Tweaky's
IK ben in het bezit van een
custom build pc van een bepaalde winkel.
Die heb ik destijds gekocht met een Gigabyte mobo met een i7 2600 processor.
Die voorzien is van een HD 4850 kaart
huidige: pricewatch: HIS HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E
Nu merk ik tijdens het gamen en video bewerken/photoshoppen dat hij mij erg in de steek laat
Lag spike's freezes en dat soort fratsen
Nu heb ik wat wezen googlen en de bekende zaken bekeken naar kaarten en mijn oog viel op deze jongen
intresse: pricewatch: Sapphire HD 6670 1GB GDDR5, VGA
De VGA is wat inrelevant aangezien ik zit met een HDMI/dvi aansluiten en dus geen VGA nodig heb maar dit terzijde.
Mij viel op dat mijn huidige kaart draait op een geheugenbandbreedte van 256 -bit
en de "nieuwere"kaart op 128-bit.
Nu zou ik in mijn beleving zoiets hebben dat 625mhz op de 256 bit vele malen sneller/beter is dan de 800 mhz op de 128 bit of zit ik hier compleet naast.?
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Zal als het nodig is wel een screen plaatsen van welke hardware er in mijn kast zit.
Groet
Consigliere
IK ben in het bezit van een
custom build pc van een bepaalde winkel.
Die heb ik destijds gekocht met een Gigabyte mobo met een i7 2600 processor.
Die voorzien is van een HD 4850 kaart
huidige: pricewatch: HIS HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E
Nu merk ik tijdens het gamen en video bewerken/photoshoppen dat hij mij erg in de steek laat
Lag spike's freezes en dat soort fratsen
Nu heb ik wat wezen googlen en de bekende zaken bekeken naar kaarten en mijn oog viel op deze jongen
intresse: pricewatch: Sapphire HD 6670 1GB GDDR5, VGA
De VGA is wat inrelevant aangezien ik zit met een HDMI/dvi aansluiten en dus geen VGA nodig heb maar dit terzijde.
Mij viel op dat mijn huidige kaart draait op een geheugenbandbreedte van 256 -bit
en de "nieuwere"kaart op 128-bit.
Nu zou ik in mijn beleving zoiets hebben dat 625mhz op de 256 bit vele malen sneller/beter is dan de 800 mhz op de 128 bit of zit ik hier compleet naast.?
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Zal als het nodig is wel een screen plaatsen van welke hardware er in mijn kast zit.
Groet
Consigliere
Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput