Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 22:20
Gisteren heb ik eindlijk mijn optische drive in mijn pc kunnen installeren. Ik wilde hem testen door een blu-ray af te spelen maar dat blijkbaar niet standaard met wmp en vlc.
Een decrypter gedownload en vlc speelt hem wel af maar met schokken en er is geen menu.

Welk programma heb ik nodig zodat ik ze wel fatsoenlijk kan afspelen? Het liefst gratis want zo vaak ga ik het ook weer niet gebruiken.

Andere tips om het fatsoenlijk af te spelen zijn ook welkom.

Ik heb de oude topics doorzocht maar de meest recente is 2010 en ik hoop dat er het een en ander veranderd is ondertussen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Total Media Theater. Niet gratis, maar wel een geweldig programma die perfect blurays afspeelt, met menu's.

VLC zou evengoed niet moeten schokken, tenzij je pc echt te langzaam is om bluray af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
VLC kan volgens mij nog niet multi-core de codec die o.a. in blu-ray gebruikt wordt decoderen.. Dus dat scheelt al een boel natuurlijk.
Verder ga je er idd niet veel gratis players voor vinden, vanwege licentiekosten (dacht ik).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Met wat behelpen kan je met cygwin en commandline mplayer bluray's afspelen op windows, maar of dat een verbetering is boven vlc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Anoniem: 191050 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:54:
Total Media Theater. Niet gratis, maar wel een geweldig programma die perfect blurays afspeelt, met menu's.

VLC zou evengoed niet moeten schokken, tenzij je pc echt te langzaam is om bluray af te spelen.
Een 3770k en gt670 oc.

Dat lijkt mij snel genoeg maar ik mag dus gaan dokken als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Is dit (http://lifehacker.com/580...+ray-discs-on-my-computer) niets?

Het gaat daar over rippen naar mkv, openen in XBMC (BluRay plugin) of op één of andere manier aan software geraken die het wel afspeelt ;)

Waarom is die software zo duur? Sony.
Sony heft licentiekosten over het afspelen van BluRays. Misschien hadden we toch beter HD DVD voor lief genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
PixelShooter schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:52:
Is dit (http://lifehacker.com/580...+ray-discs-on-my-computer) niets?

Het gaat daar over rippen naar mkv, openen in XBMC (BluRay plugin) of op één of andere manier aan software geraken die het wel afspeelt ;)

Waarom is die software zo duur? Sony.
Sony heft licentiekosten over het afspelen van BluRays. Misschien hadden we toch beter HD DVD voor lief genomen?
Ik heb zo'n speler juist genomen zodat ik er een schijfje3 in knal en het meteen werkt.
Als ik wil gaan rippen heb ik hem sneller via een torrent naar binnen gehengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je zou eens MPC:HC kunnen proberen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
PowerDVD. Is niet gratis maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Inderdaad, het is best wel 'erg'. :/

Je hebt immers al betaald voor de content en nu moet je nog extra gaan investeren in software om het uberhaupt deftig te kunnen afspelen.

Lijkt me zo'n gevalletje waarbij piraterij weer eigenlijk beter uit de bus komt dan dat je betaalt. Zoals de reclame die niet kan overgeslagen worden op DVD's terwijl je 'm wel al hebt gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
PixelShooter schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:23:
Inderdaad, het is best wel 'erg'. :/

Je hebt immers al betaald voor de content en nu moet je nog extra gaan investeren in software om het uberhaupt deftig te kunnen afspelen.

Lijkt me zo'n gevalletje waarbij piraterij weer eigenlijk beter uit de bus komt dan dat je betaalt. Zoals de reclame die niet kan overgeslagen worden op DVD's terwijl je 'm wel al hebt gekocht :P
En voor het geld van die software heb je tegenwoordig al een standalone spelertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:24
Zat er bij de speler niet een ceedeetje met afspeel software die je kan installeren ?

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
akoster schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:50:
Zat er bij de speler niet een ceedeetje met afspeel software die je kan installeren ?
Nope zit in een stevig plastic zakje, is een oem slimline/slotin versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Over het algemeen zit er bij de 'retail' exemplaren van Blu-Ray drives altijd wel een software cd met daarop o.a. een Blu-Ray player. Doordat je een goedkopere OEM versie hebt gekocht, zit dit er dus niet bij.

Zoals door PixelShooter al is aangekaart; een Blu-Ray licentie kost geld, daarom is er ook geen gratis player. Je kan gigantisch lang zoeken maar een gratis legaal alternatief ga je niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
WBT schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:42:
Over het algemeen zit er bij de 'retail' exemplaren van Blu-Ray drives altijd wel een software cd met daarop o.a. een Blu-Ray player. Doordat je een goedkopere OEM versie hebt gekocht, zit dit er dus niet bij.

Zoals door PixelShooter al is aangekaart; een Blu-Ray licentie kost geld, daarom is er ook geen gratis player. Je kan gigantisch lang zoeken maar een gratis legaal alternatief ga je niet vinden.
Dat dacht ik al al was er niet veel keus ghet is een laptop drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Zojuist gemerkt dat PowerDVD9 - geleverd bij mijn bluray speler - niet meer de nieuwste BluRays ( > juni 2011 ) kan afspelen omdat de support is afgelopen....ik laat de frustratie maar achterwege..

Nu zoek ik dus een nieuwe player maar kan nergens vinden hoe lang de support van andere pakketten is, zoals windvd pro of total media theater. Iemand ervaring daarmee? - zal anders mailtjes aan de support sturen en navragen. Verder kan je die software gewoon bij de amerikaanse sites bestellen of moet het in eigen land? Prijs scheelt nogal, windvd pro 80 euro of 50 dollar...

Is zal ook nog de XBMC plugin proberen, maar wil wel iets wat gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Chewy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:58:
Zojuist gemerkt dat PowerDVD9 - geleverd bij mijn bluray speler - niet meer de nieuwste BluRays ( > juni 2011 ) kan afspelen omdat de support is afgelopen....ik laat de frustratie maar achterwege..

Nu zoek ik dus een nieuwe player maar kan nergens vinden hoe lang de support van andere pakketten is, zoals windvd pro of total media theater. Iemand ervaring daarmee? - zal anders mailtjes aan de support sturen en navragen. Verder kan je die software gewoon bij de amerikaanse sites bestellen of moet het in eigen land? Prijs scheelt nogal, windvd pro 80 euro of 50 dollar...

Is zal ook nog de XBMC plugin proberen, maar wil wel iets wat gewoon werkt.
Gezien ik het niet vaak gebruik en ik er bij het lezen over de software idd ook achter kwam dat ik bijna jaarlijks kan gaan schokken blijven er eigenlijk maar 2 opties over.
1. Koop een standalone spelertje van €80.
2. De piratenbaai.

Gezien ik juist die drive had genomen zodat ik niet nog een speler erbij zou moeten nemen kun je de oplossing raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gebruiken jullie allen GPU acceleratie in VLC? Want dan gaat een Bluray echt niet meer schokken tijdens het afspelen, tenzij de content zelf niet goed gecodeerd is. Mijn oude HTPC (C2D E4600) speelde blurays zonder schokken, dat moet een 3770K zeker kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

-d-

Even een schopje - ik ben ook op zoek naar Blu-Ray software.

Ik zoek software wat
  • Blu-Rays afspeelt :9
  • Werkt onder Windows 8
  • Hoeft alleen maar orginele schijfjes af te spelen (dus geen rips)
  • Direct werkt - schijfje er in, en afspelen
That's it. Het lijkt allemaal heel simpel, maar zo veel keuze is er blijkbaar niet. PowerDVD lees ik te veel slechte verhalen over, TMT5 werkt, maar crashte wel al paar keer en dat is wat ik tot nu heb kunnen vinden. Vind het niet erg om er voor te betalen, maar ga geen 80+ EUR betalen.

(stand-alone speler is geen alternatief, wil daar juist vanaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25
-d- schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:28:
Even een schopje - ik ben ook op zoek naar Blu-Ray software.

Ik zoek software wat
  • Blu-Rays afspeelt :9
  • Werkt onder Windows 8
  • Hoeft alleen maar orginele schijfjes af te spelen (dus geen rips)
  • Direct werkt - schijfje er in, en afspelen
That's it. Het lijkt allemaal heel simpel, maar zo veel keuze is er blijkbaar niet. PowerDVD lees ik te veel slechte verhalen over, TMT5 werkt, maar crashte wel al paar keer en dat is wat ik tot nu heb kunnen vinden. Vind het niet erg om er voor te betalen, maar ga geen 80+ EUR betalen.

(stand-alone speler is geen alternatief, wil daar juist vanaf)
TMT5 kun je met deze code voor $59,95 (€45,64) kopen bij arcsoft: "SOFTTMT5"
Die vul je in bij 'coupon code' in je shoppingcart op arcsoft.com nadat je totalmedia theatre 5 erin hebt gezet.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Pagina: 1