Ultrabooks met tweede harddisk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als voorbeeld, deze mooie ultrabook:
pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002V

Deze wordt gespecced met een tweede harddisk van 24GB. Ik vind dat misleidend, omdat het een expresscache is (zo noemen ze het geloof ik), die gebruikt wordt om de mechanische harddisk te versnellen. Deze cache is bij mijn weten niet benaderbaar als een normale harddisk, ook niet als je z'n functie uitschakelt (als dat al kan - ik heb dit model zelf niet).

Dus die cache aangeven als tweede harddisk lijkt me niet correct, omdat je daaraan zou verwachten dat het een normale tweede harddisk is, wat bij mijn weten niet waar is.

Als iemand kan bewijzen dat deze cache wel benaderbaar is als normale 24GB harddisk, dan neem ik m'n woorden natuurlijk terug (graag zelfs :P)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een 24GB groot SATA medium bestaande uit een SATA-controller en een aantal flash chips. En ja, die kan je gewoon als opslag benaderen.

Je kan hem alleen niet vervangen. Hij zit onboard gesoldeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
In deze review wordt gezegd van niet. En zij heeft iets meer aanzien dan iemand genaamd Darkstone (niet kwaad bedoeld, ik heb jou gewoon nog nooit gezien).

Heb je een bron? Anders vrees ik dat ik vast moet houden aan mijn geloof ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluk wil dat ik overal bronnen van heb. Tadaa: http://forum.notebookrevi...-integrated-32gb-ssd.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Okay, een beetje half-half dus. Je moet eea doen om die cache benaderbaar te krijgen. Normale gebruikers lukken dat niet, maar ons lukt dat wel. Lijkt me toch handig om erbij te vermelden dat het iets speciaals is ofzo (alleen niet zo speciaal dat wij tweakers onze hand er niet voor omdraaien ;))...

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
_Thanatos_ schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 01:13:
In deze review wordt gezegd van niet. En zij heeft iets meer aanzien dan iemand genaamd Darkstone (niet kwaad bedoeld, ik heb jou gewoon nog nooit gezien).

Heb je een bron? Anders vrees ik dat ik vast moet houden aan mijn geloof ;)
Het siert je, Darkstone, hier niet verder op in te gaan, maar ik vind dat je meer eer verdiend na al je werk in CSL dan gezien worden als een of ander persoon genaamd Darkstone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik neem aan dat het hem niet boeit. Het heeft weinig zin om "uit de hoogte" te doen door niet te reageren, want niemand die dat zal zien.

日本!🎌

Pagina: 1