Hoe laat ik mijn 2 routers hetzelfde netwerk uitzenden

Pagina: 1
Acties:

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-12 20:36
Ten eerste, ik ben een complete noob op het gebied van routers en networking. Bij mij in huis staat de router in de meterkast, zelfs met 2 extra grote antennes hebben we geen wifi op zolder. Nu heb ik een Powerline Adapter gekocht. De ene kun je in de meterkast in het stopcontact doen en die plug je dan in op de achterkant van de bestaande router. De 2e zit nu boven in het stopcontact, deze 2e stekker heeft een antenne en stuurt nu een wifi signaal uit.

Als ik nu naar boven loop met bijvoorbeeld mijn tablet dan valt mijn verbinding weg, en moet ik handmatig omschakelen.

Is er een manier om de 2 routers hetzelfde netwerk uitzenden? zodat de adapter boven alleen maar als een soort extra antenne werkt?

De adapter is een: Homeplug Powerline Internet Starterkit 200Mbps WiFi

http://fotos.marktplaats....zt26BINVqVd7aiw%3D%3D.jpg

En de router beneden is een standaard router van UPC: Thompson TWG870u, maar dan met 2 extra grote antennes achterop inplaats van de normale.

http://lh3.ggpht.com/_vaU...2520router%255B3%255D.jpg

Ik heb al op internet gegoogled naar oplossingen hiervoor, maar ik vond de meeste topics toch te ingewikkeld.

Is er iemand die mij op een simpele manier zou kunnen uitleggen hoe dit moet? Of is wat ik wil onmogelijk?

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03:56

CyberThug

Formatting C: 1%

• crazymonkey87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:30
Router 1 verbinden via homeplug op router 2 switchport en niet de internet port

Zelfde Ssid uitlaten zenden

Router 1 op kanaal 1
Router 2 op kanaal 6

Ipadress van router 1 bijvoorbeeld 192.168.1.1
Ipadress van router 2 bijvoorbeeld 192.168.1.2
DHCP uitzetten op router 2

Voila
edit overheen gelezen dat het een wireless homeplug is... maar het principe is ongeveer hetzelfde

[ Voor 14% gewijzigd door crazymonkey87 op 29-08-2012 13:55 ]

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 19:50

psyy138

blackbulls.nl

Denk eraan dat je met homeplugs lang niet het beste ontvangst hebt.
Om het beste te krijgen moet je de homeplugs op de zelfde stroomgroep aansluiten.
Probeer maar is en dan zul je zien dat je goed ontvangst hebt, anders z'n extenders kopen?

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Pyramiden
nbnmaster schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:54:
Router 1 verbinden via homeplug op router 2 switchport en niet de internet port

Zelfde Ssid uitlaten zenden

Router 1 op kanaal 1
Router 2 op kanaal 6

Ipadress van router 1 bijvoorbeeld 192.168.1.1
Ipadress van router 2 bijvoorbeeld 192.168.1.2
DHCP uitzetten op router 2

Voila
edit overheen gelezen dat het een wireless homeplug is... maar het principe is ongeveer hetzelfde
Zou allemaal moeten lukken, maar hoe herkin ik een Switchport?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08

Tazzios

..

Switchport= LAN poort zijn er meestal 4, maakt niet uit welke

[ Voor 60% gewijzigd door Tazzios op 29-08-2012 15:03 ]

• Pyramiden
Tazzios schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:02:
Switchport= LAN poort zijn er meestal 4, maakt niet uit welke
ok, bedankt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Sorrie hoor, maar hoe vaak is dit al niet behandeld in dit subforum??
Maargoed, problem solved...

• Pyramiden
Het is gelukt, hartelijk bedankt

• altorf
  • Laatst online: 04-07-2024
Hallo,

Ik zit ongeveer met dezelfde vraag. Momenteen heb ik van KPN een H220N experiabox. Deze werkt prima.
Alleen kan ik het IP niet veranderen. Dit moet 192.168.2.254 zijn (uitleg geeft 192.168.1.254 aan) maar dit zal het probleem niet zijn. Alleen als ik van mijn 2e router (Speedtouch 780) het ip geef 192.168.2.254 dan gaat het mis. En is alles in de war. Welk ip moet ik hier aan toewijzen? gewoon een willekeurig? Dus 192.168.2.250 bijvoorbeeld?

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
altorf schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:39:
---
Dit moet 192.168.2.254 zijn (uitleg geeft 192.168.1.254 aan) maar dit zal het probleem niet zijn. Alleen als ik van mijn 2e router (Speedtouch 780) het ip geef 192.168.2.254 dan gaat het mis.
--
geef de speedtouch een ip adres in dezelfde range maar niet in de range van de DHCP server ;)
2x het zelfde IP werkt niet :X

zie ook dit bericht:

[ Voor 30% gewijzigd door Killerbert op 29-08-2012 20:03 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• altorf
  • Laatst online: 04-07-2024
Hallo Killerbert,

Dus ik doe het eigenlijk goed, moet alleen in plaats van in de speedtouch 192.168.2.254 gewoon 192.168.2.250 opgeven. Dan moet het werken, de rest had ik al gedaan volgens mij.

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
je zit in de goede richting
sluit je speedtouch aan op de 1 van de LAN poorten (lan <---> lan)
stel het ip adres van de speedtouch in op een ip adres buiten de dhcp server van de experiabox.
en natuurlijk 2x het zelfde SSID + PW + ander kanaal kiezen

erg simpel ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 20:40
Wat in principe altijd werkt, is dat je beide routers precies gelijk in moet stellen, d.w.z. zelfde SSID (netwerknaam, als je met je tablet in de lijst van beschikbare netwerken kijkt, dan zie je een aantal namen; die namen zijn de SSID van het netwerk), het wachtwoord, range van de IP-adressen naar buiten toe (anders verlies je alsnog verbinding omdat de DHCP-range veranderd), kortom, alles, behalve het kanaal. Die wil je een redelijk eind uit elkaar hebben. Ik zou met twee routers kiezen voor de kanalen 3 en 8/9. Op die manier moet je tablet automatisch omschakelen naar de router met het beste signaal.

Wat je niet moet vergeten, is dat het binnenkomende signaal wel verschillend moet zijn. Je hebt vast en zeker een keer de melding 'IP-conflict' gezien, dus in het menu van je router moet je de het IP-adres onder WAN wel verschillend houden. Het is dus lastig om een draadloze router te nemen, en daarvandaan een kabeltje te trekken naar een router, om die als tweede access point te gebruiken. Je moet er dan voor zorgen dat beide routers IP-adressen verlenen in dezelfde range. Het kan wel, maar of het gaat werken is een tweede.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08

Tazzios

..

naarden 4ever schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:41:
Wat in principe altijd werkt, is dat je beide routers precies gelijk in moet stellen, d.w.z. zelfde SSID (netwerknaam, als je met je tablet in de lijst van beschikbare netwerken kijkt, dan zie je een aantal namen; die namen zijn de SSID van het netwerk), het wachtwoord, range van de IP-adressen naar buiten toe (anders verlies je alsnog verbinding omdat de DHCP-range veranderd), kortom, alles, behalve het kanaal. Die wil je een redelijk eind uit elkaar hebben. Ik zou met twee routers kiezen voor de kanalen 3 en 8/9. Op die manier moet je tablet automatisch omschakelen naar de router met het beste signaal.

Wat je niet moet vergeten, is dat het binnenkomende signaal wel verschillend moet zijn. Je hebt vast en zeker een keer de melding 'IP-conflict' gezien, dus in het menu van je router moet je de het IP-adres onder WAN wel verschillend houden. Het is dus lastig om een draadloze router te nemen, en daarvandaan een kabeltje te trekken naar een router, om die als tweede access point te gebruiken. Je moet er dan voor zorgen dat beide routers IP-adressen verlenen in dezelfde range. Het kan wel, maar of het gaat werken is een tweede.
:? Sorry maar wat je hier vertelt is onzin. Bij dit soort vragen wordt eigenlijk altijd geadviseerd om de 2 routers aan elkaar aan te sluiten d.m.v. de lan poorten en DHCP uit te zetten Op de router die je alleen gebruikt als draadloosnetwerk. waarom beide routers IP adressen zouden moeten uitdelen is mij een raadsel en gaat inderdaad niet werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Tazzios op 05-09-2012 14:19 ]

Pagina: 1