Probleem 2e harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MapacheLoco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01 22:55
Beste tweakers,

Ik heb 2 harde schijven in mijn pc. 1tje is een m4 ssd en de andere is Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB.
Mijn probleem is dat de 2e als ik hem een tijdje niet gebruik hij op pauze gaat. Bijvoorbeeld als ik een tijdje niks doe met mijn computer en ik wil een programma openen dat op de 2tb schijf zit, dan staat alles even stil, hoor ik de harde schijf draaien, en daarna is alles weer prima. Ik heb het probleem niet als de harde schijf steeds gebruikt word. (door bijvoorbeeld winamp)

weet iemand wat hier mee aan de hand is? Ik heb de schijf mid februari gekocht van dit jaar, en verder geen gekke dingen mee gedaan.

alvast bedankt!

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heet spindown. Kijk of je windows is geconfigureerd om je hardeschijf na x minuten down te spinnen; dit kun je vinden bij de power settings.

Een andere mogelijkheid is dat je schijf APM ondersteunt en dit is ingeschakeld, maar ik vermoed dat het om bovenstaande instelling gaat. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

met CiPHER, alleen begrijp ik aan je uitleg dat het over spinup gaat ipv spindown. Zelfde, maar omgekeerd :)
Als dit je echt stoort kan je de tijd wanneer de schijf op stand-by gaat verder uitstellen in je powersettings, of zelfs volledig uitschakelen.
Het is slechts de keuze tussen enkele seconden wachten en stroom besparen, verder maakt het geen verschil uit.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je schijf niet in spindown gaat hoef je hem ook niet op te spinnen als je hem nodig hebt. Dus spinup/spindown bedoelen we hetzelfde mee: bij het uitschakelen van de spindown hoef je ook niet meer op te spinnen tijdens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MapacheLoco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01 22:55
Dank jullie wel! Het werkt! was idd ingesteld op spindown na 20 minuten