Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domeinnaam overnemen voor "absurd" hoge prijs?

Pagina: 1
Acties:

• SparkyRih
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09-2021
Het gaat om de domeinnaam: marc.nl

De domeinnaam wordt niet meer gebruikt door de huidige eigenaar.
Ik heb contact gezocht met deze eigenaar, en deze vertelde mij enkele weken geleden dat hij in onderhandeling was met "een andere Marc", deze Marc zou een eigen bedrijfje starten met als naam "Marc" (als dit zo is, dan neem ik aan dat deze persoon dit heeft geregisteerd als handelsnaam, en dus recht heeft op de domeinnaam)....

Echter zijn we nu al een paar weken verder, en heb ik weer overnieuw contact gezocht met de huidige eigenaar, en deze wil de domeinnaam alleen verkopen voor een bedrag van €4000,-

Ik wil de domeinnaam eigenlijk alleen hebben omdat het gewoon mijn eigen voornaam is, en ik kan hem wel heel goed gebruiken voor mijn persoonlijke blog bijvoorbeeld.

Door het verhaal dat eerder aan mij opgehangen is, heb ik het idee dat ik voor de gek gehouden wordt door de verkoper, kan ik hier iets mee?

http://marc.schattorie.nl

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

Het is natuurlijk geen '1sdcv.nl' ofzo dat niet lekker bekt, en 4 letters is nog redelijk kort. Denk dat je zelfs met een vage combo geen 4 letterige domeinnamen meer kunt maken in .NL. €4000 is misschien wel wat hoog voor de doeleinde die jij er mee wilt bereiken, maar als er bijvoorbeeld een of ander modemerk komt die 'marc.nl' wil registreren is 4000,- wisselgeld.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb je recht nee, ook dat bedrijf niet dat de naam als handels merk heeft geregistreerd.

Het is echt wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Je kunt bluffen dat hij zich als domein piraat gedraagd, en dat verliest hij elk dispuut:
b. Evidence of Registration and Use in Bad Faith.
....
(i) circumstances indicating that you have registered or you have acquired the domain name primarily for the purpose of selling, renting, or otherwise transferring the domain name registration to the complainant who is the owner of the trademark or service mark or to a competitor of that complainant, for valuable consideration in excess of your documented out-of-pocket costs directly related to the domain name; or
...
Kortom, een domein vasthouden enkel om de domein waarde, zonder er iets mee te doen mag niet. Uiteraard is dit moeilijk aan te tonen, want zodra jij dit argument gebruikt staat er morgen een of ander dom default forum op.

volgens mij moet je voor een dispuut bij de sidn terecht.

Kans dat het lukt is niet zo heel groot, maar goed, als hij het toch niet gebruikt doe je verder ook geen schade. (probeer dat "ïk gebruik het toch niet" hard zwart op wit te krijgen!)

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 28-08-2012 16:59 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SparkyRih schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:48:
[..]

Ik wil de domeinnaam eigenlijk alleen hebben omdat het gewoon mijn eigen voornaam is, en ik kan hem wel heel goed gebruiken voor mijn persoonlijke blog bijvoorbeeld.

Door het verhaal dat eerder aan mij opgehangen is, heb ik het idee dat ik voor de gek gehouden wordt door de verkoper, kan ik hier iets mee?
Je wordt niet voor de gek gehouden, de ander wil gewoon centen zien. En als jij de centen er niet voor over hebt, kan je eventueel afdingen, maar de verkoper bepaald voor welke prijs er iets van de hand gaat. Immers, zijn eigendom.

Wat je er mee kan...

Betalen of niet, niet betalen is ook niet zeuren dat je hem niet hebt. Want dan was het blijkbaar te duur. ;)

Ey!! Macarena \o/

• SparkyRih
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09-2021
@leuk_he: Bedankt voor alle info.

Ik snap dat ik niet veel kans maak, maar nee heb ik, en ja kan ik misschien krijgen.
En 4000 euro is voor een bedrijf inderdaad maar een speldenprikje, maar voor mijn huidige doeleinden is dat toch wat te veel.

http://marc.schattorie.nl