Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stoelreservering: wat voor software gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Voor een klus tijdens een festival hebben we de volgende vraag gekregen:

Tijdens een belangrijk evenement zijn er gasten uitgenodigd die een bepaalde stoel in een bioscoop toegewezen krijgen. Nu zou de opdrachtgever graag een digitaal systeem hebben waarin hij een plattegrond heeft van stoelnummers, hier informatie (zoals naam.. etc) in kan verwerken en die uiteindelijk in een lijst kan uitprinten.

Ik heb al even zitten zoeken naar wat voor software hiervoor handig zou zijn. Excel lijkt mij zelf omslachtig. Heeft hier iemand ervaring mee of een tip voor wat een makkelijke suite zou zijn voor een dergelijke klus?

Alvast dank!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Waarom zou Excel hiervoor omslachtig zijn?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Klinkt als een database.
Dus acces als basis, met een input formulier waar je gegevens kan invullen en een stoel kan kiezen. En een output formulier, met een lijst met namen + stoelnummers

TheS4ndm4n#1919

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje creatief met php/mysql kom je ook heel eind, tabel mooi opzetten voor een plattegrond, mouseover voor stoel informatie of invoer.

Andere kant, excel kan ook makkelijk. Plattegrond met nummertjes, 2de blad alle nummertjes voor invoer van gegevens.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 29-08-2012 17:09 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Plattegrond maken van de bioscoop in Excel, dus met achtergrondkleurtjes werken, daar je info in zetten.

Makkelijk in Excel te doen, zeker als het maar eenmalig is.

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Topicstarter
Het is belangrijk voor de client om een visuele 'plattegrond' van de zaal te krijgen. Dit lijkt mij omslachtig in excel.. Ik ben wel een noobie hoor!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Dutch_guy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:08:
Plattegrond maken van de bioscoop in Excel, dus met achtergrondkleurtjes werken, daar je info in zetten.

Makkelijk in Excel te doen, zeker als het maar eenmalig is.
Precies, heb net even 'n concept gemaakt, gaat prima! :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Allright thanks! Dan ga ik eens mijn roestige xcel skills opvijzelen.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
Als je het niet probeert weet je het niet ;)

Maar dit is dus maar een eenmalige template? Dus deze hoeft niet vaker gebruikt te worden?
Dan een excel maken met 2 bladen.

Blad 1 een overzicht met stoelplaats met in de cel een nummer. De cellen kan je laten corresponderen met de fysieke plaatsen.

Blad 2 Alle stoelnummers met bijbehorende personen. Je zou dan nog een VB kunnen maken zodra je een cel aanklikt, je automatisch naar sheet twee naar de betreffende stoel gaat.

Carpe Diem

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt het inderdaad zo fancy maken als je zelf wilt met een willekeurige programmeertaal (liefst webbased). Maar een eenvoudige versie in Excel zou best moeten werken, met wat creativiteit kan je het ook wel redelijk grafisch maken. Inderdaad "gewoon" een tijdje mee spelen. VBA is niet nodig, kan wel.

offtopic:
Welkom op GoT!

Ik haal even de overdreven ? uit de topictitel en zet er wat meer in over de precieze vraag (was: "Geen idee wat voor software hiervoor te gebruiken?"). Staat zo overdreven schreeuwerig terwijl er geen brand is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1