Flash via Bumblebee op nVidia-kaart laten draaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 10:05
Weet niet of dit de juiste plek is, het gaat om mijn videokaart maar vooral onder Linux, dus dit leek me het beste...

Ik heb hier een Arch-installatie draaiend op mijn Dell XPS15 (L502x) en Bumblebee werkt prima. Nu heb ik Bumblebee verdiept omdat ik graag het volgende wil realiseren.

Tijdens het browsen in firefox wil ik graag dat Youtube zijn flash-videos via Bumblebee op de nVidia-kaart laat draaien. Tijdens het kijken van full-hd video gebruik ik van de processor nu namelijk tussen de 30 en 50% van de kernen terwijl de nVidia-kaart ongebruikt blijft...

Weet iemand hoe ik dit kan realiseren. Ik weet dat ik Firefox in zijn geheel via de kaart kan laten draaien met:
code:
1
optirun firefox

Bumblebee wordt dan heel kort actief en schakelt daarna weer uit. Flash draait dan niet via de nVidia-kaart...

Het proces '/usr/lib/firefox/plugin-container' maakt tijdens het spelen van flash veel gebruik van de processor, ik weet niet of dit nog van belang is.

Iemand?

[ Voor 8% gewijzigd door hiekikowan op 28-08-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijken welk proces er aangeroepen wordt voordat de plugin gestart wordt en deze vervangen voor een shell script die de boel via optirun draait. En anders volledig op je nVidia kaart gaan werken. Vreemd dat de IGPU niet overweg kan met hardware decoding.

Overigens, weet je zeker dat je flash op je nVidia wilt laten spelen? Er is een bug momenteel met de huidige flash (of ze hebben het met de laatste minor build gefixt) waardoor de kleuren niet meer kloppen. Mensen zijn blauw bijvoorbeeld. Adobe zegt dat ze 't niet na kunnen bootsen, maar iedereen met een nVidia kaart en flash 11.2 heeft 't.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
@Hero Ik wil in ieder geval via de NVIDIA-kaart eens bekijken of het werkt (ook om gewoon weer iets bij te leren over Bumblebee)

Als ik op Youtube een video open, wordt in htop het volgende proces meerdere malen weergeven:
code:
1
/usr/lib/firefox/plugin-container

Hierachter wordt dan 'libflashplayer.so' geopend... Lijkt me een beetje lastig om '/usr/lib/firefox/plugin-container' te vervangen door een shellscript, want dan worden alle plugins via Optirun uitgevoerd... Ik zal wel even wat proberen...

edit:
Lijkt me inderdaad niet heel slim nu ik eenmaal bezig ben. Optirun draait nu, 'optirun --status' geeft aan dat 1 applicatie gebruik maakt van bumblebee, maar ik krijg nog altijd een relatief hoge belasting op de CPU, wat ik juist wilde voorkomen... Vooralsnog heb ik enkel het commando in het script gezet, optirun wordt dus ook niet na het sluiten van youtube afgesloten, maar dat is iets van later zorg...

edit:
'libflashplayer.so' vervangen voor een optirun-script werkt ook niet...

[ Voor 33% gewijzigd door hiekikowan op 28-08-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het script had je al vervangen zodat je plugin-container-org hebt, en in plugin-container staat het volgende?
code:
1
2
#!/bin/bash
/usr/bin/optirun /usr/lib/firefox/plugin-container-org "$@"

Dan heb je nog maar 1 oplossing: volledig op je nVidia kaart werken en dan kijken hoe 't gaat. Persoonlijk heb ik plugins uitgezet op Youtube vanwege de irritante flash bug en ik wil gewoon alles met HTML5 kunnen bekijken, en dat faalt regelmatig. Het vergeet om de haverklap dat ik in de HTML5 beta zit, of serveert ongewenst alsnog de flash versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Script was inderdaad soortgelijk aangepast... maar dat werkte niet naar wens...

Volledig op nVidia werken is ook geen optie i.v.m. accuduur. Ik denk dat ik dan de CPU-usage maar voor lief moet nemen... of een veel uitgebreider script schrijven, maar dat wordt dan pas veel later... xD

HTML5 heb ik ook al geprobeerd, maar ivm het falen inderdaad ook niet echt een optie... Jammer maar helaas...!

Toch bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe bedoel je falen van HTML5? Je gebruikt Firefox, ondersteund deze geen WebM ondertussen? Ik heb met Opera iig geen enkel probleem en die ondersteund OGV en WebM (deed eerst ook H.264, maar is ergens verloren geraakt).

• hiekikowan
Sorry voor de wat late reactie...

HTML5-video hapert hier op full-HD nog wel eens, waar het mee te maken heeft weet ik niet precies (CPU heeft nog vermogen zat over, max 25%) maar dit lijkt dus aan decoding te liggen, iets wat nog niet geoptimaliseerd is.
Pagina: 1