HD spint niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 11:25
Ik weet bijna zeker dat ik nu naar bekende weg aan het vragen ben, dus bij deze alvast mijn excuses als dat zo mocht zijn;

Maar, ik wou het toch nog een poging wagen met dit berichtje in de hoop dat iemand misschien iets weet te melden wat ik kan doen.

Ik heb ontzettend pech gehad toen ik mijn c-schijf wilde voorzien van een nieuwe windows installatie.

Ik had alle belangrijke data even tijdelijk op een andere schijf gezet voor tijdens de format. Slechts een uurtje later toen ik de data weer terug wilde zetten op de nieuwe windows installatie en ik die ene schijf ging zoeken, je raad het al.... Schijf niet te vinden.

Na wat gepuzzel kwam ik er achter deze schijf niet meer opspinde.
Wat een pech, van de 5 schijven in dat systeem moet nou net die ene schijf kapot gaan in dat ene uurtje waarop ik onbedacht wat backup data had gezet.

Ik heb een backup server met raid1 enzo, dus het is gewoon echt dikke pech dat ik deze schijf uitgekozen had.

Nou hoop ik dat er iemand nog een tip heeft hoe ik deze schijf weer tot leven kan brengen zodat ik m uit kan lezen en kijken wat er nog te redden valt.

Ik heb ook een USB<>Sata adapter gekocht. Ik las in de FAQ dat dat misschien wel eens kon helpen, maar dat werkte ook niet in mijn geval.
Schijf nog in wat andere systemen geprobeerd, maar hij spint gewoon niet op.

Het gaat hier om een Samsung 1Tb HD103UJ

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis013 op 29-08-2012 16:15 ]

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Gaat die wel aan? Zo nee dan zal het logic wel dood zijn, je zou als je zo`n zelfde schijf hebt liggen het logic kunnen overzetten om je data over te zetten. Let wel op de garantiezegels etc.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

ik heb dit ook eens gehad met de 500GB versie van Samsung.

Ik had er gelukkig 2, toen ik de printplaat van de werkende tegen de defectie hield ging de schijf wel aan.
Zo heb ik de data eraf gehaald, kapotte printplaat erop gezet en onder garantie gestuurd.

Je kunt de printplaat van eenzelfde schijf zoeken, waarschijnlijk geeft die de stroom niet meer (goed) door en daardoor draait hij niet.

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 11:25
Is dat erg ingewikkeld om die printplaat over te zetten?
Of is dat een kwestie van schroefjes los en stekkertjes erin?

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:55 ]