Toon posts:

Riva TNT2 M 64 gekloot :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allesaam,

ik heb nu een paar weken geleden een Gigabyte Riva TNT2 M 64 gekocht.

Dacht dat het koekie-eitje zou zijn om dat kreng aan de gang te krijgen, maar dat bleek dus niet waar :(

Het kreng werkt prima voor de gewone 2D-taken, maar zodra ik een beroep doe op de 3D mogelijkheden lockt mijn computer compleet up.

Even een samenvatting van de dingen die ik als 3D leek inmiddels heb gedaan om de boel aan de gang te krijgen:

- Detonator 10.80 geïnstalleerd: geen effect
- Win 98 opnieuw geïnstalleerd (was FE, is nu SE): geen effect
- mobo-bios geüpdatet: geen effect
- geluidskaart (isa) en netwerkkaart (PCI) in andere slots gepropt: geen effect
- Half-Life (waar de lock-ups o.a. plaatsvinden) opnieuw geïnstalleerd engeüpdatet naar de laatste versie: geen effect
- in bios allerlei dingen proberen te tweaken

Mijn systeem (niet lachen):
mobo: Chaintech 6LTM2 met Intel 266 Mhz PII
ram: 64 mb
video: Gigabyte Riva TNT2 M64 AGP
geluid: SB AWE 64 ISA
netwerk: Intel PCI-kaart (weet effe niet welk type)

Voor de rest weet ik niet of andere dingen dwars kunnen liggen (heb er een Canon-printer aan hangen, een Nokia Datakabel en dat soort shit)

NE-way... op Fok! heb ik er al een riant topic over lopen, maar daar krijg ik steeds tegenstrijdige berichten.

Mijn laatste 2 mogelijkheden (afgezien van die kaart dwars rectaal inbrengen bij de verkoper en mijn geld terugvragen) zijn:

De kaart is 4x AGP (zie ik tijdens boot-up) en mijn mobo schijn 1 en 2x AGP te zijn. Is dat iets dat de videokaart zelf moet aanvoelen en aanpassen? Moet je dat zelf aanpassen? IS het aan te passen? Zou dat het kunnen zijn?

De andere is een advies dat ik op http://www.driverforum.com/graphics/index.htm heb gezien aan iemand met hetzelfde probleem: VIA 4-in-1-AGP-drivers installeren.
Ik ben dus een enorme leek, maar ik vraag mij af of dat niet chipset-afhankelijk is, of moet ik dat kreng gewoon downen en runnen op hoop van zegen?

Hellup deze wanhopige leek

Alvast bedankt,

V.

Verwijderd

Een enorme "leek" ben je volgens mij niet, maar dat ter zake. Die 4 in 1 drivers zou ik niet installeren als ik jou was, want die drivers horen bij een mobo met die VIA chipset, zoals ASUS A7V-133. Heb je al een andere kaart geprobeerd of die nieuwe kaart in een andere pc?
succes

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28
Hmm, herkanbaar geval. Heb ik ook gehad met videoplankje (asus v7100 geforce2 mx). In 2d alles oke, maar 3d ---> hanguh. Bij mij lag het aan het overklokken van de cpu. 1 stapje terug en alles draait weer goed.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Bij de diamond TNT2 zit op de kaart een strapje (soort switchje) om te kiezen tussen AGP 2x en 4x misschien dat die bij jouw er ook op zit.
Dat Kettingboard gaat dus niet hoger als 2x AGP en dat zou idd problemen kunnen geven.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 11:35 schreef James_Watt het volgende:
Bij de diamond TNT2 zit op de kaart een strapje (soort switchje) om te kiezen tussen AGP 2x en 4x misschien dat die bij jouw er ook op zit.
Dat Kettingboard gaat dus niet hoger als 2x AGP en dat zou idd problemen kunnen geven.
Dat biedt een beetje hoop... ik kijk vanavond als ik thuis ben wel even... tnx

Kwa overklokken... bij mijn weten is mijn CPU niet overclockt (tenzij het een 233 is die op 266 draait, natuurlijk), maar ik heb hem destijds overgekocht als PII 266, en degenen van wie ik hem heb zijn huit-tuin-en-keuken-users die nog geen systeemkast van binnen hebben gezien, dus zou hun winkel een opgevoerde CPU moeten hebben verkocht, wat ik dus niet denk. Maar evengoed bedankt voor de tip

V.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Maar verder zou dat kaartje probleemloos moeten werken in AGP 2x. Misschien is je Chaintech er wel een van de eerste soort met AGP. Zou hij die TNT2 misschien niet van voldoende voeding kunnen voorzien? (brainstorm)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 11:44 schreef Wekkel het volgende:
Maar verder zou dat kaartje probleemloos moeten werken in AGP 2x.
Automatisch, of evt. na dus een switchje omzetten?
Misschien is je Chaintech er wel een van de eerste soort met AGP. Zou hij die TNT2 misschien niet van voldoende voeding kunnen voorzien? (brainstorm)
Hoe kom ik daar achter? En zou die het dan niet überhaupt moeten weigeren? Of vreet 3D'en zoveel extra energie?

V.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De TNT2 ging weer wat verder dan de TNT inzake stroomverbruik. Naarmate de tijd vorderde, zijn de voedingen voor AGP poorten sterk verbeterd, aangezien kaarten steeds meer power gingen vreten. De Geforce 1 serie spant daarmee de kroon, die liep gewoon buiten de AGP specificatie. Ook binnen de AGP specificatie zou je problemen kunnen krijgen daarmee, maar dat is wel wat zeldzamer. Ik merk dit alleen maar op, omdat ik vermoed, dat je een van de eerste bordjes met AGP hebt. Misschien, dat ie nog wat pril is qua AGP voeding.

Verwijderd

Topicstarter
heb net een bron doorgekregen waar die theorie wordt uitgelegd, dus dat moet het in principe zijn...

Andere kaart of mobo dan maar...

Verwijderd

succes...maar probeer in ieder geval nog ff op AGP 1* en 2*....
Pagina: 1