Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor programmeren, rond 700 a 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• Mathieuuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-11 20:14
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop waar ik hoofdzakelijk java en c# snel mee kan compilen en daarnaast ook battlefield en cod kan spelen.
Mijn budget ligt rond de 700 a 800 euro.
Verder wil ik het liefst een intel cpu en een nvidea gpu

Bij voorbaat dank,

Mathieu

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Voor dat budget is de enige optie een Dell: ofwel de Inspiron 15R SE of 17R SE (met kortingsbonnen).

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

yup, zie shopping forum dell topic voor meer info voor kortingen die je voor die laptops kan gebruiken

• Omni
  • Niet online

Omni

De 15R SE valt echter af als je een harde eis hebt dat de GPU van NVIDIA is, want hij komt geleverd met een ATI/AMD 7730m. Veel keuze heb je echter niet met jouw budget.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Anders blijf je met de BTO P•BOOK 15CL44-GT640 met I3 onder max budget en met I5 ga je er net iets overheen, maar heb je nog wel de wel de Nvidia kaart.
(dat is dan nog wel zonder OS)

Ik wilde ook bij Sony kijken voor misschien de E serie maar de site is vannacht offline wegens onderhoud
Dear customer,
The Sony Store, Online is currently closed. We are upgrading our systems to provide a better service. We apologise for any inconvenience this may cause.

Verwijderd

De E serie is/was sowieso de meest waardeloze junk die je kan krijgen een jaar of 2 geleden. Ik heb nog geen reviews van de nieuwe lijn, maar totdat die er zijn: niet nemen. Ook heb je voor €800 -dacht ik- ook al een vorige generatie sony S (IPS scherm, 2.0kg).

Verder is de inspiron 15R SE op bijna elk gebied behalve het scherm, o wacht, zelfs het scherm, beter dan de BTO, en goedkoper met betere specs, en inclusief OS. Alleen de GPU is wat trager: maar met de BTO zit je direct in N65VZ prijssegment als je iets beters wilt dan een i3 en 900p scherm. De N56 maakt echt gehakt van de clevo line-up.

• Mathieuuu
Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat de Dell dan de beste keuze is.

• Blackbird024
Ik moet zeggen dat ik de E serie zelf nooit zó kritisch bekeken heb. Mijn schoonvader, zusje en mijn vrouw hebben een sony laptop (zus en vrouw in iedergeval E serie, schoonvader weet ik zo snel uit mijn hoofd niet). Bij hen is de keuze vooral voor/door de looks gemaakt. Zij zijn alles behalve kritische gebruikers en de laptop wordt ook nooit verder verplaatst dan van de bank naar de tafel. In die setting zijn zij meer dan tevreden en de laptops zien er nu na een paar jaar nog als nieuw uit maar ik weet dus inderdaad niet hoe die serie zich houdt als hij iedere dag van/naar bijvoorbeeld school verplaasts moet worden.

Welke serie zou dan volgens jou wél beter zijn?

Verwijderd

Wat dan ook waar reviews van zijn of van een merk is wat meestal wel goed spul maakt. Zoals lenovo of asus of dell.

De oude E is een slechte laptop vanwege o.a. koeling problemen, slechtste accuduur ooit, doordringende pieptoon (ja, echt) onder bepaalde omstandigheden, slijtend touchpad en, vooral, sony zelf.
Toen er uiteindelijk een fix kwam voor de pieptoon (De fix had ik al eerder ontdekt, maar dat terzijde) halveerde die de accuduur. En de pieptoon waar volgens een poll 80% last van had? Die viel volgens sony 'binnen de gestelde specificaties'. Sony heeft daar duidelijk laten zien dat het ze geen reet kan schelen of het product wat ze verkopen nu wel of niet goed is.

Tegenwoordig zouden de meesten van die problemen wel opgelost zijn. Maar de slechte reputatie van de E blijft totdat iemand een keer kan bewijzen totdat het is opgelost. Stuur eens zo'n moderne E naar anandtech bijvoorbeeld.

• Blackbird024
Aha ok, koelingproblemen heb ik bij die 3 niets van vernomen maar heel zwaar belast worden ze ook niet. Vanwege het bijna niet verplaatsen is de accuduur dus ook nooit een issue geweest en mogelijk is bij hen de pieptoon fix al gedaan. Ik heb daar toentertijd inderdaad meer over gelezen maar hen nooit over gehoord.

Helaas merk je in veel takken van sport dat als de bedrijven erg groot zijn/worden dat de service dan behoorlijk afneemt, dat is altijd behoorlijk jammer.

Hun laptops zijn ondertussen ook denk ik al 2 a 3 jaar oud dus niet meer de moeite waard om op te sturen.

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
http://tweakers.net/price...56vm-s4050v.html#tab:info

deze zit wel 50 euro boven je budget maar is volgens mij wel beter,
als je puur naar de specs kijkt zijn ze ongeveer gelijkwaardig (de 7730m van dell is iets beter dan de gt630m van asus, maar de i7 van asus is beter dan de i5 van dell), maar de asus zou een beter scherm hebben dan de dell, en zou ook een veel betere bouwkwaliteit hebben

voor de reviews:

Dell: http://www.notebookcheck....ion-Notebook.78323.0.html

Asus: http://www.notebookcheck....with-GT-630M.77077.0.html

aan jou de keuze maar bij de Asus krijg je imo voor 50 euro heel wat meer

edit: en deze heeft ook een nvidia gpu

Verwijderd

Die kost €164;899 bij de goedkoopst leverbare, terwijl je voor €30 extra de pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL hebt met dubbel (!) zo snelle grafische kaart
deze zit wel 50 euro boven je budget maar is volgens mij wel beter,
als je puur naar de specs kijkt zijn ze ongeveer gelijkwaardig (de 7730m van dell is iets beter dan de gt630m van asus, maar de i7 van asus is beter dan de i5 van dell), maar de asus zou een beter scherm hebben dan de dell, en zou ook een veel betere bouwkwaliteit hebben
Een beter scherm op de N56VM ja, N56NZ nee.
aan jou de keuze maar bij de Asus krijg je imo voor 50 euro heel wat meer
Ja, je krijgt meer, maar daar betaal je ook meer voor.
inspiron 15R SE met i5: €679 € 697
inspiron 15R SE met i7: €739? € 786
asus met GT 650m: €930

Dat is een verschil van rond de dan €200. Ja de asus is een stuk beter, maar de asus is ook duurder.

Edit: gecorrigeerd voor het gebrek aan kortingsbonnen. Als je lang wacht komen de bonnen vast terug. Je krijgt er wel een gratis printer bij!!!! :|

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 13:08 ]

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:13:
[...]
Die kost €164;899 bij de goedkoopst leverbare, terwijl je voor €30 extra de pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL hebt met dubbel (!) zo snelle grafische kaart

[...]

[...]

Dat is een verschil van rond de dan €200. Ja de asus is een stuk beter, maar de asus is ook duurder.

Edit: gecorrigeerd voor het gebrek aan kortingsbonnen. Als je lang wacht komen de bonnen vast terug. Je krijgt er wel een gratis printer bij!!!! :|
Bah, Dell troep... ga dan voor een Sony.

Verwijderd

Dat zou ik ook zeggen als je voor €700 een fatsoenlijke sony hebt met een leuk scherm en grafische kaart. Maar die beginnen bij €1000 ongeveer (de S15). De E is een twijfelachtig alternatief.

Edit: nu ja, met de saturn actie is de S goedkoper: http://www.saturn.nl/mcs/..._code=52227984#infoTabNav.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 14:42 ]

• Jerooney
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2020
Darkstone, kun je me voorrekenen hoe je op €786 uitkomt voor de Inspiron 15R SE met i7 (van oorspronkelijk €899)? Want je krijgt op dit moment toch alleen 5% EPP (hou je nog 854 over) en dan nog 7% cashback (hou je nog €794 over denk ik?)

Verwijderd

Via startconfig http://configure.euro.del...s35&s=dhs&vw=classic&fb=1. De prijs is €879 in plaats van €899, je krijgt er een gratis printer bij, maar de 5% en 10% kortingsbonnen zijn weg.

En shopkorting is 5.88%, je ontvangt 7% van het bedrag ex. BTW terug.

• maevian
[...]

[...]

[...]

in de link dat ik gaf was de prijs toch maar 850 euro?

Verwijderd

€850 bij een shop waarbij de levertijd onbekend is.

• maevian
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:06:
€850 bij een shop waarbij de levertijd onbekend is.
ja sorry daar had ik niet echt op gelet

btw, hoe krijg jij de inspiron zo goedkoop, de laagste prijs die ik krijg op de Belgische dell site is 830 euro

• manmad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 22:06
maevian schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

ja sorry daar had ik niet echt op gelet

btw, hoe krijg jij de inspiron zo goedkoop, de laagste prijs die ik krijg op de Belgische dell site is 830 euro
Niet vergeten dat de BTW voor zover ik weet in België hoger is, waardoor de bruto-prijs dus een stukje hoger is.

En ik veronderstel dat hij ook een online korting gebruikt (er is een kortingen-topic hier ergens op tweakers)

• maevian
manmad schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:51:
[...]

Niet vergeten dat de BTW voor zover ik weet in België hoger is, waardoor de bruto-prijs dus een stukje hoger is.

En ik veronderstel dat hij ook een online korting gebruikt (er is een kortingen-topic hier ergens op tweakers)
hooeveel btw betaal je misschien in NL ?

edit: laat maar, we zijn hier redelijk off- topic aan het gaan

[ Voor 7% gewijzigd door maevian op 31-08-2012 09:44 ]

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11 16:37

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

true, maar toch:
Wikipedia: Omzetbelasting
Dat was wel heel moeilijk te googlen ;-)

Buy a Mac or install Linux

• Mathieuuu
[...]
Hmm die Asus is ook wel aantrekkelijk moet ik zeggen.
Ik zou ook prima nog een maandje door kunnen sparen en dan de Asus kopen in plaats van de Dell of is het geld dat je extra betaalt de betere specs niet waard?

• Omni
  • Niet online

Omni

Hoe belangrijk zijn games/is gameperformance voor je? De beste gameperformance krijg je in dit segement namelijk met de Lenovo Y580 (i5 versie) voor 899. Om je keuze nog maar wat moeilijker te maken ;)

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Mocht je het geduld hebben, dan zou ik zeker een maandje doorsparen en voor de duurdere ASUS gaan. Hecht je echt veel waarde aan het gamen ben je waarschijnlijk beter af met de Lenovo zoals Omni hierboven ook aangeeft. Je levert een beetje bouwkwaliteit in in ruil voor performance. Afweging die je moet maken.. :)

PS.
Omni heb jij toevallig aandelen in die Y580? :+

• Omni
  • Niet online

Omni

Miezjell schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:55:
Mocht je het geduld hebben, dan zou ik zeker een maandje doorsparen en voor de duurdere ASUS gaan. Hecht je echt veel waarde aan het gamen ben je waarschijnlijk beter af met de Lenovo zoals Omni hierboven ook aangeeft. Je levert een beetje bouwkwaliteit in in ruil voor performance. Afweging die je moet maken.. :)

PS.
Nee, maar die zou ik wel verdienen met het oog op de hoeveelheid mensen die hem kopen door mijn review. :+

Overigens raad ik ook gewoon een Asus of Dell aan als dat een betere keuze is (zie mijn post history), afhankelijk van de gebruikerswensen. O-)

Verwijderd

Miezjell schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:55:
Dat is een goed idee hoor. Lenovo is een van de weinige fabrikanten die groeien.

• Mathieuuu
Dan is denk ik de Asus de beste keuze voor mij.
Zo heel erg veel waarde hecht ik ook weer niet aan het gamen, als ik de nieuwste games maar op goede kwaliteit kan spelen en daarbij vind ik uiterlijk en bouwkwalitiet ook belangrijk :)

Iedereen bedankt voor de reacties! :)

• Omni
  • Niet online

Omni

Mathieuuu schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:44:
Dan is denk ik de Asus de beste keuze voor mij.
Zo heel erg veel waarde hecht ik ook weer niet aan het gamen, als ik de nieuwste games maar op goede kwaliteit kan spelen
Dat is dus het punt: de nieuwste games op goede kwaliteit spelen op een laptop vereist een stevige GPU. De GT630M in de N56VM presteert maar mondjesmaat in games als BF3, de GTX660M in de Lenovo presteert al gauw 2x zo goed, 2x zoveel frames/seconde.

• Mathieuuu
Maar in de N56VM zit toch een GT650M, of begrijp ik het nu niet helemaal?

• Omni
  • Niet online

Omni

Nee, de N56VM heeft een GT630M, wat eigenlijk een GT540M is, die op zijn beurt eigenlijk weer een GT425M is. Niet bijzonder geschikt voor, zoals je het zelf omschrijft: "de nieuwste games op goede kwaliteit".

http://www.notebookcheck....orce-GT-630M.63761.0.html

3DMark P Score 1155
3DMark GPU Score 1020

BF3 op Low bij 768 * 1366 zo'n 35 FPS

http://www.notebookcheck....rce-GTX-660M.71859.0.html

3DMark P Score 2551
3DMark GPU Score 2320

BF3 op Medium bij 1920 * 1080 zo'n 45 FPS

Het rekensommetje kun je zelf wel maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Omni op 31-08-2012 20:29 ]

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Mathieuuu schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:12:
Maar in de N56VM zit toch een GT650M, of begrijp ik het nu niet helemaal?
Er zijn, als we de Dell buiten beschouwing laten, 3 laptops voorbij gekomen;

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56VM-S4050V€ 841,16€ 841,16
1Asus N56VZ-S4035V-NL€ 929,-€ 929,-
1Lenovo IdeaPad Y580-M772LMH€ 894,05€ 894,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal-

1 met een GT630M
1 met een GT650M
1 met een GTX660M

[ Voor 7% gewijzigd door Miezjell op 31-08-2012 20:24 ]

• Mathieuuu
Ah ik zat naar de specs van de VZ te kijken, vandaar!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:41
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:59:
Via startconfig http://configure.euro.del...s35&s=dhs&vw=classic&fb=1. De prijs is €879 in plaats van €899, je krijgt er een gratis printer bij, maar de 5% en 10% kortingsbonnen zijn weg.

En shopkorting is 5.88%, je ontvangt 7% van het bedrag ex. BTW terug.
kortingsbonnen zijn weg idd maar heb eergister voor mijn broertje een kortingsbon gevonden die €75 korting gaf

ben nu op werk maar ff kijke of ik die nog terug kan vinden
is ook ongeveer 10%

scheelt wel weer!

tijd voor wat klusjes!

Verwijderd

Waar gevonden? Via de nieuwsbrief?
Pagina: 1