Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 15:39
Beste,

Ik heb sinds een tijdje al een probleem. Mijn computer slaat er zo nu en dan uit, en dan met name als ik de computer intensief gebruik. Hierna kan ik de PC overigens meteen weer aanzetten en doet hij het weer ongeveer een uurtje. Nu dacht ik in beginsel dat dit aan de videokaart lag (de vorige werd nogal heet), dus heb ik een nieuwe gekocht (Radeon HD 6570 2 GB DDR3).

Probleem opgelost, dacht ik. Maar niets is minder waar. Hij slaat er nog steeds uit. Nu heb ik de kast stofvrij gemaakt, met de kast open gegamed, temperatuur bijgehouden en het was allemaal in orde (GPU wordt max 60 en de rest zit onder de 55). Maar nog steeds stopt de PC er mee. Ik denk dat de voeding kaduuk is en dat de PC er daarom mee stopt.

Specs:
Windows Vista SP 2
Intel® Core™2 Quad processor Q8200 2,33 GHZ
Radeon HD 6570 2 GB DDR3
4,00 RAM Geheugen

Voeding: FSP400-60THA (400 Watt).

Is er een mogelijkheid om dit te testen, want ik loop hier nu al een tijdje mee rond en ben er wel een beetje klaar mee dat ik mijn PC constant opnieuw op moet starten. Ik las ergens op internet dat je de CD-ROM en DVD uit kan schakelen? Zou de voeding het dan wel aan moeten kunnen? Of kan je het echt alleen testen met een andere voeding?

Met vriendelijke groet,
Jelmer

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Misschien is het niet je videokaart, maar je CPU die te heet wordt. Probeer de temperatuur van je CPU eens te meten met een programma als RealTemp of CoreTemp. Ook kun je vlak na het uitvallen in de BIOS kunnen kijken wat de temperatuur is. Als deze zo rond de 65-70°C hangt, kun je er vanuit gaan dat de CPU de boosdoener is.

De Tjunction, de temperatuur dat je CPU uitvalt, is 71,3°C volgens mij. Als je in de buurt daarvan komt, kun je er donder op zeggen dat dat em is.

[ Voor 20% gewijzigd door naarden 4ever op 29-08-2012 15:01 ]

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 15:57
Hoe oud is je voeding? Volgens mij is het niet echt een kwaliteit voeding en zou het inderdaad daaraan kunnen liggen. Je hebt niet toevallig de mogelijkheid om een andere voeding te testen of jou voeding in een ander systeem te testen.
Waarschijnlijk ben je al te laat om te kijken hoe warm je CPU is in bios aangezien ze heel snel afkoelen als ze niet meer worden gebruikt. Is het niet zo dat een CPU pas uitvalt bij de 90 graden en dat je dan een bleu screen krijgt?

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 15:39
Ik heb het getest en het was inderdaad de voeding. Net een nieuwe gekocht en hij werkt weer :). Opgelost dus!