5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
De straalkachel verwarmd de lucht niet zo goed, is mijn ervaring. Die verwarmd alleen objecten waar het tegenaan straalt.
Ik gebruik een ventilatorkachel (2500W), daarmee is het, afhankelijk van de grootte van je badkamer, redelijk snel warm.
Ik heb, vooral in de winter, een erg koud huis door het ontbreken van een CV. In de winter zet ik het kacheltje aan, de warme douche aan om de grond te verwarmen, kleed ik me uit en stap ik onder de douche. Na het douchen is de badkamer warm genoeg en kan ik me rustig aankleden.
Ik gebruik een ventilatorkachel (2500W), daarmee is het, afhankelijk van de grootte van je badkamer, redelijk snel warm.
Ik heb, vooral in de winter, een erg koud huis door het ontbreken van een CV. In de winter zet ik het kacheltje aan, de warme douche aan om de grond te verwarmen, kleed ik me uit en stap ik onder de douche. Na het douchen is de badkamer warm genoeg en kan ik me rustig aankleden.
[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 28-08-2012 22:14 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Zelfde ervaring hier. Straalkachels zijn niet comfortabel. Vroeger wel ervaring mee gehad. Ik heb ook een ventilatorkachel aan de muur met handdoekbeugel waar een deel van de lucht langs blaast. De eerste 1000W met schakelaar en de tweede 1000W met een timer die na x minuten weer uit gaat. Verder een thermostaat. Snel opwarmen op 2000W dus en daarna gaat ie terug naar 1000W. Je handdoek wordt ook een beetje opgewarmd. Werkt prima.