Subwoofer Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
hallo allemaal,

ik heb al een hele tijd een volledige 5.1 set van elac.
deze speakers heb ik denk ik al een jaar of 15, de rears en en subwoofer wat minder lang.
Nu wil ik eigenlijk wel es wat anders, maar budget wise zou ik nieuw spul kunnen aanschaffen wat niet high end zal worden eerder (huis tuin en keuken spul)
De elac speakers waren toender tijd zeker meer als budget spul, ik heb op de site ze terug gevonden en ze gingen toen de deur uit voor 800 DM/stuk.
Nu hebben mijn speakers nog zeer weinig waarde, net wat de gek ervoor geeft denk ik, dus ik denk dat ik er spijt van krijg als ik ze voor een habbekrats weg doe.
eigenlijk zijn ze nog zeer goed maar ze hebben natuurlijk niet de look van hedendaagse speakers.
Dus ik dacht bij mezelf laat ik dan mijn sub gaan upgraden, ik heb nu een elac Sub 101 esp, en al hoewel die wel wat punch heeft vindt ik hem vaak vervelend aan het gehoor ( mischien anders instellen plaatsen )
nu komt mijn vraag, ik kan een final s220 sub kopen voor 300€ .deze sub is van nederlandse maak en heeft 1000€ gekost.
het is een sub die bij electrostaten hoort maar kan natuurlijk gewoon in een 5.1 opstelling.
Het bedrijf is failiet gegaan vandaar de prijs en de sub zijn wel nieuw maar niet de jongsten, geloof 2007.
Maar er is op een paar sites na niks maar dan ook niks te vinden.
http://www.hifi.nl/artike...al-Sound-600i-&-S220.html
http://www.twinstaticaudio.nl/final/subwoofers.html
zijn er mensen die mischien wat van deze sub afweten, of het merk, weet namenlijk niet of het een miskoop wordt of dat ik door moet sparen ? iemand een mening, of wat zou je doen in mijn situatie?
al vast bedankt voor eventuele reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:26

FeaR

In GoT we trust

Als de subwoofer net zo betrouwbaar is als de rest van het merk open je binnen no-time weer een topic. De electrostaten van Final gaan namelijk altijd kapot. Kwaliteit was het niet echt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-06 14:55
FeaR schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:24:
Als de subwoofer net zo betrouwbaar is als de rest van het merk open je binnen no-time weer een topic. De electrostaten van Final gaan namelijk altijd kapot. Kwaliteit was het niet echt.
Fixed.

Even los van de betrouwbaarheid. Voor €300 zou ik de tweedehands markt gewoon in de gaten houden. Ik zou geen subwoofer kopen van een merk wat over de kop is, zeker niet met de specs. Ik zou dan eerder gaan voor een goede tweedehands (eventueel 1 met garantie). Hier wordt bijvoorbeeld al een REL strata 3 aangeboden voor €340. Ik denk dat hij hem voor €300 ook wel weg doet en dan koop je naar mijn mening een behoorlijk betere sub dan de Final.

there's no tweak without the tweaker