Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 08:12
Hallo tweakers,

Aangezien mijn oude Canon overleden is ben ik op zoek naar een nieuwe omdat we binnenkort op vakantie gaan. Waar ik naar op zoek ben:
Waterdichte camera (eventueel stootvast, maar is geen vereiste)
Zowel boven als onderwater goede foto's.
Budget is max 400 euro.

Wat ik zelf heb gevonden:Waar ik nog mee zit:
  • Mijn voorkeur gaat uit naar de Olympus, gezien de wat betere specs. Het nadeel van deze camera is dat er minder instel mogelijkheden zijn. Normaal gesproken doe ik hier niet veel mee, maar het brengt me wel aan het twijfelen of ik niet voor een van de andere 3 camera's moet gaan.
  • De sony is eigenlijk al afgevallen omdat het touchscreen niet werkt in het water. Dat is vrij lastig als er verder geen knoppen op zitten.
  • De FT4 is ook nog een mogelijkheid, maar ik hoor veel verhalen over lekkage. Echter ervaringen uit eerste hand heb ik nog niet kunnen vinden.
  • De powershot kwam mijn vriendin laatst mee aan, Deze schijnt iets minder te zijn dat de Olympus qua foto's, verder heb ik alleen maar goede ervaringen met cannon.
Iemand die wat advies heeft mbt deze camera's?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 17:51

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ricoh G700se is een optie.
Ziet er 'bulky' uit maar kan tegen een stoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Dank voor de reviews, deze had ik nog niet gelezen. Maar waar ik wel een beetje achter ben is dat er niet "de beste" camera is. Ze hebben allemaal hun voors en tegens... De FT4 is inmiddels afgevallen samen met de Sony. Op amazon staan veel berichten over lekkages bij de FT4 die niet onder de garantie vallen..

Dan blijven de D20 en de TG-1 nog over. Ik ga ze allebei in de winkel proberen (mits ik ze ergens kan vinden) en dan kijk ik wel welke ik het lekkerste vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik heb de olympus tg-320 beachset gescored voor 120,- (aanbieding?)

link naar specs http://www.olympus.nl/con...l-camera_tg-320_25293.htm

Ideaal vind ik dat deze oplaad via usb, geen gezeik meer met seperate adapater.
en ik heb een aparte usb powerbrick (voor laden van meuk als ik ergens ben en weer eens te weinig sap heb) dus ideaal.

Hij maakt zeer goede foto's en zelfs filmpjes met geluid (onder en bovenwater) op 720

Heb zo'n 3kub zwembad in mijn tuin en met mooi weer eens dat ding erin gemikt .. foto's van me kids gemaakt onder water, boven water en weer onder,boven etc .. heb zeer mooie shots, zeker als ik vergelijk met andere camera's

Enige nadelen van deze vind ik is dat met felle kleuren (bv kinder glijbaan van rood + geel in de zon) dat je de controuren verliest. Menu en mogelijkheden zijn "te weinig" .in ieder geval niet te veel settings mogelijk betreft kleuren. met redelijk "egale" kleuren verlies je gewoon het diepte "effect". desondanks. Ga ik niet klagen over het camera'tje voor mij is point + shoot en de kwaliteit goed genoeg.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-06 22:04
Wat dacht je van een Canon SX220 + WP-DC42

Hang er van af hoe belangrijk onderwaterfotografie voor je is, maar voor €400 heb je hiermee een leuk onderwatersetje, dat boven water ook nog leuke foto's mee te maken zijn.

De WP-DC42 is ook geschikt voor de SX230/40/60 dus je hebt nog meer keuze.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
yzf1kr schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:11:
Wat dacht je van een Canon SX220 + WP-DC42

Hang er van af hoe belangrijk onderwaterfotografie voor je is, maar voor €400 heb je hiermee een leuk onderwatersetje, dat boven water ook nog leuke foto's mee te maken zijn.

De WP-DC42 is ook geschikt voor de SX230/40/60 dus je hebt nog meer keuze.
Dat is inderdaad een optie. Heb eigenlijk niet eens overwogen om een reguliere camera + behuizing te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik heb veel gedoken, en mijn instructeur is een vrij bekende onderwater fotograaf en handeld hierin.
zijn advies was .. (voor mij) skip de behuizing. tenzij je er mee wilt zeulen en de kans dat die gaat lekken is groter als je "diep gaat" zonder behuizing moet je het gewoon bij binnenwater houden (3m max)

nadeel van behuizing:
- vlek/stof aan de binnenkant kan een hele foto serie vergallen. (dus in de auto/hotel/appartement prepareren)
- doorgeven van "besturing" (aan/uit - zoom etc ..) kan niet goed werken of "vast zitten"
- sluting van behuizing kan "lekken" --> dag "dure" camera (zeker als je even de diepte vergeet)
- diefstal gevoeliger omdat hij groter + opvallender is .. (aparte tas etc)

Enige nadeel van "point-en-shoot" device is dat je niet verder moet gaan dan aangegeve diepte (kan wel 1 a 2 m .. maar niet te diep.

Maar goed ik zie niet in waarom je 400,- voor een camera moet besteden.. gezien dat mijn gezin 2 kids bevat waarvan 1 ook graag foto's neemt vond ik stootvast/waterdicht belangrijk wegens strand/zand/gemorst drinken etc ..en laten vallen. De hoofdreden om deze te nemen, daarnaast was de beach set een leuke extra.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

Snorkellen - jup, dat gaat lukken.
In de regen lopen - ja dat zeker
Huis tuin en keuken vocht - geen probleem

Duiken met de cam tijdens het snorkellen? Dat vond zowel de Canon D10 als de Sony TX10 toch niet altijd even prettig. Het probleem zit em in dat je toch vrij krachtig duikt en dan zo nu en dan de 7 a 8 meter diepte toch wel kunt halen, waarmee je kwa druk op de cam dus eigenlijk al te ver gaat. Als je korte duikjes tot 3 meter doet, gaat het wel prima.

Persoonlijk vind ik de TX series van Sony best geniaal voor de prijs. Maar het is gewoon een point en shoot verder kwa kwaliteit. Ladingen zand tussen de schuifklep is krassen alleen. De Tx10 of 20 zou mij om het even zijn. Kijk even of je het oudere model voor minder kunt krijgen.
De nieuwe Canon heb ik niet geprobeerd, ziet er wel veel beter uit.
De High ISO waarden van de u-Though series was ik nooit zo van onder de indruk. De cams van Pentax / Ricoh waren altijd wel prima kwa cam performance, maar ik vond ze toch kwa bouw / uiterlijk minder. (dat laatste was niet mijn commentaar, don't care really, maar dat is niet voor iedereen zo)
En dan was er nog dat Casio model. Ik vond em mooi, maar het is dan ook wel een beetje mannen design. Maar de sensor was net als die van Panasonic niet echt geweldig, de kleurtjes vooral onder water van Sony bevielen mij / ons beter.

Momenteel dus alleen nog de TX10 in huis, prettig ding wel, hoewel ik liever géén touchscreen had gezien daarop. Maar goed, als je snel / mooi wilt, pak je toch liever de DSLR. Ik houd gewoon niet van programma / Auto modes...

• Erkel
Behuizing + camera gaat het niet worden, dat is veel te lomp, en ik ken mezelf, daar wordt ik uiteindelijk te laks, mee, met als gevolg een natte camera. Betreffende de waterdichtheid, ik ga er niet mee duiken (snorkelen soms wel), voor de rest is het eigenlijk meer voor cano-en beetje in het zwembad.

En uiteraard voor de gewone kiekjes, van de hond, op vakantie, etc, etc. Vooral voor de hond moet ie redelijk snel zijn, anders mis je hem :P

Ik ga binnenkort kijken in Almere bij Apollo, deze hebben de meeste topmodelen in de winkel, en je mag er ff aan zitten.

Pagina: 1