Pfffff, laat alstublieft iemand het antwoord vinden voor ik ontplof, echt niet normaal kwaad word ik hiervan
Dus, laat mij even de situatie uitleggen. Ik ben een PieChart control aan het maken. Het gedeelte waarin de pie wordt getekend is geen probleem, maar ik zou graag in de designer zo'n dingetje hebben om de "pie-items" toe te voegen:

Mijn code:
De structure PieChartItem:
De control zelf:
Als je deze control toevoegt aan je form dan kan je netjes PieChartItems toevoegen. Maar!
Als je nu je project probeert te runnen, dan zeurt hij over een corrupte .resx:
Is er een held die mij uit de pinarie kan helpen?
Dus, laat mij even de situatie uitleggen. Ik ben een PieChart control aan het maken. Het gedeelte waarin de pie wordt getekend is geen probleem, maar ik zou graag in de designer zo'n dingetje hebben om de "pie-items" toe te voegen:

Mijn code:
De structure PieChartItem:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <Serializable()> Public Structure PieChartItem Private _Percent As Integer Private _Color As Color Private _Name As String Property Percent As Integer Get Return _Percent End Get Set(value As Integer) _Percent = value End Set End Property Property Name As String Get Return _Name End Get Set(value As String) _Name = value End Set End Property Property Color As Color Get Return _Color End Get Set(value As Color) _Color = value End Set End Property Public Sub New(ByVal Name As String, ByVal Percent As Integer, ByVal Color As Color) _Name = Name _Percent = Percent _Color = Color End Sub End Structure |
De control zelf:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Public Class PieChart Inherits Control Private PieItemsList As New List(Of PieChartItem) Property Pies As PieChartItem() Get Return PieItemsList.ToArray End Get Set(value As PieChartItem()) PieItemsList.Clear() PieItemsList.AddRange(value) Invalidate() End Set End Property '//paint event komt nog, belangrijkste is nu om die '//verdomde property werkend te krijgen End Class |
Als je deze control toevoegt aan je form dan kan je netjes PieChartItems toevoegen. Maar!
Als je nu je project probeert te runnen, dan zeurt hij over een corrupte .resx:
Vreemd, niet? Ik denk dat het met de serialization te maken heeft, maar ik heb al veel dingen geprobeerd en heb het nog altijd niet werkend gekregen.Invalid Resx file. Could not load type Theme.PieChartItem, Theme, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null which is used in the .RESX file. Ensure that the necessary references have been added to your project.
Is er een held die mij uit de pinarie kan helpen?
Android developer & dürüm-liefhebber