviezen te krijgen? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ferdinandoh
@Ircghost Ik zit niet op een technische universiteit, maar gewoon op het MBO haha. Heb wel een vriend op een TU zitten. Enig idee waar ik die aanbiedingen kan bekijken?

@CLB Ik zit momenteel op Pricewatch, maar aangezien mijn kennis niet al te groot is kan ik eventueel wel wat advies gebruiken. =)

• Ircghost

Ircghost

Ik zou overigens wel gaan voor maximaal 15". Ik stond zelf ook in de positie waarin jij stond (klote pc, net gescheiden ouders en ging studeren) dus ik kocht en 17", ik dacht lekker groot scherm en dat extra gewicht maakt niet zoveel uit...
Ik kan je vertellen dat ik er nog steeds spijt van heb! Koop liever een handzame met goede batterijduur. Daarnaast denk ik niet dat je voor 600,- een waardige game laptop gaat krijgen.. hoogstens Slender ofso ;).

Als voorbeeld (hier op Tweakers): Topicreeks: TU/e laptopproject
Als je informatie wil over de verschillende universtiteiten moet je zoeken op TU [Insert universiteit] laptopproject 2012.

[ Voor 20% gewijzigd door Ircghost op 29-08-2012 19:11 ]

• Ferdinandoh
Ik heb er tot zo ver twee op het oog:
http://www.neck.nl/produk...ue#NM_ComProductDetailTab

http://www.bol.com/nl/p/a...8/#product_specifications

Zou een van deze een goede zijn?

Note: Ik ben geen hardcore gamer. Ik speel vooral MMO's (ik wil GW2) en wat shooters. (Crysis hoeft het niet te draaien)

• Ircghost

Ircghost

Sorry ik was aan het werk dus kon niet controleren, zal zo eens kijken! :)

• Ferdinandoh
Thx Ircghost!

Ik zit zelf het meest te denken over de eerste...
Ik hoor het graag!

[ Voor 73% gewijzigd door Ferdinandoh op 29-08-2012 23:10 ]

Verwijderd

De eerste is wat verouded maar heeft een grafische kaart die gelijk is aan de 630m. Daar zou gw2 toch wel aardig mooi op kunnen draaien. De tweede heeft zo te zien alleen een igpu en wordt daardoor vierkant ingemaakt bij games door de eerste. Dit scheelt echt enorm.

• Ferdinandoh
Zou de Acer Aspire 4755G wel aardig wat aan kunnen? (Nogmaals, ik ben geen die hard gamer)
Ook qua films? Uiteraard ook schoolwerk haha.

Verwijderd

Gw2 op native resolutie zou die op zijn minst op medium moeten kunnen draaien, met misschien een paar opties richting high. Films gaan op allebei vlekkeloos, daar heb je niet veel voor nodig. Voor schoolwerk zou de acer met zijn i5 ook de betere van de twee zijn. Algemene bouwkwaliteit etc van de laptops weet ik niets van. Daar moet je goed op letten, want het kan goed zijn (zou mij niks verbazen) dat de koeling van de acer de gt540m helemaal niet aankan, waardoor je prestaties zwaar achteruit gaan. Nogmaals, daar weet ik niets van, het zou alleen kunnen.

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:46

deepvreezo

Redacteur
De Medion Akoya P6631 (review van notebookcheck) is weliswaar iets boven je budget (€660) maar heeft wel een Full HD-scherm, en dat is voor gebruik als desktopvervanger misschien wel prettig. Het ding slikt zelfs Blu-Ray-schijfjes, dus ook met films zit het wel goed. Daarnaast heeft hij dezelfde videokaart als de Acer.
Bovendien lijkt het erop (zie de pagina van neckermann zelf) dat de Acer al uitverkocht is (nog los van de slechte shopreviews en het faillissement van het moederbedrijf, ik zou liever ergens anders bestellen).

[ Voor 5% gewijzigd door deepvreezo op 30-08-2012 00:27 ]

Verwijderd

Acer biedt leuke specs voor zijn geld.
Maar de bouwkwaliteit en de service moet je dan voor lief nemen want deze zijn vaak niet zo best bij de meeste modellen.
Wanneer je hem dagelijks moet meenemen voor je studie zou ik eerder Hp, Lenovo, Asus of toshiba aanraden over het algemeen is de bouwkwaliteit van deze merken wat beter wel moet je dan voor hetzelfde geld inleveren op je specs.

• Ferdinandoh
Over de Acer hoor ik dat de cpu wat aan de oude kant is.. Is dit een probleem?

Verwijderd

Niet echt. Het is maar 1 generatie terug.

Als je toch al richting de €660 gaat uitgeven, dan is de inspiron 15R SE misschien ook een goed idee. Voor €697 met kortingsbonnen krijg je een i5-3210m, een 1080p scherm (van fatsoenlijke kwaliteit. Geen <200:1 contrast onzin), 8GB RAM, een 1TB hdd, en een HD 7730m.

De bouwkwaliteit en accuduur zijn niet geweldig, maar je krijgt wel veel waar voor je geld. Je krijgt er ook voor nop een printer bij :')

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 13:35 ]

• jingaling
  • Laatst online: 10-11-2024
Waar kan ik deze bestellen en waar haal ik de kortingsbonnen?
Op de site zie ik niks staan over een printer wil deze misschien aanschaffen en thx voor de tip?

Verwijderd

Bij http://configure.euro.del...s1&oc=n0015s05&vw=classic krijg je een printer erbij, na kortingsbonnen voor €714. De prijs is overnacht nog meer gestegen (wat zuigt, 2 weken terug was het nog €679 zonder printer).

De kortingsacties staan in Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

• jingaling
  • Laatst online: 10-11-2024
thx voor de snelle reactie
Pagina: 1