Toon posts:

Loeiende Startup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn nieuwe PC aan zet (Athlon 900, 256ram, Geforce2 Pro 64DDR, Asus A7V133, IBM30GB HDD) Komt er een Loeiend geluid uit de kast maar dat is alleen als ik hem een tijd (een nacht ofzo) niet heb gebruikt, halverwege de startup van Win98SE houd het op...Wat kan dit zijn??

PS verder werkt alles perfect, maar dat geloei in het begin irriteerd me nogal

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:02
CD-rom of DVD-speler, die willen nog al eens tekeer gaan? Bij een rammel is 't misschien een losse screw?

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
een weerbarstig fannetje ?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
het kan ook zijn dat 1 van de koolers aanloopt en dus uit zijn balans is, na een tijdje vindt hij weer balans en maakt dan minder geluid. Dat heb ik dus ook gehad met mun oude tnt2 ultra kaart

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb een Aopen 52x maar ook als er geen CD in zit maakt de PC een Loeiend geluid....het is ook geen rammel ofzo

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
hier ging wat mis!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Misschien je moeder die staat te stofzuigen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 11:28 schreef Snijkoek het volgende:
Misschien je moeder die staat te stofzuigen?
hehe nope maar zo'n geluid maakt het onderhand wel :D

Verwijderd

Waarschijnlijk is het de koeler van de chipset. Ik heb het zelfde probleem met het a7v133 bord al medere malen gehad.

Verwijderd

Ik heb dit ook met mijn PC. Voor zover ik kan nagaan is het de CPU fan. Als de computer koud is, dus ook de CPU hoeft ie nog niet zo hard in het rond te draaien, en bij minder toeren, komt in een soort eigentrilling of zo (als ik het me nog goed herinner van natuurkunde). Na een minuut of zo, wordt de CPU warmer, gaat ie harder draaien en is het geluid weg.

• buzz
  • Laatst online: 20-08 19:38
Het is idd je koeler, die dingen gaan soms zo verneukt, een vriend van mij had er 1 nou dat was pas een vliegtuig je d8 serieus dat hij ging exploderen, deed ie later ook, tsja, moet je de core voltage maar niet zo hoog zetten >:)

• Stefke
  • Laatst online: 20-08 12:02
Lijkt me idd een koelertje (videokaart of mobo). Misschien wat teflon tussen spuiten, loopt ie wat soepeler

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Op woensdag 28 maart 2001 11:45 schreef stefijn het volgende:
Lijkt me idd een koelertje (videokaart of mobo). Misschien wat teflon tussen spuiten, loopt ie wat soepeler
teflon zit toch in tefal pannen??

maar, zo'n startup herrie heb ik ook....bij mij komt het van de voeding-fan.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
zelfde probleem hiero.
bij mij is het de koeler van de chipset, als ik er een paar tikjes tegenaan geef houd ie sneller op , duurt ongeveer 30sec, best irritant, maar ach.... hoe vaak perdag start je je pc opnieuw op? :)

• pyravex
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

bij mij is het de cooling van m'n chipset die het doet, idd als je koud opstart (maar dan ook langer als een uur uit staat) dan maakt ie een pleuris herrie en wacht je ff en dan doet ie het weer
vaage goedkoopie zooi ofzo
k heb um er maar uit getrokken (kan dit kwaad trouwens?? d8 van niet)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 14:40

Sharky

Skamn Dippy!

Op donderdag 29 maart 2001 13:07 schreef pyravex het volgende:
bij mij is het de cooling van m'n chipset die het doet, idd als je koud opstart (maar dan ook langer als een uur uit staat) dan maakt ie een pleuris herrie en wacht je ff en dan doet ie het weer
vaage goedkoopie zooi ofzo
k heb um er maar uit getrokken (kan dit kwaad trouwens?? d8 van niet)
bij mij niet, tenzij je vet overklokt

This too shall pass

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op woensdag 28 maart 2001 11:15 schreef Wannabe_Techie het volgende:
Als ik mijn nieuwe PC aan zet (Athlon 900, 256ram, Geforce2 Pro 64DDR, Asus A7V133, IBM30GB HDD) Komt er een Loeiend geluid uit de kast
Dat MOET een DPC-koe zijn!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 14:40

Sharky

Skamn Dippy!

Op donderdag 29 maart 2001 13:15 schreef ThePriest het volgende:

[..]

Dat MOET een DPC-koe zijn!
lol

This too shall pass

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Bij was heet een foutje in e bios. Bekend probleem buij het Asus moderbord. Even nieuwe bios flashen en het was weg.
Mogelijkheid 2 de pcspeaker loskoppelen.
:)

Verwijderd

Wat ik heb gehad is het volgende: Fan begon enorm te loeien bij opstarten....bij mij was de oorzaak: stof in mijn kast, had volgens verschillende mensen met de aanwezige sensors te maken....heb hem schoon geblaast, en probleem was verholpen....

PS: chaintech + PII 233

Ik hoop dat je er wat aan hebt...
Pagina: 1