Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamingnotebook, budget max. €1300

Pagina: 1
Acties:

• TrinityHX
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-11 14:58
Aangezien m'n oude pc zwaar aan vervanging toe is (inmiddels 6 jaar oud en toendertijd ook niet high-end geweest), omdat ik iets minder van plan ben op m'n console te gaan spelen en meer op pc-platform, ben ik op zoek naar een geschikte gaminglaptop. Ik werk en ben binnekort jarig dus heb een redelijk budget om uit te geven.
Ik heb al wat rondgezocht en de Asus N76 uit de BBG augustus leek mij wel wat, alleen weet ik niet zeker of de specs wel geschikt zijn om huidige games goed op te kunnen draaien. Gewicht maakt me in principe niet veel uit, ik ben er niet van plan mee veel te slepen, maar toch heb ik liever de vrijheid van een laptop over een desktop ookal kost het wat meer.
De Alienware M17x leek me ook wel wat alleen valt deze een beetje buiten het budget. Als iemand suggesties heeft en weet of de Asus N76 ook geschikt is voor gaming, dan zou de hulp zeeeer gewaardeerd zijn

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-11 22:03
had je bij de m17x ook al naar het kortingsbonnentopic gekeken? dan kan je volgens mij voor een hele nette prijs een 680m in huis halen ;)

• TrinityHX
Ja ik had eens rondgekeken, maar hoeveel korting is ongeveer te verwachten en wat zijn de beste keuzes voor de M17x om extra in te investeren buiten de standaard die er staat als je hem selecteert?

Verwijderd

Als met een 680m dat je voor een budget van 1300 lukt, geef ik je een medaille.
Maar even on topic, de n76 is een mooi ding, maar ik denk dat de alienware dichter in de buurt komt. hoewel ik het fijne van de sheet niet precies weet (zie shoppingforum) denk ik dat je met hd7970m gpu ergens rond de 1500 euro uitkomt. De rest is dan vrijwel de basisconfiguratie (500gb hdd, 6gb ram, wel 1080p scherm), al kun je deze wel verbeteren door er voor 100 euro een mooie 128gb ssd bij te zetten. Dat ligt wel een paar honderd boven budget maar levert wel heel veel betere prestaties dan de n76.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

De M17x kost €1540-or-so met de meest high-end grafische kaart.

Als je niet de M17x neemt, omdat die buiten het budget ligt, is het vrij simpel: of je gaat voor veel prestaties voor weinig geld met de medion/MSI reeks met GTX 570m of GTX 670m, of je gaat voor wat meer de multimediakant met de asus N-reeks. De Y580 zit ergens tussenin.

De M17x is gewoon een echte knaller, en het is het simpelweg niet waard om €1300 aan een laptop uit te geven als je voor €200 meer de M17x hebt met veel kwalitatievere behuizing en 50%+ snellere grafische kaart.

• TrinityHX
Thanks! Ja opzich maken mij zelf die 200 euro niet zo veel uit, maar aangezien ik pas 17 word en mijn ouders nogal vaak moeilijk kunnen doen over dingen weet ik nog niet precies het budget. Ik heb aardig wat geld van m'n baantje bij de Appie gespaard dus in principe kan ik 1500 euro makkelijk uitgeven, het is alleen de kwestie hoeveel m'n ouders me toelaten uit te geven.

• TrinityHX
Sorry voor double post, maar heb nu dus deze set-up in elkaar gezet. Als ik hem dan via shopkorting bestel gaat er nog eens 7% van af toch? Maar wordt die 7% verrekend over het basisbedrag of over de kosten na de EPP vermindering? Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2uqbrb7.png
Zit op basisprijs € 1.669,00, de EPP korting is dan € 133,52 dus kom op € 1.535,48

[ Voor 15% gewijzigd door TrinityHX op 30-08-2012 01:11 ]

Verwijderd

Je mist het 1080p scherm. Die moet je hebben. De verzendkosten zijn momenteel gratis zie ik.

De epp korting is 8%, de shopkorting is 7% over het eindbedrag ex. BTW (ik weet niet of het in- of exclusief verzendkosten is, maar dat is centenwerk).

Volgens de sheet kom je op € 1609 vóór shopkorting, en € 1514 na shopkorting. Als ik hem zelf in elkaar zet om ik op €1609.07, wat dus klopt met wat er in de sheet staat.

Verwijderd

De M17x is in de aanbieding:
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:16:
Dell geeft (per ongeluk?) 10% korting op de M17x en M14x. M17x i7 1080p HD 7970m = € 1,407. De M14x is ook goedkoper. Korting geldt alleen voor de goedkoopste configs (dus niet diegenen die je alleen via de sheet kan bereiken).

Als je er 8GB RAM bij doet kom je ook in aanmerking voor 8% epp. Waardoor je op €1394 komt.
Pagina: 1