Toon posts:

Videokaart driver probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een probleem met mijn videokaart drivers. Het gaat om deze laptop:

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350521,332269.html

Ik heb deze laptop net 2 dagen en ik merk dat games niet zo heel goed draaien, zelfs niet op low.
Ik weet dat dit niet echt een game laptop is maar ik denk sommige games moeten toch wat gladder kunnen draaien denk ik. Ik denk dat dat komt omdat ik vergeten ben videokaart drivers te installeren, of te update.

Maar als ik probeer de driver te installeren werkt dat niet zo goed. Ik heb hem normaal geprobeerd te installeren maar als ik dat doe word het beeld ineens zwart. Bij mijn vorige pc deed ie dat ook wel eens maar dan een soort van flikkeren. Maar bij deze laptop blijft het beeld zwart. Ik had hem ongeveer een half uur aan laten staan maar alsnog bleef hij zwart. Ik heb de driver geprobeerd te downloaden met de automatische driver detectie en de Radeon HD 7xxxM (dit bestand download hij ook met de automatische driver detectie). Dus ik denk wel dat ik de goede driver heb gedownload. Weet iemand wat dit kan zijn?

MVG
Karim

Edit; Owja nog een vraagje. Wat betekent AMD Radeon HD 7640G + 7600M dual graphics?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 17:35 ]

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Klopt het dat je nu helemaal geeen AMD drivers op je laptop hebt staan? Overigens, om welke games gaat het en op welke resolutie heb je de games staan? Want ook al heb je alle details op laag staan als je op een hoge resolutie gamed kan het alsnog gaan stotteren.

Edit:
Edit; Owja nog een vraagje. Wat betekent AMD Radeon HD 7640G + 7600M dual graphics?
Waar haal je dit vandaan? Ik kan in de specs alleen maar AMD 7670M kan vinden en dat is de grafische kaart. Ik kan er natuurlijk altijd overheen kijken.

[ Voor 51% gewijzigd door len-art op 28-08-2012 17:49 ]

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2025
Om te beginnen qua specs van je laptop kun je best een paar leuke games erop spelen.

Wat ik je aanraad is probeer de driver is handmatig te downloaden/installeren vanaf deze site: ( http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx )

Weet je zeker dat er echt geen driver staat geinstalleerd?? Check dit eerst na. Zo ja, probeer deze dan in veilige modus te deinstalleren mits dit niet via de gewone weg lukt..

Verwijderd

Topicstarter
lennard-96 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:45:
Klopt het dat je nu helemaal geeen AMD drivers op je laptop hebt staan? Overigens, om welke games gaat het en op welke resolutie heb je de games staan? Want ook al heb je alle details op laag staan als je op een hoge resolutie gamed kan het alsnog gaan stotteren.

Edit:

[...]

Waar haal je dit vandaan? Ik kan in de specs alleen maar AMD 7670M kan vinden en dat is de grafische kaart. Ik kan er natuurlijk altijd overheen kijken.
Sorry voor de late reactie. Nadat ik zelf een paar keer op verschillende manieren heb geprobeerd, is het me na 6x gelukt de installatie af te ronden. Voor mij ging het om guild wars 2 wat ik op medium met een schommelende 30 fps maar kan draaien. Ik had het wel wat beter verwacht eerlijk gezegd maar vrienden van mij met een betere laptop zitten ook op dezelfde fps maar dan op high. Heb voor mijzelf weer even league of legends gedownload om te testen, aanbevolen system requirements staan hieronder:

Recommended System Requirements[1]

3 GHz processor
2 GB RAM
6 GB hard disk space
GeForce 8800 or equivalent video card
Windows XP or higher

En deze game kan ik gelukkig wel op 60 fps draaien met hoge resolutie en very high details.

En als ik kijk voor die dual graphics, dat staat bij mijn apparaat beheer. Ik weet ook eigenlijk niet welke van de 2 mijn videokaart is. Met mijn nieuwe driver heb ik nu ook de optie om het aan of uit te zetten. Maar aangezien het alleen maar beter is, laat ik het toch aanstaan. Maar ik snap het nog niet helemaal 100%, betekent dit dat ik 2 videokaarten heb(lijkt me niet logisch)?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:22:
Maar ik snap het nog niet helemaal 100%, betekent dit dat ik 2 videokaarten heb(lijkt me niet logisch)?
Ja:
The AMD Radeon HD 7640G + HD 7670M Dual Graphics is the combination of a integrated AMD Radeon HD 7640G APU processor graphics card and a dedicated entry level AMD Radeon HD 7670M graphics card in CrossFire combination.
http://www.notebookcheck....ual-Graphics.81172.0.html

N.B. :
The performance of the Dual Graphics solution depends greatly on the driver support for the used games.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ben ik weer een stuk wijzer van geworden. Er stond ook:

The performance of the Dual Graphics solution depends greatly on the driver support for the used games. In some games the performance may even degrade by 10-15% compared to using only the APU graphics card. Therefore, due to the micro stuttering and performance problems, Dual Graphics may impose more problems than bring performance gains.

Ik neem aan dat het wel de goede driver is. Dus volgens die site kan de game ook misschien beter draaien als ik dual graphics uitzet, mits bijvoorbeeld dat guild wars 2 dual graphics minder goed support? Ik zal het zo even proberen en kijken of ik resultaat zie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 21:41 ]

Pagina: 1