pc loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb mijn pc nu al bijna een jaar in ik kan het wel mijn beste koop tot nu toe beschouwen
laatst heb ik de priview van win 8 geinstalleerd en dit werkte meer dan goed, na dat ik gewend was geraakt aan de metro-style heb ik het ook op mijn laptop geinstalleerd ook dat werkte goed.

maar...
ik ging 2 weken geleden met mijn vrienden een lan-party houden en daar ging het ineens fout, mijn pc loopt voor het eerst vast !! 8)7 nou, ik balen en weer opstarten, game weer opgestart en na 1 min spelen... weer ! 7(8)7
zo ging het de hele avond door tot op vandaag, niet alleen met games maar ook gwn met VLC en de browser loopt hij ineens vast, je kan geen ctrl+alt+del doen NIETS, soms als je wacht komt hij weer bij maar daarna gebeurt het gwn weer, ik heb een week geleden mijn ssd geformatteerd, mijn documenten overgezet op mijn 2e hdd en opnieuw geinstalleerd, dit keer win 7 en win 8 op aparte patities, ook hierbij het zelfde probleem, en ook bij windows 7 !! WTF !! nu dacht ik miss een virus te zijn opgelopen omdat ik van een vriend zijn muziek had gekopieerd aan het begin van de lanparty, dus mijn data hdd gescand, NIETS, hdd ontkoppelt en SSD weer geformatterd,opnieuw win 8 erop en weer het probleem.

kan iemand dit miss ophelderen?
dit is mijn PC:
inventaris: gebasseerd op de bbg van september

nou, ik denk dat het probleem hardwarematig ligt aangezien ik al vaker heb geherinstalleerd zonder resutaat.
en dan ligt het volgens mij bij de ssd of de videokaart.
kunnen falende drivers ook een oorzaak zijn? bij de laatste keer installeren heb ik niets aan drivers geinstalleerd als test maar dat werkte ookniet zoals hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door klaasje11 op 29-08-2012 07:30 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:45:
Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen. [/i]
zal ik doen

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Buiten at je je niet aan de regeltjes houdt zal ik je een zetje geven, test je geheugen met memtest en check je disks op errors.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 30-08-2012 00:51 . Reden: Wel netjes blijven he ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Topicstarter
bedankt Bartjezz _/-\o_

ik ben nu de Memtest aan het doen, srry voor mijn overtredingen, (ze zullen het vast allemaal zeggen maarre..)
het was niet mijn intentie om er een puinhoop van te maken. :$

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-07 14:45
Het kan weleens gebeuren dat het een en ander los raakt/niet goed in socket zit na het transport van -> naar LAN party. Heb je alle kabeltjes eens opnieuw aangedrukt etc.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
klaasje11 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:04:
bedankt Bartjezz _/-\o_

ik ben nu de Memtest aan het doen, srry voor mijn overtredingen, (ze zullen het vast allemaal zeggen maarre..)
het was niet mijn intentie om er een puinhoop van te maken. :$
Tja, wat betreft de overtredingen constateer ik het volgende:
-niet pre-googlen met simpele trefwoorden: 50€
-geen initiatief tonen bij diagnostisering: 75€
-puinzooi maken van een schoon opgeruimd forum: 25€

Maar omdat je snel in de gaten hebt krijg je weer een korting van 150€, dit heft elkaar op.
JE HEBT GELUK GEHAD VENTJE!! ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Topicstarter
lol, gelukking, ik ben namelijk aan het sparen :P

_/-\o_ _/-\o_ !! trouwens BEDANKT voor jullie reacties !! _/-\o_ _/-\o_

ik heb 2 memtests laten lopen van 2000mb en hij is tot de 130% gekomen, geen errors.
waarom ik bij 130% gestopt ben?, nou hij liep vast.... |:( |:(

enne, ik heb alles nagelopen maar heb geen (half)losse aansuitingen enz gevonden.

wat ik even wilde benadurkken aan mijn probleem is het volgende:
soms als je even w8 komt de pc weer bij en kan je weer verder, vaak ook niet maar 20% van de keren wel.
ook heeft hij een paar keer een crashgeheugendump gehad, dit gebeurde voor de lan ook niet.
zou dit los ervan staan of is dit een aanwijzing, srry dat ik zelf echt vrij weinig weet....

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:37

Quad

Doof

Je moet ook Memtest86+ uitvoeren.
Controleer ook je bekabeling in de PC.

Wat ook helpt is woorden voluit te schrijven in plaats van te w8en op antwoorden. :P

Zonder gekheid er kan vanalles zijn.
Wat je wel moet doen is je S.M.A.R.T data showen, (HD Tune > Free trial > SMART/Health).
Printscreentje uploaden en sharen via [img][/img] tags.

[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 29-08-2012 22:43 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Topicstarter
nou, hier is de printscreen waar Quad omvroeg:
https://plus.google.com/p...lbums/5782507273238028657

Nieuwkoop is duurkoop

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Topicstarter
Bartjezz schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:32:
[...]

Tja, wat betreft de overtredingen constateer ik het volgende:
-niet pre-googlen met simpele trefwoorden: 50€
-geen initiatief tonen bij diagnostisering: 75€
-puinzooi maken van een schoon opgeruimd forum: 25€

Maar omdat je snel in de gaten hebt krijg je weer een korting van 150€, dit heft elkaar op.
JE HEBT GELUK GEHAD VENTJE!! ;) 8)
LOLOLOLOL, ik heb wel gegoogled dus krijg ik 50,- van je :P

maarre, ik denk dat op bijdehante opmerkingen zoals deze ook 50 euro boete staat..... ;)

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:37

Quad

Doof

Je SMART ziet er OK uit.
Wat je moet doen is MEMTEST 86+ gebruiken voor een geheugentest. Vind je bij een HirensbootCD (http://www.hiren.info/pages/bootcd).
Opstarten vanaf CD dus, en Memtest minimaal 8 uur laten lopen.

Verder graag al je specificaties opnoemen.

Je krijgt ook een boete voor dubbelposten :p, je kan een post editen via de edit knop boven je bericht.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Topicstarter
jongens! het is gelukt!

ik had 'm naar de PC-boer gebracht, die zijner met 5 mensen 2 weken mee bezig geweest, alles werkte volgens hun, er was nog maar een mogelijkheid;
de PROCESSOR was KAPOT ! :?
nou azerty gemailt, en ik kreeeg een nieuwe, alles loopt weer op rolletjes hier.

kudos voor de hulp! _/-\o_

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-07 12:26

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Heb je daar 9 maand over gedaan??
[offtopic I know]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X