Hallo iedereen,
Ik heb momenteel erg veel onderdelen hier rondslingeren. Deze onderdelen komen van computers die niet goed meer functioneerden. Ik vroeg me af of hier nog wat leuks van te maken valt inclusief een klein budget van ongeveer €150 voor wat nieuwe onderdelen. Het hoeft natuurlijk geen bakbeest te worden, maar een beetje degelijke computer, die eventueel Windows 8 kan draaien is wel leuk. Wat is het beste wat jullie hier nog van kunnen maken?
Onderdelen:
Processoren:
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 5200+ Boxed
pricewatch: Intel Core 2 Quad Q6600
Harddrives:
2x pricewatch: Hitachi Deskstar 7K500 HDT725025VLA380, 250GB
2x pricewatch: Western Digital Caviar SE WD5000AAJS, 500GB
Voeding:
pricewatch: Cooler Master Elite Power 400W
Grafische kaarten:
pricewatch: MSI VN220GT-MD1G
pricewatch: Asus EN8800GT/G/HTDP/512M
Het geheugen in beide computer is waarschijnlijk kapot, maar beide moederborden die ik heb ondersteunen alleen DDR2. Daarom zit een beetje met het dilemma of ik niet beter een goedkoop setje (moederbord-processor) met DDR3 geheugen kan kopen. Beide processoren werken echt nog prima en kunnen ook nog overgeklokt worden volgens mij, dus daar zit nog voldoende potentie in om nog een nieuwe leven in te blazen.
Laat maar horen wat jullie zouden doen,
Gr. vippa
Ik heb momenteel erg veel onderdelen hier rondslingeren. Deze onderdelen komen van computers die niet goed meer functioneerden. Ik vroeg me af of hier nog wat leuks van te maken valt inclusief een klein budget van ongeveer €150 voor wat nieuwe onderdelen. Het hoeft natuurlijk geen bakbeest te worden, maar een beetje degelijke computer, die eventueel Windows 8 kan draaien is wel leuk. Wat is het beste wat jullie hier nog van kunnen maken?
Onderdelen:
Processoren:
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 5200+ Boxed
pricewatch: Intel Core 2 Quad Q6600
Harddrives:
2x pricewatch: Hitachi Deskstar 7K500 HDT725025VLA380, 250GB
2x pricewatch: Western Digital Caviar SE WD5000AAJS, 500GB
Voeding:
pricewatch: Cooler Master Elite Power 400W
Grafische kaarten:
pricewatch: MSI VN220GT-MD1G
pricewatch: Asus EN8800GT/G/HTDP/512M
Het geheugen in beide computer is waarschijnlijk kapot, maar beide moederborden die ik heb ondersteunen alleen DDR2. Daarom zit een beetje met het dilemma of ik niet beter een goedkoop setje (moederbord-processor) met DDR3 geheugen kan kopen. Beide processoren werken echt nog prima en kunnen ook nog overgeklokt worden volgens mij, dus daar zit nog voldoende potentie in om nog een nieuwe leven in te blazen.
Laat maar horen wat jullie zouden doen,
Gr. vippa