Toon posts:

draadloze adapter geeft WEP aan, zou WPA2-PSK moeten zijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een van mijn computers Windows7 opnieuw geinstalleerd na een mislukking om W8 te installeren. In principe schijnt W7 te werken, maar als ik een draadloze verbinding wil maken mislukt dat (vroeger was dat geen probleem). Als ik op het netwerkicoon de gegevens opvraag met zwevende cursor, geeft hij als beveiligingssoort WEP aan, terwijl het WPA2-PSK zou moeten zijn. Bij de andere computers in het netwerk klopt het wél. Ik heb kabelmodem en router uit- en weer ingeschakeld, maar dat hielp niet. Ook met de knop op de router werkt het niet.
Ik zou eventueel een netwerkkabel kunnen aansluiten, maar dat is wel een heel karwei in mijn geval en ik weet niet of dat wat oplost.
Ik hoop dat iemand een idee heeft van wat er aan de hand kan zijn.
Alvast bedankt!
Rob

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12 16:29
Heb je al eens geprobeerd om (handmatig) de drivers van je netwerkkaart te installeren/updaten, het liefst rechtstreeks van de fabrikant van je netwerkkaart (Linksys, TP-Link, 3-Com, net wat je hebt...)?

Dat wil nog wel eens de truc doen.

https://freight.associates

Verwijderd

Topicstarter
Na veel geprobeer heb ik de juiste instelling voor de adapter gevonden. Ik heb ook tijdelijk een usb-wireless stick geïnstalleerd die ik had liggen, waardoor ik de updates voor W7 heb kunnen ophalen. De adapter schijnt nu ook weer te werken. Morgen ga ik verder...

Bedankt voor de reactie!

Rob

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien handig voor anderen als je aangeeft exact welke instelling nu "de juiste" is ;)

Oslik blyat! Oslik!