win 7 problemen met instaleren geluid driver (geen geluid)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans de louw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11-2023
beste tweakers,

na installatie van een voor mij nieuwe set-up heb ik Windows 7 geïnstalleerd. hierna ben ik mijn drivers gaan installeren, alles werkt perfect behalve mijn geluid.

ik heb geen geluid, verschillende kanalen geprobeerd met verschillende geluidsetjes maar krijg geen enkele response als ik een kabel in de computer stop.

het gaat hierbij om een onboard geluidskaart van het moederbord: Asus sabertooth x58
ik heb de drivers van zowel de asus, realtek en msi site geprobeerd, maar in alle gevallen krijg ik dezelfde foutcode in mijn hardware lijst:
Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

mijn systeem:
asus sabertooth x58
12gb kinston hyperx geheugen
i7 950
samsung 830 ssd
seagate 1tb hardeschijf
2x hd 5770

ben nu anderhalve dag bezig geweest met uitzoeken maar kom er niet uit en ben niet iemand die er dagelijks mee bezig is. hopelijk kunnen jullie me helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 22:48
Ik zou even in je BIOS kijken of het geluid aan staat.

Als je even op google gaat zie dat meer mensen dit probleem hebben:
http://www.tomshardware.c...tooth-board-sound-problem

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans de louw
in de bios staat hij op enabled
front staat op hd audio
en ik kan kiezen tussen hdmi en spdif hij staat nu op spdif

ik zie inderdaad het probleem maar niet de oplossing op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je de hardware probleemoplosser van Windows geprobeerd? Heb je ook de error zelf door Google gehaald? Ik heb die eerder gezien met andere hardware en kwam regelmatig met een oplossing.

Als Windows de driver niet ingebakken heeft (kan je de installatie terugdraaien?), dan kan je de driver verwijderen, dan met DriverSweeper (zie meuktracker) de restjes opvegen en opnieuw proberen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• frans de louw
de probleemoplosser meerdere malen gebruikt en verschillende keren drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd zowel van windows zelf als van mijn moederbordfabrikant asus.

heb inderdaad veel topics gelezen met dezelfde foutcode maar dit gaat dan meestal over een andere device, meestal de cdspeler. het probleem kan in dat geval opgelost worden door de lower en de upper ..... te verwijderen, maar in mijn geval met het geluid heb ik deze mogelijkheid niet en dus nog geen oplossing.

ondertussen heeft een vriend van me, die nu een aantal jaar op een ict opleiding zit het een en ander geprobeerd maar is er ook nog niet uitgekomen.

driversweeper ga ik vanavond nog eens proberen.

(ik heb eigenlijk geen idee of mijn geluid het deed voordat ik de rest van mij drivers installeerden)
zou een verse windows installatie kunnen werken? of heeft dat totaal geen nut?

• frans de louw
inmiddels een andere variant van driver sweeper gebruikt: driver fusion alle oude realtek bestanden werden verwijderd maar probleem blijft zich voor doen.

iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans de louw
na een nieuwe windows 7 installatie zonder andere aanpassingen werkt mijn geluid weer en kan ik ook de bijbehorende drivers instaleren

probleem opgelost
Pagina: 1