[Win7] audiodg.exe neemt meer en meer RAM?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Hallo,

Als ik lange tijd een spel speel of uberhaubt iets met geluid (Muziek, Film, Teamspeak enz) doe gaat m'n ''audiodg.exe'' process steeds meer en meer RAM pakken tot m'n RAM vol is... Gister was het zo raar dat ik zelfs 5.8GB RAM gebruik zag en BF3 niet eens op kon starten.

Nu na 2 potjes Metro Only op BF3 (2 uurtjes spelen) zit hij alweer op 2.1GB en wordt m'n PC weer merkbaar sloom.

Als ik nu op google zoek hé, kom ik soortgelijke problemen wel tegen, maar dat is allemaal CPU load problemen. Geen RAM leaks.

M'n OS is Win 7 x64 Ultimate SP1
Geluid wordt verzorgt door een Creative Titanium (Non-HD versie)
Drivers zijn de nieuwste, zijn al vrij lang niet geüpdate door Creative.

Als jullie meer info nodig hebben vraag maar raak.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:08

Felyrion

goodgoan!

Heb je toevallig dit KB artikel van Microsoft al gezien?

A memory leak issue occurs in the Audiodg.exe process when you play audio on a computer that is running Windows 7, Windows Server 2008 R2, Windows Vista or Windows Server 2008

edit:
Het lijkt een wel vrij veel voorkomend probleem te zijn.
Zie ook dit Technet artikel en dit Microsoft Answers Artikel

Als ik het zo lees heeft het ook met je Creative Titanium te maken. Dan zal de hotfix wel niet werken zoals ik eerst dacht. :-(

Heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop Creative drivers omgaan met windows. Of de fout bij Creative of bij MS ligt... geen idee. In de laatste link worden wel wat tips gegeven om dingen minder hinderlijk te maken (bepaalde effecten disabelen of Dolby Digital niet gebruiken), maar uiteindelijk is dat lapwerk waar je je hardware niet voor gekocht hebt :P

[ Voor 67% gewijzigd door Felyrion op 29-08-2012 02:40 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine