Gegroet,
Ik heb mijn huidie PC ''alweer'' twee jaar en wil wat hardware overdragen voor een klein bedrag zodat ik zelf kan gaan upgraden met een budget van 700 euro. Hiervan moet gekocht worden:
- Monitor (minimaal 23 inch)
- CPU
- CPU koeler
- Moederbord
- Videokaart
- Intern geheugen
Ik ben een casual gamer die de grotere titels wel meepakt en wil dit de komende jaren ook nog wel blijven doen. Daarnaast gebruik ik mijn desktop voor mijn studie, series en browsen. Momenteel speel ik games als BF3, Diablo 3, Skyrim, Guild Wars 2, Dota 2. Dit wordt momenteel gedraaid op het volgende systeem:
Ik ben nog steeds wel blij met mijn huidige systeem, vooral nu ik er SSD in heb zitten. Ik merk echter wel dat mijn systeem het steeds lastiger krijgt met de wat nieuwere games. Zo kan ik BF3 op medium spelen en haal ik in GW2 ook geen denderend hoog FPS (met 80% high settings).
De upgrades die ik op het oog heb zijn als volgt:
Korte toelichting: i5 3450 omdat ik niet wil overclocken, AMD 7850 omdat deze in een paar tests als een goede ''bang for buck'' wordt gezien.
Nu twijfel ik of deze upgrade het geld wel waard is, vooral aangezien mijn huidige systeem nog ''aardig'' meegaat. Echter omdat ik mijn oude hardware snel kwijt kan wordt het toch wat aantrekkelijker. Ik vraag mij nog een paar dingen af:
1) Wat is jullie mening over deze upgrade? Geeft het echt een meerwaarde of kan ik beter nog één jaartje wachten?
2) Gaat mijn 520watt voeding dit trekken, of moet deze ook vervangen worden?
3) Zijn er nog andere goede opties die binnen mijn budget vallen?
Ik heb mijn huidie PC ''alweer'' twee jaar en wil wat hardware overdragen voor een klein bedrag zodat ik zelf kan gaan upgraden met een budget van 700 euro. Hiervan moet gekocht worden:
- Monitor (minimaal 23 inch)
- CPU
- CPU koeler
- Moederbord
- Videokaart
- Intern geheugen
Ik ben een casual gamer die de grotere titels wel meepakt en wil dit de komende jaren ook nog wel blijven doen. Daarnaast gebruik ik mijn desktop voor mijn studie, series en browsen. Momenteel speel ik games als BF3, Diablo 3, Skyrim, Guild Wars 2, Dota 2. Dit wordt momenteel gedraaid op het volgende systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 71,90 | € 71,90 |
| 1 | Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 16,- | € 16,- |
| 1 | Corsair HX520W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 93,99 | € 93,99 |
| 1 | GeIL GV34GB1333C9DC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Asrock 870 Extreme3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 460 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 284,89 | |
Ik ben nog steeds wel blij met mijn huidige systeem, vooral nu ik er SSD in heb zitten. Ik merk echter wel dat mijn systeem het steeds lastiger krijgt met de wat nieuwere games. Zo kan ik BF3 op medium spelen en haal ik in GW2 ook geen denderend hoog FPS (met 80% high settings).
De upgrades die ik op het oog heb zijn als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 163,50 | € 163,50 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 | € 214,- | € 214,- |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue | € 42,84 | € 42,84 |
| 1 | MSI Z77A-G43 | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 702,29 | |
Korte toelichting: i5 3450 omdat ik niet wil overclocken, AMD 7850 omdat deze in een paar tests als een goede ''bang for buck'' wordt gezien.
Nu twijfel ik of deze upgrade het geld wel waard is, vooral aangezien mijn huidige systeem nog ''aardig'' meegaat. Echter omdat ik mijn oude hardware snel kwijt kan wordt het toch wat aantrekkelijker. Ik vraag mij nog een paar dingen af:
1) Wat is jullie mening over deze upgrade? Geeft het echt een meerwaarde of kan ik beter nog één jaartje wachten?
2) Gaat mijn 520watt voeding dit trekken, of moet deze ook vervangen worden?
3) Zijn er nog andere goede opties die binnen mijn budget vallen?