Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 20:15
Hallo,

Ik wil een navigatie systeem aanschaffen.

Nu weet ik niet goed wat ik moet kiezen een TomTom of een Garmin. Ik weet de voordelen van TomTom:
  • Duidelijk
  • Snelle route berekening
Maar ik weet ook een nadeel van TomTom: file informatie kost geld

Wat ik dan weer weet van Garmin is dat de updates gratis zijn en de file informatie ook (tot eof).

Ik heb alleen ervaring met TomTom maar niet met Garmin, nu heb ik ook Google lopen zoeken en daar komen gemende ervaringen tegen over de Garmin. Dat deze niet goed de route aangeeft en lastig te bedienen is. Nu stamt dit artikel ook uit 2004 en wil ik weten of Garmin in de afgelopen 8 jaar wel verbetering heeft doorgevoerd en of deze nu op gelijk hoogte zit met een TomTom, of misschien wel beter.

Kan iemand mij vertellen hoe Garmin er nu voor staat? Als ik voor een Garmin ga kies ik waarschijnlijk de nüvi® 3590LMT.

Groeten,
Sjaakmans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat je graag een dedicated systeem wil kopen, als ik je verhaal zo lees, maar ik moet zeggen dat ik TomTom maar een beetje matig vind nu ik Google Navigation gebruik (al 3 jaar). De aanwijzingen van Google zijn zoveel duidelijker dan die van TomTom.

Ook is de (toch nieuwe) TomTom waar ik tot vorige week twee weken mee heb gereden traag en liep het beeld ver achter op mijn werkelijke positie. Daardoor zag je pas te laat dat ie toch echt bedoelde dat je die weg in had moeten slaan. Lastig in bochtige wegen en rotondes.

Nu heb ik dus ook geen ervaring met Garmin, maar dat zou voor mij dus een reden zijn om niet voor TomTom te gaan.

Grootste nadeel van Google Nav is dat het een dataverbinding nodig heeft!

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 29-08-2012 00:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 20:15
Ja ik wil een dedicated systeem, afgelopen weekend was in eens mn telefoon leeg terwijl ik aan het navigeren was. Hij ging sneller leeg dan hij werd bij geladen dus was ik er helemaal klaar mee.

Daarom de vraag TomTom of Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dat met gratis kaart updates op bepaalde modellen waarbij het specifiek aangegeven moet worden wat je ook bij mio en navigon(overgenomen door garmin) hebt..

garmin zou ik sowieso niet nemen omdat deze navigon heeft overgenomen en ik had iets erover gelezen waarin stond dat garmin deze merk voor losse navigaties wil afbouwen en volledig richten op inbouw in auto´s en vliegtuigen en dan dus navigon te gebruiken voor losse navigaties, dus dan zou ik voor navigon kiezen ivm toekomst kaartupdates.

anderzijds is tomtom net zo makkelijk gratis te updaten als dat een iphone te jailbreaken is :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 06:18 ]