Wat nieuwe onderdelen voor mijn HTPC

Pagina: 1
Acties:

• Assioso
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-03-2024
Vroeger was er hier een thread speciaal voor de HTPC builds, omdat ik deze niet terug vind maak ik maar een aparte thread..
Zo ziet mijn HTPC er momenteel uit; (behalve 1 WD 2TB HDD die ontbreekt omdat ik niet weet welk type het is)
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-HVS€ 47,45€ 47,45
1Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB€ 94,40€ 94,40
1Silverstone Legacy LC10-E€ 111,50€ 111,50
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,80€ 31,80
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,45€ 33,45
1AMD A4-3400 Boxed€ 46,10€ 46,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 364,70

Nu, ondertussen staan de 2 HD's vol en zijn er ook nog enkele andere onderdelen die ik vind dat nog ontbreken... Daarom hier mijn wenslijstje met nog enkele vragen voor jullie;

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 96,45€ 96,45
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,50€ 5,50
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 45,90€ 45,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 147,85

Questions;
1) Momenteel staat mijn besturingssysteem op mijn 2TB hdd en hier wil ik van af... Koop ik best een SSD of is dit overkill? En welke koop ik dan?
2) 2TB hd WD is denk ik de goedkoopste bij Azerty, maar moet ik hier nog een sata kabel en schroeven apart bij kopen?
2) Blu Ray voor de gemakkelijkheid van af en toe gwn nog een schijfje af te spelen
3) ondanks de Scythe big shuriken rev 2 vind ik de koeling nog steeds te luid. Het kan liggen aan de standaard koelpasta die ik gebruikte, daarom denk ik mss Arctic Silver koelpasta? (temp cpu steeds rond 39° nu, ook als ik hem met speedfan op 60% laat draaien)
4) Dan ik heb 2 fans vanachter op de case maar slechts 1 aansluiting, en ik zou graag de snelheid ook nog eens handmatig kunnen regelen, wat moet ik daarvoor kopen?

Verwijderd

Belangrijkste upgrade die je kunt doen lijkt me idd een SSD. stil, koel en heerlijk snel met opstarten. (samsung 830 64gb of 128 gb)

Wat is wel raar vind is dat je de koeling van de scythe te luid vind. Met een 65watt proc zou dit niet mogen met deze koeler. Is de airflow is je case zo slecht?

Voordat je met andere koelpasta aan de gang gaat (wat mij niet veel lijkt helpen) zou ik de koeler op de scythe eens omdraaien, kijken of dat verschil maakt.
Wat je ook kunt proberen is cool n quiet te activeren op je mobo (dacht dat dat erop zat bij de asrock)

En heb je voor nog een mogelijkheid voor een Fan? dat lijkt me een betere investering dan de koelpasta.

Laat even weten of het draaien van de fan effect heeft!

• Assioso
Draaien van de fan had geen positief effect, lijkt zelfs nog iets luider ... ik zal er dan mee moeten leven ofwel overschakelen naar passieve koeling (ik ga vanavond wel eens die cool en quiet op het mobo proberen te activeren)

Mvg

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Assioso schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:42:
Vroeger was er hier een thread speciaal voor de HTPC builds,
Nu is er een heel forum voor htpc builds...

--> DAA

• Assioso
Voila, alle nieuwe onderdelen aangekocht maar nu is er nog 1 ding waar ik geen rekening mee gehouden heb, de BeQuiet 300W heeft slechts 3 sata power-aansluitingen, en ik heb ondertussen 3 HDD, 1 SSD en 1 blu ray.

Gaat mijn 300W voedingkje dit allemaal kunnen trekken? En hoe doe ik dit dan best, een "molex" to sata kabel kopen aangezien ik nog 2 molex (ik denk dat je deze HDD/DVD aansluitingen zo noemt) vrij heb?

Bedankt!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-05 22:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, dat gaat prima. Je voeding kan dat prima. Even zo'n kabeltje scoren ja :)

• killabeat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04 11:08
ja uw 300watt zal het aankunnen.
zolang je geen zware apparaten aansluit maakt dat weinig uit (grafische kaart en dergelijke).

Molex=>Sata mag je zodus gerust doen.
Pagina: 1