Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik krijg de melding "Some text layers contain fonts that are missing..." bijna altijd als ik een design van een website open in mijn Photoshop CS5. Ik begrijp wat de melding zegt: er worden in de PSD fonts gebruikt die ik niet heb, maar die fonts ga ik doen met @font-face, dus ik *wil* ze niet eens installeren. Ik heb het ook niet nodig.

Er is vast wel een manier om dat ergens uit te zetten? Ik begin een beetje genoeg te krijgen van die melding... Deze melding is onderhand net zo nuttig als "weet je het zeker?" als je iets (niet photoshop) afsluit.

Zoeken met Google? Heb ik gedaan ja, maar het komt bijna neer op "weet ik niet" of "installeer de fonts maar". En dat laatste is dus precies wat ik niet wil.

Upgraden naar CS6 is helaas geen optie, mocht dat helpen.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Volgens mij kan je deze melding niet uitschakelen. Voor zover ik het uit mijn hoofd zeg heeft die melding geen vinkje met "niet meer weergeven". Deze melding zul je dus altijd zien...

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Upgraden naar CS6 helpt in ieder geval niet. Waarom zou je de font niet installeren? Als je het design aangeleverd krijgt dan zou je de font er bij moeten krijgen :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:31
Ik zou zeggen ga eerst even contact opnemen met de Adobe suport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ongeacht of je @font-face al dan niet gebruikt, waarom zou je het font niet installeren?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik installeer het font niet, omdat ik zeker wil weten dat de browser het @font-face gebruikt, en niet het lokaal geinstalleerde font. Daarbij wil ik mijn pc niet verzadigen met allerlei fonts van allerlei klanten. Dat is voor front-end developers (ik dus) een hele normale keuze.

Dat er geen "niet meer weergeven" vinkje bij staat, had ik natuurlijk allang gezien :) Maar ik hoopte meer op een goed-verstopte instelling of registry-key of iets dergelijks...

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
_Thanatos_ schreef op maandag 03 september 2012 @ 00:05:
Ik installeer het font niet, omdat ik zeker wil weten dat de browser het @font-face gebruikt, en niet het lokaal geinstalleerde font. Daarbij wil ik mijn pc niet verzadigen met allerlei fonts van allerlei klanten. Dat is voor front-end developers (ik dus) een hele normale keuze.
Daar zijn VM's voor ;) Voor front-end developers een hele normale keuze :P
Nee, seriously, VM's hebben wel meer nut (zoals 't fatsoenlijk naast elkaar kunnen draaien (in verschillende VM's) van diverse IE versies zonder dat je "IE7" stiekem de "IE8 dll's" gebruikt e.d.) en daarbij heb je meteen een mooie baseline als je een kale install daarvoor gebruikt; met snapshots e.d. kun je ook makkelijk wijzigingen ongedaan maken. Dus VM's hebben wel meer voordelen.

Voor een eerste indicatie of een font wel/niet gebruikt wordt "vanaf het web" kun je natuurlijk ook in je Firebug/IE F12 Dev.tools/Chrome Dev.tools/Safari Dev.tools/Opera Dragonfly/Fiddler2 even kijken of er een request gedaan wordt naar de juiste URL (en of er een 200 OK + zinnige filesize terugkomt uiteraard). En dan kun je altijd nog, als laatste test, even een keer door je site(s) klikken in de diverse VM's om de laatste kleinigheidjes er nog uit te pikken.

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 03-09-2012 00:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik gebruik zelf spoon.net onder Windows voor het testen in al die browsers. Dat lijkt ook te werken via VMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
RobIII, je verklaart nu alleen waarom het eerste deel van m'n argument onzin is (of wat jij ervan vindt), maar ook al zou ik opeens alle browsers in 50 verschillende VM's gaan draaien, die allemaal niet bij m'n dev-omgeving kunnen komen, dan nog steeds wordt m'n lokale windows verzadigd met weet ik hoeveel fonts die klanten gebruiken. En dat gedeelte heb ik dus geen zin in.

Ja, ik kan ze ook wel weer allemaal gaan deinstalleren, maar dat is allemaal extra werk waar ik me helemaal niet mee bezig wil houden.

De bottom line is, dat er nu oplossingen gegeven worden die een verschrikkelijke mijl op zeven zijn, om één nagscreen weg te krijgen. "Kan niet" is gewoon een valide antwoord, maar een registry-hack om dat schermpje te onderdrukken is prrrrrrima. Wat mij betreft. Ik heb helemaal nada aan die melding. Ik ga me dus geen drie slagen in het rond werken voor één nagscreen.

Iedere oplossing is dus welkom, maar extra VM's niet :)

[ Voor 29% gewijzigd door _Thanatos_ op 09-09-2012 01:17 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als developer die dag in, dag uit bezig is met websites implementeren waarbij steeds meer designs wel een nieuw font nodig hebben begrijp ik nog steeds het probleem niet dat je ermee hebt om die fonts op je systeem te hebben staan. Sowieso is het makkelijk te omzeilen dat een geïnstalleerd font gebruikt wordt als je maar een andere naam gebruikt, AFAIK. Verder heb je maar één VM nodig natuurlijk waarin je alle browsers hebt draaien. IE9 test je dan buiten je VM en IE8 binnen de VM. De andere vier grote browsers kun je zowel binnen als buiten de VM draaien en testen.
_Thanatos_ schreef op zondag 09 september 2012 @ 01:15:
De bottom line is, dat er nu oplossingen gegeven worden die een verschrikkelijke mijl op zeven zijn, om één nagscreen weg te krijgen. "Kan niet" is gewoon een valide antwoord, maar een registry-hack om dat schermpje te onderdrukken is prrrrrrima. Wat mij betreft. Ik heb helemaal nada aan die melding. Ik ga me dus geen drie slagen in het rond werken voor één nagscreen.
De bottom line is dat jij een valide melding wil onderdrukken om een reden die niemand die tot zover in dit topic heeft gereageerd begrijpt. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door NMe op 09-09-2012 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Sterker nog: hoe kan je zien of je een website goed in elkaar zet (qua design) als je het complete design niet kan zien (omdat je fonts missen)?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rob schreef op zondag 09 september 2012 @ 01:20:
Sterker nog: hoe kan je zien of je een website goed in elkaar zet (qua design) als je het complete design niet kan zien (omdat je fonts missen)?
Als je die melding cancelt zie je wel gewoon die fonts. Je kan alleen de tekst niet aanpassen, want dan kan PS de gecachete versie uit de PSD niet meer gebruiken en doet hij een fallback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook een font manager gebruiken. Dan kan je duizenden fonts op je computer hebben staan en ze worden, indien gewenst, alleen aangezet als je een bestand opent dat ze gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

NMe: dat is waar ook :)

Adobe heeft toch ook een eigen map waar je fonts in kan stoppen? Dan is het niet noodzakelijk de fonts te installeren en deinstalleren. Zo nu en dan gooi je gewoon die map leeg.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1