nieuwe kast, nieuw cooling plan!

Pagina: 1
Acties:

• LinkeLouie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09-2023
Beste mede-tweakers,

Al een enige tijd ben ik opzoek naar een nieuwe kast.
Op dit moment heb ik een Coolermaster HAF 922, en aangezien ik wat ouder word, lijkt het me leuk om een wat 'volwassenere' kast aan te schaffen.

Ik heb veel zitten zoeken en kijken, en ben nu nog aan het twijfelen tussen een BitFenix Shinobi XL Windowed of een Corsair 650D.
Daarnaast vervang ik mijn Coolermaster V8 CPU koeler voor een Corsair 100H!

Ik heb echter 2 vragen:

1) dit is hoe ik de air flow wil gaan laten lopen:

Afbeeldingslocatie: http://itsjhworld.com/wp-content/uploads/2012/06/airflow-2.jpg

is dit slim en juist, en komt er nu wel genoeg lucht de kast in?
(in mijn systeem zit een Ati 6950HD in Crossfire)

2) ik zag deze fan houders, weet iemand waar ik deze kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-hPf2ry_2Hf8/T5-I43LyiAI/AAAAAAAAAxg/jy1zhgREcDY/s1024/IMG_1821.JPG

en is het verstandig om dit in mijn nieuwe kast te plaatsen (om net even wat meer lucht in en door de kast te krijgen?)

alvast super bedankt! :)

p.s. als ik mijn systeem eenmaal ga overzetten, dan maak ik hier een review van, van de dessemblage tot assemblage!)

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:31
Grappig, ik heb ook de HAF 922 en ben om exact dezelfde reden naar wat anders aan het kijken :p
Dacht zelf aan een compacte Lian Li (Lian Li PC-A05FNB of Lian Li PC-A55). Ben er alleen nog niet helemaal over uit ;)

• LinkeLouie
tja, het is altijd moeilijk! vooral met zoveel keuze.
ik wil toch voor een grote kast gaan, lekker veel ruimte voor eventuele uitbreidingen ;)

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-11 13:28
Die fan houders zitten als ik me niet vergis in de nzxt switch 810, weet niet of je ze ook ergens los kunt krijgen.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
Bij de 650d krijg je vanzelf deze airflow, daar zit een 200mm fan aan de voorkant,

mixing a drink and music

• LinkeLouie
ja dat zag ik ook al, maar is een 200mm fan aan de voorkant genoeg?
komt er dan wel voldoende lucht de kast in? lijkt me zonde als ik met negatieve op positieve druk
te maken krijg terwijl dat makkelijk te verhelpen is. (ik weet niet hoe je er achter kan komen of je daar
last van hebt.)

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
de fans in de 650 zijn in principe genoeg.
Zo niet, kun je makkelijk fans bijbestellen, je kunt fans bovenin, achterin, of zelfs aan de zijkant kwijt....

mixing a drink and music

Pagina: 1