Toon posts:

Sitecom MD-254 probleem of standaard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een (beginnend) NAS systeem.

-Sitecom MD-254
-2x Seagate ST2000DL003 (2 terabyte HDD's) die draaien op 5900 RPM.

Nou na het plaatsen van de schijven in het NAS systeem het cd'tje erin geplaatst en beginnen dan maar.
Automatisch werd al aangegeven dat ik het in JBOD/RAID0/RAID1 kon plaatsen, en aangezien het voor mij alleen maar is voor films/muziek/afbeeldingen ben ik gegaan voor RAID0

Dit werd dus geformateerd en klaar was kees. Ik kreeg bij "Mijn computer" een S: schijf erbij en daar stond ie dan 3.6TB aan ruimte.

Ik heb zelf een goedkoop switch'tje maar wel met een 1,0Gbps verbinding?(dacht dat dit de benaming was)
Op deze manier aangesloten (computer -> cat6 -> Linksys switch -> cat 5 -> NAS

Wanneer ik dus data verplaats vanaf mijn computer naar de NAS, schrijft ie weg met maximaal 11 mb

Het lijk mij dat dit hoger zou moeten liggen.

(nieuwe cat6 kabel is al besteld om dit eventueel te testen en de cat5 kabel te vervangen) of zou ik deze NAS gewoon aansluiten via USB 2.0 wel goldplated ofcourse. Heb al even rond gekeken maar op het NAS gedeelte van dit fora is de kennis mij te hoog.

Hoop dat iemand eventueel een idee heeft!

Bedankt en ben benieuwd ik blijf zelf ook nog wel even door klooien!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:11
cat5 pakt niet altijd gigabit cat5e wel en cat6 zeker, waarschijnlijk heb je nu dus geen gigabit op je nas 8)

Verwijderd

Topicstarter
Er staat op de kabel "verified gigabite ethernet cable .. bla bla bla leadfree" Maar kan het altijd voor de zekerheid nog proberen met die nieuwe kabel..

Verwijderd

Topicstarter
Btw, wanneer ik een torrent download schiet ie door naar 10,7 mb waarna ie daarna terug zakt naar 5mb. En zet ik meerdere bestanden tegelijk aan, blijft ie hangen op 2.4mb

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:48:

Ik heb zelf een goedkoop switch'tje maar wel met een 1,0Gbps verbinding?(dacht dat dit de benaming was)
Op deze manier aangesloten (computer -> cat6 -> Linksys switch -> cat 5 -> NAS

Wanneer ik dus data verplaats vanaf mijn computer naar de NAS, schrijft ie weg met maximaal 11 mb

Het lijk mij dat dit hoger zou moeten liggen.
Hmmm die 11MB data snelheid zou betekenen dat je een netwerk hebt van 100Mbit ipv 1Gbit. Overigens is de kans erg klein dat deze NAS de volle bandbreedte gaat trekken (aka 100 MB/s), maar ik zou voor de zekerheid die cat 5 kabel tussen de switch en NAS even checken en bekijken of de switch wel 1 Gbit verbindingen aankan.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:02:
Btw, wanneer ik een torrent download schiet ie door naar 10,7 mb waarna ie daarna terug zakt naar 5mb. En zet ik meerdere bestanden tegelijk aan, blijft ie hangen op 2.4mb
Download je rechtstreeks naar de NAS? Dus torrent via je computer binnenhalen en de data plaatsen op de NAS? Of heb je de NAS de opdracht gegeven de torrent te downloaden (via webinterface of watchfolder)?

[ Voor 24% gewijzigd door EnerQi op 28-08-2012 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Me computer is verbonden via een cat6 kabel.. en bij lan-adapter geeft ie 1,0gbps aan. Dus verbinding tussen me pc en de switch is oké?

Verwijderd

Topicstarter
Via computer binnen halen via utorrent en direct laten plaatsen op Nas

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36
De verbinding tussen PC en switch lijkt me in orde, data direct op de NAS zetten heeft ook die limiet van 11 MB (waar je als eerste tegenaan liep). Dat de snelheid bij meerdere bestanden inzakt, komt wegens omdat de NAS/harde schijf niet op 2 plaatsen tegelijk kan schrijven ;).

Check/vervang de kabel tussen de NAS en switch. Eventueel sluit je even de cat 5 kabel aan tussen je pc en switch om te kijken wat ie aangeeft voor snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
even een cat6 kabel geleend van een maat, geen verandering. start bij 22 mb.. valt naar beneden en hangt op 12 mb. Als ik um nou verander naar JBOD? Zou dat eventueel helpen?

Verwijderd

Topicstarter
In elk geval, ik ben er alweer klaar mee. Gaat me allemaal te langzaam (ik ga de HDD's inbouwen in me computer en dan heb ik gewoon weer wat ik gewend bent! Iedereen bedankt voor de hulp. (kan op slot)
Pagina: 1