Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Looks + Prestaties (te veel kwaliteit verlies?)

Pagina: 1
Acties:

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Goedemiddag allemaal,

Ik twijfel over de volgende laptops welke gebruikt gaan worden voor mijn vriendin haar school, het kijken van films als we op vakantie gaan en het af en toe spelen van een spelletje als League of legends of World of tanks.

Het budget ligt rond de €600 met een klein beetje flexibiliteit.

De laptop zal wel is meegenomen worden en daarom heb ik de voorkeur aan laptop tussen de 14 en 15,6 inch met een nadrukkelijke voorkeur voor het laatste.

Mijn vriendin vind de looks van een laptop belangrijk en looks zijn natuurlijk vrij persoonlijk maar op basis daarvan heb ik zelf 2 laptops bij elkaar gezocht waar de looks in ieder geval niet basic zijn en waarvan de specs in mijn ogen (ik ben een leek) redelijk voldoen.

De eerste is een Sony Vaio E-serie met de volgende specs:

1. Intel® CoreTM i5-2450M, 2.5GHz
2. Legitieme Windows® 7 Home Premium
3. 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4. 4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
5. DVD-station
6. AMD Radeon(TM) HD 7650M 1GB
7. Office 2010 Starter

De tweede is een Dell inspiron:

3e génératie Processor Intel® Core™ i5-3210M (3M Cache, up to 3.10 GHz)
Inspiron 5520 Base
1GB AMD Radeon HD 7670M
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh
500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
8X DVD+/-RW station
40 cm(15.6") High Definition (1366X768) WLED met True-Life
4.096 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 4.096

Zelf ben ik natuurlijk ook tot de conclusie gekomen dat de Dell op basis van de specs een betere laptop is. Alleen nu vraag ik me af of dit verschil heel wezenlijk is. Mijn vriendin heeft namelijk liever een Sony Vaio en als het in prestaties niet heel erg veel uitmaakt vind ik dit prima.

Wanneer er andere opties zijn dan hoor ik dit natuurlijk ook graag.

Verwijderd

Het maakt in prestaties toch wel wat uit. De vaio e heeft een processor van vorig jaar, de dell heeft het nieuwste. Daarnaast is ook de videokaart in de dell een procentje of 10 beter dan die van de sony e.

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Het zal natuurlijk wat uitmaken, alleen is het merkbaar in de dingen die ik wil doen met de laptop?

Verwijderd

de dell is in deze een stuk beter.
het mooiste zou zijn als je hem ook uitrust met een SSD, sommige dell modellen hebben 2 hd ruimtes, dan kun je combineren.
Ik zou wel voor een 7200RPM schijf gaan.
Minder accu duur, maar wel sneller.

Verwijderd

Een stuk beter. Waarom? Een 10% snellere grafische kaart en CPU noem ik nu niet bepaald een stuk beter, en je kan ook maar 1 hdd kwijt.

Er zijn wel een aantal redenen om de sony E niet te nemen. Een aantal jaar terug was de E zo ongeveer het afvoerputje van de industrie. Ik heb nog geen reviews gezien van de nieuwe lijn. en.. dat is het eigenlijk. Als je de dell neemt, vergeet dan de kortings truuks niet: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.