Tele2 Modem vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Tweakers!

Al enige tijd ben ik bezig om een leuke ESXi server op te zetten. Uiteindelijk wil ik dat de ESXi server ook het internet verkeer gaat regelen via een pfSense VM die een netwerkkaart via passtrough heeft toegewezen gekregen. Ook heb ik nog een betere draadloze router liggen die het draadloze verkeer voor zijn rekening gaat nemen.

Op dit moment ben ik nog wat aan het testen, maar het ziet er naar uit dat het werkt zoals ik wil. Enige probleem is dat ik nog met de Tele2 modem/router/access point (Comtrend CT-6373) zit waar ik graag vanaf wil omdat ik geen zin heb alle poorten 2x open te moeten zetten. Daarnaast wil ik graag gebruik gaan maken van VPN. Ik kan niet geheel af van de modem/router/access point omdat ik nog een telefoon heb staan. Of iemand moet een manier weten dat ik nog wel kan blijven bellen zonder het geleverde apparaat te gebruiken.

Ik heb al her en der op het internet gelezen dat het mogelijk is de modem/router te hacken. Alleen is de firmware op mijn modem middels al geupdate waardoor ik geen toegang tot het apparaat kan verkrijgen.

Ik ben opzoek naar Tele2 gebruikers die ook het Tele2 modem/(draadloze)router hebben vervangen en hoe dat gelukt is.

Daarnaast wil ik graag weten welke modem ik het beste kan gebruiken. Op dit moment heb ik een 50mbit abbonement bij Tele2 en telefonie.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
Helaas is het niet mogelijk om de modem te vervangen, omdat het telefonie gedeelte niks bekend is. Het is alleen mogelijk om de modem te vangen voor alleen internet. Als je het Tele2 topic doorleest, staat daar alles in. De tweakers hebben alleen internet dus modem vervangen is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
Wanneer ik het signaal split met een splitter, zoals vroegah? Dan heb ik 1 kabel voor het modem en 1 kabel voor de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Heb tot zover heb ik niemand gezien die dat heeft gedaan. Het telefoon verkeer wordt afgehandeld door de modem (Comtrend) van Tele2 zelf, dus je moet de instellingen weten. Misschien eigen modem met Voipbuster?
Anders kan je vraag stellen op tele2.gebruikers.eu. Daar zitten mensen die verstand van hebben over Fiberspeed abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Over al deze vragen is maar één antwoord mogelijk: Je zit vast aan de Comtrend als modem/router.
Alle hacks werken niet meer en er is ook geen ander wondermiddel bekend.
Je zal een oplossing moeten zoeken met de Comtrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
Als ik de pfsense machine als DMZ instel in de router config, bereik ik dan ongeveer het zelfde effect?

• cornfed99111
De DMZ is daar om de firewall van de Comtrend mee te omzeilen.
Daarmee zijn de poorten open.
Dubbel NAT kan je daarmee niet verhelpen.

Anoniem: 669783

Aardbei

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 669783 op 21-12-2020 22:56 ]

cornfed99111 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:40:
Over al deze vragen is maar één antwoord mogelijk: Je zit vast aan de Comtrend als modem/router.
Alle hacks werken niet meer en er is ook geen ander wondermiddel bekend.
Je zal een oplossing moeten zoeken met de Comtrend.
Lees pas net je bericht voordat ik een bericht plaatste. Jammer.

• plizz
Anoniem: 669783 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:36:
[...]

Ik hoor anderen mensen zeggen dat Tele2 zijn netwerk afsluit voor gebruik met andere modems. Helaas kan ik nergens echt bevestiging vinden. Als dit niet zo is wil ik er erg graag een eigen modem tussen proppen gezien ik met een stricte NAT-type vast zit en alles omtrent portforwarden en tweaken vermeden wordt door Tele2. (natuurlijk bewust) Als ik uit mijn nek klets hoor ik het graag. Als ik vast zit met het bijgeleverde modem dan maar met een stricte NAT leven. #eerstewereldproblemen. Ik had beter mijn huiswerk moeten doen omtrent ISP's. :F
Ik zit al jaren niet meer bij Tele2 toen die tijd werkte eigen modem prima.Dus weet ik niet of ze echt gaan afsluiten. Je kunt altijd proberen.

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-07 13:35
plizz schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:51:
[...]

Ik zit al jaren niet meer bij Tele2 toen die tijd werkte eigen modem prima.Dus weet ik niet of ze echt gaan afsluiten. Je kunt altijd proberen.
Het probleem zit hem niet in het afsluiten van je verbinding als je er een eigen modem op hangt. Je kun je Tele2 modem in de kast leggen en een eigen xDSL modem aan je ISRA punt hangen maar... omdat je verbinding met internet via een PPPoE sessie loopt die bij Tele2 alleen opgezet kan worden als je de juiste inlog gegevens meestuurd en Tele2 die inlog gegevens niet verklapt, moet je de gegevens uit het modem zien te halen. En voor de Comtrend zijn er geen handleidingen die je hierbij kunnen helpen.

Natuurlijk kun je je modem openschroeven, op zoek gaan naar een console poort of JTAG header, de firmware downloaden en kijken of je daarmee de inlog gegevens kunt achterhalen. Dat is echter voor veel Tele2 gebruikers onbegonnen werk. Derhalve werd er in 2012 aangegeven dat het niet mogelijk was.

Er is niets veranderd aan de verplichting om inlog gegevens mee te sturen bij het opzetten van je PPPoE sessie maar misschien dat er voor nieuwere modems handleidingen bestaan die je helpen met het achterhalen van je inlog gegevens. Ik vrees echter van niet.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
met de Davolink kun je de inloggegevens wel uitlezen met een aangepaste firmware. Kun je die niet via tele2 krijgen en dan vervangen door een eigen modem?

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-07 13:35
ido schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:17:
met de Davolink kun je de inloggegevens wel uitlezen met een aangepaste firmware. Kun je die niet via tele2 krijgen en dan vervangen door een eigen modem?
Let op dat een Davolink een ADSL modem is. Er is geen garantie dat de lijnkaart aan de andere kant ADSL ondersteund.

Kijk eens op tele2.gebruikers.eu voor de laatste stand van zaken mbt het achterhalen van je login gegevens.

Aardbei

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 669783 op 21-12-2020 22:56 ]

Anoniem: 203842

cornfed99111 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 01:02:
De DMZ is daar om de firewall van de Comtrend mee te omzeilen.
Daarmee zijn de poorten open.
Dubbel NAT kan je daarmee niet verhelpen.
Je hoeft niet per se dubbele NAT doen.

Waarom niet in één en dezelfde range gaan zitten?

Voorbeeld: Tele 2 modem IP: 192.168.1.254 (dat is dus je gateway). Je zet de DHCP uit, en je maakt jouw pFsense, Mikrotik router or whatever een DHCP scope aan van 192.168.1.2 ---192.168.1.100. Met als gateway de 192.168.1.254.

Klaar. Heb je maar één keer NAT, en toch je telefonie.

• cornfed99111
Anoniem: 669783 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:40:
[...]
Lees pas net je bericht voordat ik een bericht plaatste. Jammer.
Let je wel op de datums?
Want we zijn al enkele jaren verder en er zijn nieuwe ontwikkelingen.

Welk abonnement wil je of ga je krijgen?
Want het hangt van het model modem af wat mogelijk is en of je de vrijheid krijgt voor een eigen modem.
En dat model is weer afhankelijk van het type internet (ADSL/ADSL2+/VDSL2/VVDSL2/glasvezel).
Anoniem: 203842 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:14:
[...]

Je hoeft niet per se dubbele NAT doen.

Waarom niet in één en dezelfde range gaan zitten?

Voorbeeld: Tele 2 modem IP: 192.168.1.254 (dat is dus je gateway). Je zet de DHCP uit, en je maakt jouw pFsense, Mikrotik router or whatever een DHCP scope aan van 192.168.1.2 ---192.168.1.100. Met als gateway de 192.168.1.254.

Klaar. Heb je maar één keer NAT, en toch je telefonie.
Ja, ik ga met je idee mee. In principe kan dat.
Alleen is het probleem dat je de DHCP server niet uit kan zetten op een Comtrend.
Nu schijnt er wel een admin login te zwerven op het internet en daarmee zou het wel kunnen, denk ik.
Dus nu (vele jaren later) is meer mogelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door cornfed99111 op 25-11-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Zet een Mikrotik router van 3 toentjes er tussen. Dan kan je de poort "isoleren" die van je Comtrend modem komt. Dan komen die DHCP adressen niet verder dan de Eth1 poort op de Mikrotik. Daarna kan je alles doen wat je wilt op Eth 2 en verder.
Pagina: 1