Game pc upgraden, +- 800/900 € budget

Pagina: 1
Acties:

• Gotuso
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
Na 4+ jaar is het tijd om mijn pc te vervangen. Tijdens een Steam sale heb ik Skyrim, Witcher 2 en Deus Ex gekocht en nu wordt het tijd voor een pc die deze games op een degelijke manier kan draaien. In de toekomst ben ik ook van plan om games als Guild Wars 2 en Dishonered.

- beoogde resolutie: 1920 x 1080
- ik ga niet overklocken
- budget: rond de 800/900 euro, waarbij ik ruimte moet maken voor Windows 7
- naast gamen gebruik de pc voor het gebruikelijke: internetten, films kijken, studie etc.

Momenteel denk ik aan het volgende:

Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Intel Core i5 3470
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit NL OEM
Samsung 830 Series 128GB (desktop kit)
Sapphire Radeon HD 7870 GHz Edition OC 2GB

+ mijn oude hardeschijf: Samsung 320GB SATA II Harddisk

Waar ik nog over twijfel is:

- Monitor: Samsung Syncmaster S24B350H 24" tn vs Dell Ultrasharp U2312HM 23" ips monitor. Ongeveer dezelfde prijs, maar de een is een tn scherm, de andere een ips. Ik ben een semi/hardcore gamer, maar geen pro ofzo. Zal ik het verschil in ms (2 vs 8) gaan merken? Zie ik het verschil tussen tn en ips?

- Moederboard: Ik heb een aantal gigabyte motherboards op het oog. De Gigabyte GA z77mx-d3h, z77-d3h, h77m-d3h en de h77-d3h. Ik weet alleen niet welke beter is, welke features ik nodig heb etc. Ik ga niet overclocken, maar is een h77 board niet een beetje oud-dated? Ook heb ik slechte dingen gelezen over de software/bios van de gigabyte z77mx-d3h, is dit slechts incidenteel/alleen als je gaat overclocken?

- Case/Power supply. Kan ik mijn oude case/ps herbruiken? Momenteel gebruik ik een Antec Sonata Plus 550 case met daarin een Antec Neopower 550 powersupply. Kunnen deze na 4 jaar nog mee?

- Kan ik mijn oude cpu fan nog gebruiken? Ik heb een Arctic Freezer 7 pro, kan ik deze opnieuw gebruiken of heb ik genoeg aan de standaard koeler op een i5-3470? (Er van uitgaand dat de 3470 een koeler heeft)

• Cevie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-04 02:23
ik heb vandaag de U2312HM binnen gekregen. Zelf ben ik een gemiddelde gamer. Helaas heb ik nog niet alle onderdelen ontvangen dus heb ik het getest door mijn laptop te verbinden met het scherm. Getest met Call of Duty en Sleeping dogs. Zelf heb ik geen last gehad met lag(niet gemerkt). Top scherm met mooie kleur weergave. Zeker een aanrader om voor een ips te gaan als je niet hardcore gamer bent.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die Dell is beter :+
De input lag is belangrijker dan die 2 vs 8 ms en daar blinkt de dell in uit.
Daarbij komen IPS schermen meestal in een hogere prijsklasse, en deze dus echt een mooie koop is.
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2312hm/input_lag_1.jpg
bron: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2312hm.htm

Die CPU koeler gaat alleen op socket 775 en die i5 3470 = socket 1155 dus je zal een nieuwe moeten aankopen als je dit wilt. (stock koeler is normaal zeker genoeg als je niet gaat overklokken)

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 29-08-2012 01:17 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:24
Op een scherm moet je niet echt (willen) bezuinigen, ik zou voor de IPS (dell) gaan.

H77 is niet outdated, het is gewoon naast de Z77 geïntroduceerd (grootste verschillen zijn de overklokmogelijkheden).
Als je niet heel specifieke eisen stelt kun je waarschijnlijk ook prima uit de voeten met een B75 moederbord.
(dan mis je extra (intel) sata 3 poorten en ssd caching, maar die gebruik je waarschijnlijk toch niet)
Verschillen tussen de verschillende 'gradaties' (van asrock).
http://tweakers.net/price...3110;310268;308696;308690

Je huidige voeding is prima, die kun je blijven gebruiken (kast ook, al mist ie wel front usb3).
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/361/10

Veel 775 koelers passen wel op 1156/1155, dat kun je vast googlen.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 29-08-2012 01:53 ]

• Gotuso
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat Dell scherm ziet er dan best aantrekkelijk uit. Heeft iemand nog iets gelezen over dat Samsung scherm? Ik dacht altijd dat Samsung een grote speler was op de monitoren markt maar ik heb eigenlijk maar op 1 website iets over dat scherm gelezen.

Wat moederboard betreft lijkt een h77 me dan wel een goede optie. Aangezien ik niet ga overclocken en zo ver ik weet geen aparte features nodig heb moet die genoeg zijn. Rest alleen nog de vraag of ik beter een ATX of micro ATX board kan kopen. Heeft de een nog bepaalde voordelen boven de andere? Mijn kast is 42.5 cm x 20.6 cm x 46.3 cm (H x W x D), is dat groot genoeg voor een ATX board + videokaart?

Mocht ik voor een nieuwe kast + voeding gaan, wat zou dan een goede/goedkope optie zijn?