3d film op 2d computer scherm met speciale bril??

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinzy12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2021
Hoi tweakeraars,

ik vraag me af of ik op een of andere manier een 3d film op een 2d scherm kan kijken, zonder persee een 3d scherm te kopen van 2000 euro ofzo? Ik heb zelf al op verschillende forums gekeken of er een mogelijkheid is, maar zij zeggen steeds dat ik een cyaan rode bril moet hebben, maar ik heb een aantal films op proef gekocht en die hebben geen rood/cyaan kleur, maar een soort van waas in de film die heel erg pijn aan je ogen doet als je er 2 minuten ofzo naar kijkt. Misschien weten jullie hier meer over dan ik heb gehoord.

Alvast bedankt.

Groet,

Rinzy12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
3D-schermen kosten geen €2000, zelfs aardig grote 3D-tv's heb je voor véél minder dan €2000 (rond de €500 heb je al een 40" 3D-tv).

Maar als je geen 3D-scherm/tv wilt kopen, dan ben je aangewezen op films waarbij het beeld op wordt gebouwd met 2 verschillende kleuren, maar dat is een techniek die niet bij de huidige 3D-films gebruikt wordt.

Dus je kan of op zoek gaan naar films met wel die 2 kleuren (maar dat zullen er niet veel zijn en is sowieso geen denderende kwaliteit) of je zal toch een 3D-scherm/tv moeten kopen als je echt 3D wilt zien.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

iChaos

It's Lupus.

Anaglyph 3D als je op dat 2D scherm wil blijven. Had ergens een keer een film gevonden die zo was gemaakt. Daarnaast een of andere speciale applicatie gevonden die Anagylph 3D kon weergeven. Alles eens gehangen aan een nette plasma TV, met de native resolutie. Het werkte redelijk, maar die kleuren van de filters blijven zo sterk (kan ook door te goedkope brilletjes, geen idee meer hoe we er aan kwamen) dat je dat rood en cyaan bleef houden tijdens het kijken.

Na 5 minuten weer afgezet. De techniek heb ik wel gezien, het werkt wel, maar dit is niet hoe ik 3D zou kijken.

Sowieso denk ik dat het nog steeds in de kinderschoenen staat, ben twee keer een 3D film gaan kijken, en het is iedere keer meer een gimmick dan een waardevolle toevoeging. Hoop toch niet dat het de nieuwe standaard wordt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Hahn schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:11:
3D-schermen kosten geen €2000, zelfs aardig grote 3D-tv's heb je voor véél minder dan €2000 (rond de €500 heb je al een 40" 3D-tv).

Maar als je geen 3D-scherm/tv wilt kopen, dan ben je aangewezen op films waarbij het beeld op wordt gebouwd met 2 verschillende kleuren, maar dat is een techniek die niet bij de huidige 3D-films gebruikt wordt.

Dus je kan of op zoek gaan naar films met wel die 2 kleuren (maar dat zullen er niet veel zijn en is sowieso geen denderende kwaliteit) of je zal toch een 3D-scherm/tv moeten kopen als je echt 3D wilt zien.
Bij een film die ik eens gekocht hebt zaten er 2 dvd's, 1 2d en 1 3d. Er zaten ook 4 van die goedkope 3d-brilletjes bij. De kwaliteit was echt ontzettend slecht. De kleuren zijn ook niet goed dus. Op TrackMania is er een optie om in 3d te spelen en dat vind ik wel grappig, en het werkt nog behoorlijk goed!

Afbeeldingslocatie: http://www.3dbril.tv/wp-content/uploads/2011/04/3d_bril3.gif

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat je je toch beter eerst een beetje kunt inlezen in de materie. Je begrijpt denk ik niet hoe 3D werkt met die brilletjes en dat staat toch echt heel duidelijk uitgelegd op websites als Wikipedia. Daarnaast zit je met je prijs van 2000 euro veel te hoog, wat me het gevoel geeft dat je eigenlijk ook nog niet hebt gezocht naar geschikte televisies/monitoren.

Als je het nog eens wil proberen met een nieuw topic, doe dan even wat vooronderzoek en post wat je zelf al gevonden hebt. Er zijn in de pricewatch meer dan genoeg televisies te vinden die < 2000 euro kosten en 3D doen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.