Welke harde schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:51
Ik ben al een tijdje sterk aan het twijfelen welke harde schijf ik wil aanschaffen. Seagate geeft maar 1 jaar garantie en vandaar dat ik sterk zit te twijfelen om die links te laten liggen. Het betreft de Seagate Barracuda 7200.14 2TB. Ik wil 2TB (1TB mag ook, als het prijsverschil echt heel groot is) Cache wil ik het liefst 64MB, maar 32 kan ook. Waar staat cache voor eigenlijk? Hoe hoger hoe beter toch? Hetzelfde geldt volgens mij voor rpm. Een Sata-600 aansluiting lijkt mij ook wel iets voor in de toekomst. Budget is ongeveer €100. Liefst richting de €90. Deze Western Digital Green WD20EARX, 2TB heeft ook mijn voorkeur. Maar bijvoorbeeld deze kan ook: Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB

Wat raden jullie aan? De WD ligt qua prestaties ver af van de andere 2. De Hitachi heeft wel 3 jaar garantie. De Seagate heeft last van een tikkend geluid volgens mij. Moeilijk...

Verwijderd

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Waar staat cache voor eigenlijk? Hoe hoger hoe beter toch?
Dat is wat ze je willen doen laten geloven. Maar de grootte van de cachechip is onbelangrijk.
Hetzelfde geldt volgens mij voor rpm.
Dat is ook een kwestie van mening. Voor mij geldt: hoe lager de rpm en des te hoger de datadichtheid, des te beter. Daar is een schijf goed in: grote blokken rauwe data verwerken zonder random access.

Maar volgens mij kun je meer informatie vinden als je er gericht naar op zoek gaat. Dit topic moet ik helaas sluiten, om meerdere redenen. De belangrijkste staat bovenaan. :)

Dit topic is gesloten.