Raak opstartconsole W7 niet kwijt bij nieuwe installatie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb door een fout bij installatie van W8 preview, weer W7 moeten installeren. Daarbij ging ook iets fout (weet niet meer wat :-( ), waarna ik geprobeerd heb via de herstelmodus van de schijf. Uiteindelijk heb ik W7 aan de praat gekregen, maar er komt nu steeds bij opstarten eerst een opstartscherm waar ik kan kiezen uit W7 en Herstel en nog een F8 mogelijkheid die voor mij geen zin heeft. Ik kan dus manueel doorstarten of een seconde of 30 wachten, maar daar wil ik natuurlijk van af. Ik heb van ellende nog maar eens W7 geïnstalleerd, maar dat scherm blijft komen.
Is daar een oplosssing voor?
Alvast bedankt,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik google op windows 7 edit boot menu komen er "Ongeveer 3.450.000 resultaten", lijkt me sterk dat daar tussen niets te vinden is.. :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik krijg de indruk dat ik een oplossing heb gevonden - maar ik juich niet te vroeg..

Rob

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:31
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 30-08-2012 00:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het een probleem was waar een computeraar wel ervaring mee zou hebben. Dikwijls ben je urenlang bezig en blijkt achteraf dat de oplossing heel eenvoudig was - als je 'm eenmaal weet. Sorry.
In elk geval: ik heb het multiboot verschijnsel (wat het waarschijnlijk was) kunnen verhelpen met EasyBCD. Maar of dat het hele verhaal is, weet ik niet. Ik krijg meestal na een poosje ineens een BSOD en ik weet niet of dat er nou verband mee heeft. Maar nu durf ik haast niet meer te vragen... Bedankt voor de belangstelling!

Rob